AnonymBruker Skrevet 30. mai #1 Del Skrevet 30. mai Har hatt førerkort i 4 år og nå i dag fikk jeg min første trafikkbot. Jeg hadde vært bortreist og skulle kjøre ganske langt for å hjem. Når jeg hadde kjørt i flere timer hadde jeg fått hodepine og fulgte ikke godt nok med tydeligvis, fordi jeg lå dessverre 2 km over grensen for at man får bot når de målte farten min. Det var litt surt, men såklart så var det jo jeg som bare ikke fulgte med. Har cruisekontroll i bilen, men de målte med laser når jeg kom nedover en bakke og da gikk bilen fortere enn det som var satt inn på cruisekontroll. Så jeg ble vinket inn i enden av bakken hvor veien flata seg ut. Oh well. Syns jeg har klart meg ganske greit da med 4 år uten noe prikker eller bot. Håper det blir lenge til neste gang igjen 🤞 (helst aldri igjen 😅) Anonymkode: d083b...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai #2 Del Skrevet 31. mai Ingen fartsbøter her (så langt), men fikk en gang en parkeringsbot fordi jeg hadde punktert... Anonymkode: 10833...819 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 31. mai #3 Del Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har hatt førerkort i 4 år og nå i dag fikk jeg min første trafikkbot. Jeg hadde vært bortreist og skulle kjøre ganske langt for å hjem. Når jeg hadde kjørt i flere timer hadde jeg fått hodepine og fulgte ikke godt nok med tydeligvis, fordi jeg lå dessverre 2 km over grensen for at man får bot når de målte farten min. Det var litt surt, men såklart så var det jo jeg som bare ikke fulgte med. Har cruisekontroll i bilen, men de målte med laser når jeg kom nedover en bakke og da gikk bilen fortere enn det som var satt inn på cruisekontroll. Så jeg ble vinket inn i enden av bakken hvor veien flata seg ut. Oh well. Syns jeg har klart meg ganske greit da med 4 år uten noe prikker eller bot. Håper det blir lenge til neste gang igjen 🤞 (helst aldri igjen 😅) Anonymkode: d083b...296 Sånt skjer skjedde meg også de sto rett etter en nedoverbakke og jo lot bilen rulle opp i fart bremset ikke.. min feil ofc, var uoppmerksom for hadde skravlete kollega i bilen, nå kjører jeg alene og ingen bot siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 31. mai #4 Del Skrevet 31. mai 11 hours ago, AnonymBruker said: Har hatt førerkort i 4 år og nå i dag fikk jeg min første trafikkbot. Jeg hadde vært bortreist og skulle kjøre ganske langt for å hjem. Når jeg hadde kjørt i flere timer hadde jeg fått hodepine og fulgte ikke godt nok med tydeligvis, fordi jeg lå dessverre 2 km over grensen for at man får bot når de målte farten min. Det var litt surt, men såklart så var det jo jeg som bare ikke fulgte med. Har cruisekontroll i bilen, men de målte med laser når jeg kom nedover en bakke og da gikk bilen fortere enn det som var satt inn på cruisekontroll. Så jeg ble vinket inn i enden av bakken hvor veien flata seg ut. Oh well. Syns jeg har klart meg ganske greit da med 4 år uten noe prikker eller bot. Håper det blir lenge til neste gang igjen 🤞 (helst aldri igjen 😅) Anonymkode: d083b...296 Hva slags bil har du? De fleste biler har litt slingringsmonn på farten med CC aktivert, men har man satt den på 70 i 70-sone er det normalt ikke sååå mye vingling i hastighet.. Speedometer viser også stort sett litt for mye, og laser'n til politiet har litt standardavvik som trekkes fra. Eller hadde du CC på 75 i 70-sona for å ikke kjøre saktere enn 70 i oppoverbakken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 31. mai #5 Del Skrevet 31. mai Jeg hatt lappen i 38 år. Kun parkeringsbøter. Fartskontroll er faktisk det enkleste i verden å unngå. Og hvis du var så dårlig at du ikke fulgte med, burde du kanskje ikke kjørt bil. (Ja, jeg vet, men sånn er faktisk trafikkreglene.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå