Gå til innhold

Er du «close» med dine søsken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en tre år yngre bror og vi er ikke spesielt nære. Ser hverandre på middag hos foreldrene våre noen ganger hver måned, til jul, en helg på hytta med foreldrene våre i ny og ne osv., men er aldri sammen bare vi to med våre ektefeller. Vi går overens og kan ha det hyggelig sammen, men vi har svært ulike personligheter.

Anonymkode: 167a2...449

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to eldre brødre som er 5 og 14 år eldre enn meg. Jeg er nok mest nær han mellomste, men vi er gode venner alle 3 og kan fint finne på ting ilag (både med og uten egne familier) ☺️

Vi har et anstrengt forhold til foreldrene våre, så tror dette har vært med på å styrke forholdet vårt imellom (på godt og vondt altså🙈😅). Siden vi har hverandre og støtte oss og ventilere til. ❤️

Anonymkode: 6f430...3e8

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tre år eldre søster. Vi har minimalt med kontakt. Vi passer ikke sammen. Den dagen foreldrene våre dør,ser vi nok ikke hverandre igjen.

Anonymkode: cc4a0...0fa

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Og hvilke alder er det mellom dere? Har dere hatt en god relasjon i barndommen? Eller var det plagsomt å ha søsken? Er dere samme kjønn? 

Anonymkode: ababb...312

Har 2 søsken.

2 år i mellom meg og han ene. Sees på juleaften. Null kontakt resten av året. 
 

10 år mellom meg og den andre. Sees 4-5 ganger i året. Bor 5 minutter unna hverandre. Melder litt i ny og ne om det er spesielle ting.

Ikke nær med noen av dem i oppveksten. Den ene er jo 10 år eldre, så det er naturlig.

Søsken har vært mye mer til plage og bry en hva det har vært en glede.

Anonymkode: b8d28...6f9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

På ingen måte. Vi går for enebarn.

Anonymkode: f4915...957

Ååå hadde ikke anbefalt dette🥹

Anonymkode: ef5de...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de utenlandske søsken har bedre forhold enn oss norske. 

Anonymkode: ef5de...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en søster som er nesten 6 år yngre. I oppveksten hadde vi glede av hverandre på ferie og familieaktiviteter men naturlig nok ikke så mye i hverdagen pga aldersforskjell. Begynte å spille på samme håndballag i 20-årene og er veldig nære hverandre nå. Har endel felles venner og reiser gjerne på tur sammen, dametur sammen med mamma eller på turer til f.eks Dyreparken og Hunderfossen med våre tilsammen tre døtre. 
 

Anser min søster som en nær venn, og setter veldig pris på det vi har sammen. 💜 Og foreldrene våre er veldig takknemlige for vårt vennskap. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Vi var tre søstre, men den ene døde i oppveksten. Det båndet vi to som er igjen har, er sterkt.

Anonymkode: 2d038...f62

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og hvilke alder er det mellom dere? Har dere hatt en god relasjon i barndommen? Eller var det plagsomt å ha søsken? Er dere samme kjønn? 

Anonymkode: ababb...312

Samme kjønn. 20 mnd mellom oss. Alltid close også nå i voksen alder😊

Anonymkode: 7b6eb...cde

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Og hvilke alder er det mellom dere? Har dere hatt en god relasjon i barndommen? Eller var det plagsomt å ha søsken? Er dere samme kjønn? 

Anonymkode: ababb...312

Har totalt fem søsken… ja faren min er meget fertil😂

Bror, 5 år eldre enn meg, ikke særlig nære da han har en del «problemer».

Bror, 3 år eldre enn meg, super snill og god. Er med han hver dag.

Søster, 1 år yngre enn meg. Vi er nære men er svært ulike, krangler en del…

 

De to andre er halvsøsken og bor i et annet land. 17 og 12 år eldre enn meg. Har veldig lite kontakt men det har vært deres valg. Har vært en del drama da de hater faren vår. Men uansett så er jeg så glad at jeg har søsken. Kunne aldri i mitt liv forestilt meg å være enebarn! Selfølgelig er det utrolig plagsomt til tider men kunne virkelig ikke sett for meg livet uten de heller.
 

Det skal nå sies at vi alle er veldig unge, ting kan jo endre seg…

Anonymkode: a40f8...f4e

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Syns de utenlandske søsken har bedre forhold enn oss norske. 

Anonymkode: ef5de...0d5

De har ofte ikke noe valg

Anonymkode: 7aa45...0ae

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ååå hadde ikke anbefalt dette🥹

Anonymkode: ef5de...0d5

Enig! 

Anonymkode: a40f8...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bror, to år yngre enn meg. Vi sees ikke så ofte, men når vi gjør det så er det veldig kos. Vi er veldig forskjellige, men merker godt at vi kommer fra samme sted med tanke på verdier, meninger og tankesett. Kranglet mye som barn, men ble venner i løpet av tenåra. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske close med brødrene mine som er 10 og 12 år eldre enn meg, de vokste jeg opp med og bor nærme. Har ikke kontakt med halvsøsteren min som er 12 år yngre.

Anonymkode: c21fa...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To brødre, 4 og 7 år yngre. Tette som badehetter. Jeg vet seriøst ikke hva jeg skulle gjort uten dem. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syv år eldre søster. Ikke så god kontakt, veldig kunstig. Kranglet hele tiden da vi var små. Jeg var en pest og en plage for henne. 

Var ofte vi ikke kunne ha felles familieaktiviteter, foreldrene våre måtte splitte oss. 

Anonymkode: 38c3a...a0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg HATER mine 2 søsken. Disgusting folk. 8 og 10 år yngre enn meg. Våre foreldre må treffe oss separat, siden ingen av oss kommer overens. Har aldri skjønt vitsen med søsken. Skulle ønske jeg var enebarn! 

Anonymkode: bc71a...561

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og hvilke alder er det mellom dere? Har dere hatt en god relasjon i barndommen?Er dere samme kjønn? 

Anonymkode: ababb...312

11 år. Nei, ikke close.

Nei.

Nei, bror og søster.

Anonymkode: e1e69...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En er fire år eldre, den andre er tre år yngre.

Ser dem kanskje 2-4 ganger i året. Vi har ikke noe nært forhold, men de få gangene vi ser hverandre, så går det helt greit.

Men nei jeg har ikke noe tett forhold med dem.

Endret av Odhrán Ó Máille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt forhold til mine to søstre. De er 6 og 10år eldre enn meg. Hadde naturligvis lite med min 10år eldre søster å gjøre i barndommen, ettersom at hun flyttet ut når jeg var 6år, men hun som er 6år eldre har jeg hatt et godt forhold til hele veien. Foreldrene våre var mye fraværende/nesten aldri hjemme, så vi hadde kun hverandre mye av tiden. Vi har selvsagt vært irritert på hverandre i barndommen, men idag krangler ingen av oss tre søstrene noen gang.

Kun to av oss bor i samme by, og vi treffes 2-5x uken. Vår siste søster kommer på besøk omtrent hver 2.mnd 😊 

Anonymkode: eeecb...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...