Gå til innhold

Er du «close» med dine søsken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om jeg skal reflektere over hvorfor vi har blitt så nærme så er det hovedsaklig tre grunner til det:

1. Vi vokste opp på landet, var ikke mulig å gå/sykle til venner, så vi var generelt veldig mye sammen i oppveksten av den grunn. 

2. Foreldrene vår var som sagt lange dager vekke på jobb, men var også veldig strenge til tider. Så vi søskna søkte ofte støtte/trøst i hverandre, og forstår hverandre godt. 

3. Vi hadde alle egne rom og fikk lov til å låse dørene. Dette var kanskje det eneste foreldrene våre ikke var strenge på. Så med engang vi trengte alenetid eller fred fra noen vi var irritert på i huset (om det så var foreldre eller søsken) så fikk vi det. Og der var veldig deilig og gjorde til at vi slapp å "eksplodere" på hverandre. Vi kunne bare trekke oss vekk om det ble for mye.

Anonymkode: eeecb...1e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hvilke alder er det mellom dere? Har dere hatt en god relasjon i barndommen? Eller var det plagsomt å ha søsken? Er dere samme kjønn? 

Anonymkode: ababb...312

Nei ingen kontakt.

Mine  barn derimot har et nært og godt forhold. Takknemlig for det❤❤

Anonymkode: a9192...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hvilke alder er det mellom dere? Har dere hatt en god relasjon i barndommen? Eller var det plagsomt å ha søsken? Er dere samme kjønn? 

Anonymkode: ababb...312

Nei har Å og si ikke kontakt med noen uten om vennskapelig når vi møttes hos min mor eller andre sammenkomster. 

Har 5 eldre de er 5år eldre, 7 år eldre , 12år eldre, 15 år eldre og 17 år eldre.  De er halvsøster

Så har jeg 3 yngre- 2år yngre, 5 år yngre og 6 år yngre

Anonymkode: 80c02...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei , det har vi aldri vært.Har ingen kontakt i dag.

Anonymkode: c447b...30c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg HATER mine 2 søsken. Disgusting folk. 8 og 10 år yngre enn meg. Våre foreldre må treffe oss separat, siden ingen av oss kommer overens. Har aldri skjønt vitsen med søsken. Skulle ønske jeg var enebarn! 

Anonymkode: bc71a...561

Helt enig.Hva er poenget.Min bror er pyton.Det hadde vært en velsignelse om han tok kvelden.

Anonymkode: c447b...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to brødre som er 5 og 6 år eldre enn meg. De to har alltid vært veldig nære, og er det fremdeles i voksen alder. Jeg har vært litt utenfor, kanskje pga aldersforskjell, kjønn og ulike interesser. 

Anonymkode: 6f952...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er uendelig glad i broren min og vi sees med jevne mellomrom, men jeg skulle ønske han ville slippe meg mer innpå seg emosjonelt, altså bli mer fortrolig. 

Anonymkode: a69f5...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ååå hadde ikke anbefalt dette🥹

Anonymkode: ef5de...0d5

 

2 hours ago, AnonymBruker said:

Enig! 

Anonymkode: a40f8...f4e

Hvorfor faen ikke? Ikke alle søsken er NÆRE (som det heter på norsk).

 

Å bruke det engelske ordet «close» høres tilbakestående ut om man er norsk og bor i Norge.

 

 NÆR

Anonymkode: 9502f...a96

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er grunnen? 

Anonymkode: ababb...312

Hun har vært aggressiv og voldelig hele barndommen, også opp i voksen alder helt til vi kuttet kontakten

Anonymkode: 61229...8e1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vi. Jeg er eldst og har to yngre søsken som er 3 og 7 år yngre enn meg. Min mann og hans bror kan i praksis ikke snakke sammen uten at det blir krangling.

Anonymkode: 554d0...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to brødre og en søster. En bror bor i byen jeg bor i, er gift og har 4 barn. Han er 2 år yngre enn meg. Vi møtes nok oftest, men han har mye å gjøre med jobb og barn som skal kjøres i alle retninger (eldstemann er over 16 og har eget kjøretøy om sommeren). Likevel møtes vi som regel i bursdager og sånne ting (en og annen 17. mai og nyttårsaften). Mine to andre søsken bor i byen vi vokste opp i der også våre foreldre bor. De er tvillinger og 10 år yngre enn meg. Min bror der har jeg relativt god kontakt med, men mer snap-kontakt med hans kone. Vi har ingen problem med det og forholdet føles greit. Så er det min søster da, dessverre har ingen hatt noen som helst kontakt med henne på over 5 år. Hun valgte selv å "melde seg ut" av forskjellige grunner. Min bror her var den første hun forlot og min mor den siste. Heldigvis har hennes tvillingbror en slags "spider-sense" når det gjelder henne, så vi vet at hun har det ok, selv om vi ikke vet hvor hun er, bortsett fra at hun ikke har flyttet fra byen. Hun har også klart kunststykket å slette seg selv fra alt som heter online tilstedeværelse, så hun dukker ikke opp i søk (jeg prøver med noen måneders mellomrom). Vi savner henne, men hun må finne ut av seg selv. Vi står klar med åpne armer skulle hun komme i vår retning.

Anonymkode: 20871...e7c

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to eldre søstre som er 7 og 5 år eldre enn meg. Jeg er veldig ulik disse to og jeg flyttet bort når jeg var 14 år gammel. De to har alltid vært mest close. Jeg har null kontakt med med disse to! Hun mellomste fordi hun ikke ønsker kontakt og hun eldste fordi jeg har fått vite hun er grunnen til jeg ble nødt å flyttet pga falske anklager. Begge to er ikke friske, jeg ser det nå! 

Anonymkode: 1edda...ab4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si vi er det nei. Har et søsken på mors side som jeg har jevnlig kontakt med, men hadde vi ikke vært søsken hadde vi ikke hatt kontakt i det hele tatt.

Har to søsken på fars side, men har null kontakt med de. De er fem og ti år yngre enn meg. Hadde minimal kontakt under oppveksten pga lite samvær, derfor null bånd mellom oss. Vet omtrent kun hva de heter, ikke noe om hvor de bor, helse, barn eller noe som helst. Vi er alle over 30 år.

Anonymkode: c4ff4...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var veldig close med søsteren min, seks år mellom oss, jeg eldst. Kunne prate om alt i barndommen, dro på ferie sammen som unge voksne. Så dro hun til utlandet for å studere og jobbe, og ble der. Da hadde vi litt mer sporadisk kontakt, men fortsatt nære når hun var i Norge. Og så døde hun brått og uventet der. Så nå er jeg enebarn, og det er et savn hver eneste dag, fem år etter. Hun var 32.

Anonymkode: 49350...149

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke close med min søster nei. Vi bor på hver vår kant av landet og snakkes ca. aldri. 4 års aldersforskjell. Helt ok relasjon i barndommen. Samme kjønn.

Anonymkode: 85521...71b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lillebror, seks år yngre. Kranglet busten av oss da vi var små. Har ikke noen spesiell kontakt den dag i dag, utover familiesammenkomster. 

Anonymkode: 33aa4...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og min bror var nærme til han fant en dame og fikk barn. Han forandret seg så mye. Ble urolig sur og gretten. 
Han ble en drittsekk. Nå har vi bare kontakt år vi må. 
 

Anonymkode: 62ff6...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Og hvilke alder er det mellom dere? Har dere hatt en god relasjon i barndommen? Eller var det plagsomt å ha søsken? Er dere samme kjønn? 

Anonymkode: ababb...312

Det er 3 år mellom meg og bror. Vi er ikke veldig nære pga diagnosene hans, det blir for tøft rett og slett. Borderline er nok den verste delen av han, men han drikker også for mye alkohol. Han har en tendens til å ringe meg hver gang han har problemer. I perioder hjelper jeg til, gir råd og lytter. I andre perioder får jeg så mye dritt fra han at jeg dropper de neste 10 gangene han ringer. Jeg kunne ønske jeg kunne droppet han fullstendig. 

Anonymkode: 67603...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i slutten av 30-årene, har to søstre i starten av 40-årene. Ønsker ikke å ha så mye kontakt med dem, er så mye drama.

Anonymkode: ffaa2...e28

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en halvsøster som er 15 år eldre. Vi har hatt en del kontakt og vært ganske nære. Men hun er sjalu på meg noe som har komplisert forholdet vårt ekstremt mye. Nå er vi der at vi har nærmest null kontakt, og bedre er det, særlig for henne. Jeg må gå på tærne rundt henne for alt jeg sier blir vridd og vendt på. Så er det silen treatment i et halvår. Utrolig slitsomt å forholde seg til. 

Anonymkode: 7e449...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...