Gå til innhold

Fikk trafikkbot for første gang i dag..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hatt førerkort i 4 år og nå i dag fikk jeg min første trafikkbot. Jeg hadde vært bortreist og skulle kjøre ganske langt for å hjem. Når jeg hadde kjørt i flere timer hadde jeg fått hodepine og fulgte ikke godt nok med tydeligvis, fordi jeg lå dessverre 2 km over grensen for at man får bot når de målte farten min.

Det var litt surt, men såklart så var det jo jeg som bare ikke fulgte med. Har cruisekontroll i bilen, men de målte med laser når jeg kom nedover en bakke og da gikk bilen fortere enn det som var satt inn på cruisekontroll. Så jeg ble vinket inn i enden av bakken hvor veien flata seg ut.

Oh well. Syns jeg har klart meg ganske greit da med 4 år uten noe prikker eller bot. Håper det blir lenge til neste gang igjen 🤞 (helst aldri igjen 😅)

Anonymkode: d083b...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen fartsbøter her (så langt), men fikk en gang en parkeringsbot fordi jeg hadde punktert...

Anonymkode: 10833...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har hatt førerkort i 4 år og nå i dag fikk jeg min første trafikkbot. Jeg hadde vært bortreist og skulle kjøre ganske langt for å hjem. Når jeg hadde kjørt i flere timer hadde jeg fått hodepine og fulgte ikke godt nok med tydeligvis, fordi jeg lå dessverre 2 km over grensen for at man får bot når de målte farten min.

Det var litt surt, men såklart så var det jo jeg som bare ikke fulgte med. Har cruisekontroll i bilen, men de målte med laser når jeg kom nedover en bakke og da gikk bilen fortere enn det som var satt inn på cruisekontroll. Så jeg ble vinket inn i enden av bakken hvor veien flata seg ut.

Oh well. Syns jeg har klart meg ganske greit da med 4 år uten noe prikker eller bot. Håper det blir lenge til neste gang igjen 🤞 (helst aldri igjen 😅)

Sånt skjer skjedde meg også de sto rett etter en nedoverbakke og jo lot bilen rulle opp i fart bremset ikke..  min feil ofc, var uoppmerksom for hadde skravlete kollega i bilen, nå kjører jeg alene og ingen bot siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Hva slags bil har du? De fleste biler har litt slingringsmonn på farten med CC aktivert, men har man satt den på 70 i 70-sone er det normalt ikke sååå mye vingling i hastighet.. Speedometer viser også stort sett litt for mye, og laser'n til politiet har litt standardavvik som trekkes fra. 

Eller hadde du CC på 75 i 70-sona for å ikke kjøre saktere enn 70 i oppoverbakken? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hatt lappen i 38 år. Kun parkeringsbøter. 

Fartskontroll er faktisk det enkleste i verden å unngå. Og hvis du var så dårlig at du ikke fulgte med, burde du kanskje ikke kjørt bil. 

(Ja, jeg vet, men sånn er faktisk trafikkreglene.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...