Gå til innhold

Jeg klarer ikke å snakke om mamma med mine barn.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mistet mamma for 1 år siden, det skjedde brått samtidig ikke for det var kreft. Vi hadde fått så lite informasjon så når hun døde ble vi litt overrasket og det er så mye jeg angrer på at jeg ikke gjorde. Besøkte mer, var der når hun døde, hjalp mer til selv om jeg prøvde å gjøre mitt beste den gangen. Min sorg er fortsatt som et åpent sår, jeg savner henne grusomt. Så når barna snakket om sin mormor så begynner jeg bare å gråte, jeg klarer ikke å snakke minner med de for det kommer bare tårer og gråt. Samtidig er det veldig viktig for meg at de skal huske henne, slik at hun lever videre med oss. 
Dere som selv har mistet noen som står barna nær, klarer dere det ut masse gråt og tårer? Barna mine er ikke så glad i at jeg gråter, da skal de trøste og de studerer alle mine reaksjoner så jeg prøver å ta meg i det. Jeg bare vet ikke hva som er rett🥺

Anonymkode: a5f60...319

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare si at du trenger mer tid. Faren min døde, også pga kreft, men jeg tror han ikke ville innse det... hans udugelige lege sa det var lungebetennelse, men jeg tror at han egentlig visste det en stund. Da han døde snakket moren min med en av hans naboer, og naboen sa at en måned siden så satt de sammen, og faren min sa at han tror han kommer til å dø snart, og at han bare ønsker å sitte sammen med noen akkurat da og se på solnedgangen over vannet.

Jeg trodde at noe var galt etter å ha besøkt faren min, prøvde å kontakte legen hans, men han var da på ferie og fullstendig utilgjengelig. Da jeg ble oppringt av søster neste dag og fikk beskjeden begynte tårene bare å renne. Jeg gråt hver dag, flere ganger om dagen i over en måned. Det tok en stund før jeg ville snakke med noen om det her og om faren min generelt. Du må også bare ta deg tid - bedre enn at barna får minner av deg som bare gråter hele tiden, for det teor jeg de kanskje husker bedre enn hva enn du ville sagt til dem. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen andre i familien som kan fortelle dem om bestemor? Samboer, bestefar, tanter eller onkler?

Anonymkode: 8f709...be2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...