Gå til innhold

Jeg er veldig dum (lav intelligens), men jeg bestod teoriprøven med null feil.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Betyr ikke det at teoriprøven (klasse B) er for lett?

Jeg er veldig dum (iq langt under 100), men jeg fikk 45 av 45 riktige. En person som består med 6-7 feil på teoriprøven må være betydelig dummere enn meg. Og det synes jeg er skummelt, at disse potensielt slippes løs i trafikken.

Anonymkode: 24580...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt u der 100? Husk at halvparten befolkningen har IQ på under 100.

Og ja, teoriprøven er lett, men det må den jo nesten være også slik at bi ikke får masse folk uten førerkort

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Teoriprøven er jo pisseenkel, noen glupe barnehagebarn kan klare den.

Du ser det i trafikken også. :D

Men...litt mer differensiert: Intelligens er vanskelig å måle. En IQ test kan vise til noe man har i topplokket, men aldri alt.

Litt verre, kanskje, er det å gå rundt og aktivt tro at man er dum. Det er riktignok sant for mesteparten av befolkningen at det er slikt, men det kommer neppe så mye godt ut av å bekrefte det for seg selv så aktivt.

Anonymkode: 6d98b...a8f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du ikke er under 85 så er du fortsatt innenfor normalområdet. Under 70 snakker vi utviklingshemming. 

Uansett er måling av IQ ikke noen eksakt vitenskap. De fleste IQ tester tester 1-3 typer IQ, det finnes i alle fall 8. I tillegg har du test-retest fenomenet, altså, du blir bedre på å ta slike standardiserte tester om du tar mer enn 1, men IQ er uforandret. 

Sikker på dette ikke er mer i retning av imposter syndrome?

Anonymkode: 6b2b4...982

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg scorer i nedre grense for hva de klarer å registrere på IQ test. Har sertifikat😉 Jeg har også bachelor, master og er nå på siste året som stipendiat (leverer til estimert tid). Er også gift og har barn, ser ikke på meg selv som dum på noen måte - men jeg er ikke så god på abstrakte tegninger.

Anonymkode: 45cce...bf8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man trenger jo ikke logisk sans eller evner til abstrakt tekning og problemløsning eller matematiske evner på høyt nivå for å bestå en teoriprøve, man trenger bare å kunne lese. Den handler jo ikke om å tenke selv på en måte, handler mer om pugging og å lese noe til det sitter.

Kjøring er ikke bare for de med høy IQ.

Anonymkode: e7d58...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...