Mhmjadda Skrevet 31. oktober #1201 Skrevet 31. oktober Plantet masse løk i går, innså fort at det jeg trodde var nok ikke var det, så nå har jeg handlet enda mer! Farlig med salg over alt. Satser på at ettersom jeg fyller opp med løk alle steder blir det mindre behov årene som kommer. Satser på påskeliljer, snøklokker, vinterblom, Iris og krokus, som forhåpentligvis forviller seg. Tulipaner blir det mindre og mindre av, de må begrenses til de delene av terrassen hvor rådyrene ikke kommer til. Enda er det mye rydding som gjenstår både av potter og krukker, løv skal rakes og spres i bed og krukker, krukker skal flyttes inn til husveggen, og noen busker i krukke må få striedekke. Så starter jobben med å rydde i drivhus, vintersådden, og gleden med å planlegge neste hagesesong 🥰
Mhmjadda Skrevet 7. november #1202 Skrevet 7. november Hurra, det kommer juleroser i butikkene, og det er fremdeles mulig å plante de ut! Jeg elsker juleroser (helleborus), og vil ha hagen full. Fant en dobbel rød variant på Floriss, som skal rett ut i bedet ved inngangspartiet 😁 1 1
Perine Skrevet 7. november Forfatter #1203 Skrevet 7. november Mhmjadda skrev (8 timer siden): Hurra, det kommer juleroser i butikkene, og det er fremdeles mulig å plante de ut! Jeg elsker juleroser (helleborus), og vil ha hagen full. Fant en dobbel rød variant på Floriss, som skal rett ut i bedet ved inngangspartiet 😁 Det høres nydelig ut. Så flink du er, som holder på med hagen ennå. Nå frister det ikke meg å gå ut av huset. Jeg har fortsatt litt som skulle vært ryddet, og i dag fikk jeg boret huller i veikanten og "plantet" noen brøytestikker rundt omkring, men det er vått og grått. Naboen har hengt noe lyspynt på en av veggene. Det er jo snart den tiden nå i mørket.
tånegla Skrevet 7. november #1204 Skrevet 7. november I dag har jeg byttet ut død lyng med lyng som lever i krukken min foran inngangsdøren. Vurderte juleroser men kom frem til at de kom til å knekke i neste storm.
skrue Skrevet 7. november #1205 Skrevet 7. november I dag har jeg - trommevirvel - lest av nedbørsmåleren. 2. mm. Håper å få gjort litt mer i helgen.
Mhmjadda Skrevet tirsdag kl. 17:56 #1206 Skrevet tirsdag kl. 17:56 Dahliaene har begynt å komme på forhåndssalg, og det samme har barrotspeonene... Jeg har ikke plass til mer!! Jeg trenger større hage!
Modni Skrevet tirsdag kl. 18:58 #1207 Skrevet tirsdag kl. 18:58 Mhmjadda skrev (1 time siden): Dahliaene har begynt å komme på forhåndssalg, og det samme har barrotspeonene... Jeg har ikke plass til mer!! Jeg trenger større hage! Hjelp! Jeg er ikke klar for forhåndssalg ennå, har akkurat fått all løken jeg gikk på en smell med i jorda( glemte jeg hadde bestilt ett sted og bestilte flere) blir bra til våren men lommeboka trenger en hagepause til over jul🤣
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:16 #1208 Skrevet tirsdag kl. 20:16 Modni skrev (1 time siden): Hjelp! Jeg er ikke klar for forhåndssalg ennå, har akkurat fått all løken jeg gikk på en smell med i jorda( glemte jeg hadde bestilt ett sted og bestilte flere) blir bra til våren men lommeboka trenger en hagepause til over jul🤣 Enig! Og dahlia har jeg gitt opp og peoner har jeg nok av, så jeg trenger ikke mer 🫠 Anonymkode: 48a80...ebb
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:35 #1209 Skrevet tirsdag kl. 20:35 Jeg kjøpte to juleroser i går, og fikk satt de ned i dag. Håper de vil trives like godt som den jeg har fra før av, den er full av knupper nå og det er tredje blomstring i år. Det er hyggelig med litt blomster mellom alt som har visnet, og nå er det litt mer farger der. Anonymkode: 8983c...19b
skrue Skrevet onsdag kl. 17:44 #1210 Skrevet onsdag kl. 17:44 I dag ble purren og siste rest av persillen plukket. Begge er greie å fryse. Eneste som gjenstår er litt raking og å grave ned blader i bed (eller bare ha litt jord over). Gjør det siste hvert år, bladene er borte rett ut på sommeren neste sesong. Til helgen skal antagelig julelysene opp. Ikke tennes, men henges på plass siden det blir kaldere til uken.
Maia70 Skrevet 7 timer siden #1211 Skrevet 7 timer siden Har satt hvitløk, tatt opp vinterreddikene, og høster fortsatt bladgrønt. Grønnkålen blir sikkert stående en god stund til, men bladbeten er det snart ikke mer igjen av, og resten av persillen tar jeg i morgen. Skal sette ned mer hvitløk også. Utrolig hvor lenge sesongen har vart her i år, dette er faktisk sone 4/5.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå