Gå til innhold

Antrekk i begravelse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal i begravelsen til min besteforelder til helgen. Jeg skal synge en sang solo og stå foran, så vil ha et litt pent og passende antrekk. Har et svart skjørt jeg kanskje tenkte å bruke. Kan man bruke en lysere topp? Har noen svarte kjoler, men de har blomstermønster på seg. Og hva slags sko bruker man? Må nok gå til innkjøp av sko, for jeg har bare joggesko. Har ikke vært i så mange begravelser, så er litt rådvill i hva som er vanlig

Anonymkode: cca7a...c1c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har blitt meir variasjon i antrekk i begravelse. Tidlegare var det heilt svart, uansett. No ser eg framleis mest svart, mørk blått, og mørk grått, typisk litt dystre fargar. Men det er også innslag av lysare fargar. Styr unna raudt/rosa/knallfargar, i alle fall. 

Det er lov å vere fin uten å vere helsvart, særlig når det er gamle besteforeldre som er død. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En lys topp går fint til svart skjørt og noen nette sko, trenger ikke være høyhælte sko.

Du er sterk som synger solo i begravelsen, og jeg er sikker på at din besteforelder hadde vært stolt av deg ❤️

Jeg leste dikt i begravelsen til min avdøde kjæreste.

Anonymkode: 86cf9...a8b

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var i en begravelse hvor datteren til avdøde hadde på en smaragdgrønn bluse, hun er godt voksen. Ingen løftet et øyebryn. Synes det er helt ok med litt farger. 

Anonymkode: ec494...5b7

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vårtegnet

Du kjenner dine besteforeldre best❤️ Kanskje de var lys til sinns og syns det hadde vært helt på sin plass at du gikk en lys topp❤️ Konolere❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvit/beige bluse til sort skjørt, sorte strømper og sorte/mørk grå pensko/ballerinas/penere loafers er bra.

Anonymkode: e09cd...804

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for gode råd og fine ord❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vårtegnet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk for gode råd og fine ord❤️

Ønsker deg en fin begravelse og jeg er sikker på du synger den fineste sangen som dine besteforeldre vet om… med de de klærne de ville ha du skulle  ha på deg❤️  ❤️  Nyt sangen din og ikke tenk på antrekket❤️ 

Endret av Vårtegnet
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kondolerer... jeg skal også i begravelse til min besteforelder i helgen.. jeg skal ha på meg en helsvart kjole. Tar på øredobber, armbånd og smykke. Retter håret, eller evt krøller det litt. Har på meg svarte loafers fra h&m... jeg synes ikke det gjør noe om du har en lysere bluse til svart skjørt.. kanskje du kan ha en svart cardigan eller noe oppå? Jeg synes det er godt å se litt lysere farger også i begravelse. Så fint du skal synge i begravelsen. Du er modig og tipper han/ hun ville satt stor pris på det ❤️ klem

Anonymkode: 4a08a...1c0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 hours ago, AnonymBruker said:

Kondolerer... jeg skal også i begravelse til min besteforelder i helgen.. jeg skal ha på meg en helsvart kjole. Tar på øredobber, armbånd og smykke. Retter håret, eller evt krøller det litt. Har på meg svarte loafers fra h&m... jeg synes ikke det gjør noe om du har en lysere bluse til svart skjørt.. kanskje du kan ha en svart cardigan eller noe oppå? Jeg synes det er godt å se litt lysere farger også i begravelse. Så fint du skal synge i begravelsen. Du er modig og tipper han/ hun ville satt stor pris på det ❤️ klem

Anonymkode: 4a08a...1c0

Kondolerer❤️ Takk for innspill. Antrekket ditt høres fint ut. Her har jeg bestemt meg for et sort skjørt, lysere overdel, og sorte ballerinasko, også fra h&m. Gulløredobber og oppsatt hår. Tror det blir greit. Det blir nok veldig sterkt øyeblikk å synge, for meg er det liksom en siste gave fra meg til han. Jeg vet at det er noe han ville satt veldig pris på hvis han fortsatt kunne uttrykt det.. Så det vil nok for meg bli veldig trist og fint på samme tid. Og det er nok flere i familien som vil føle det samme. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kondolerer❤️ Takk for innspill. Antrekket ditt høres fint ut. Her har jeg bestemt meg for et sort skjørt, lysere overdel, og sorte ballerinasko, også fra h&m. Gulløredobber og oppsatt hår. Tror det blir greit. Det blir nok veldig sterkt øyeblikk å synge, for meg er det liksom en siste gave fra meg til han. Jeg vet at det er noe han ville satt veldig pris på hvis han fortsatt kunne uttrykt det.. Så det vil nok for meg bli veldig trist og fint på samme tid. Og det er nok flere i familien som vil føle det samme. 

Antrekket ditt høres veldig fint og passende ut.❤️

Anonymkode: 86cf9...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...