Gå til innhold

Han har vært utro...


Silla85

Anbefalte innlegg

Silla85 skrev (1 time siden):

Han vil ikke det dessverre..

Da spørs det ja. Beklager å si det men min høyst subjektive mening er at  han er ferdig med deg.. Kan se ut som han tar deg for en stund fordi han vil se det an før alt slitet med å flytte begynner.. Hadde hu andre vært fri og frank tror jeg han hadde vært borte allerede..

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Silla85 skrev (1 time siden):

Virker slik ja. Spurte om han ville fortsette med meg å da sier han ja. Å han bedyrer at han ikke har kontakt med henne mere. Men jeg tenker hvis han vil jobbe for forholdet så hadde han gjort litt mere enn å bare fortsatt å leve som normalt ? Skulle tro ingenting har skjedd nesten..

Akkurat nå lever vi "som normalt" under samme tak. Litt stiv atmosfære men det går "fint". Deler ikke rom, jeg klarer ikke, har prøvd å da fikk jeg angstanfall. Følte meg rett og slett helt forferdelig , følte meg ikke bra nok for han lengre, så bare for meg at han hadde henne ved seg...uff nei...

Det er lett for han å leve som før, det er ikke han som er blitt bedratt og såret på verste måte! 
 

Min eks var også utro, og etter kort tid mente han at jeg var sykelig sjalu som fortsatt tok det opp. Han ble rett og slett sint. Han fortsatte selvsagt livet sitt som før, det var utrolig provoserende! 
Min eks var utro igjen, og jeg er så glad for at jeg gikk ut av forholdet. 
Forholdet ble aldri bra igjen, jeg brukte vanvittig mye energi på å engste meg for om han var utro igjen, og lurte alltid på hva han gjorde da han var vekkreist ifbm jobb. Jeg slappet aldri av! 
 

Du fortjener bedre! 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silla85 skrev (På 21.5.2024 den 16.05):

Min mann igjennom 17år og 3 barn sammen,  har da vært utro.. Han nektet plent for dette da jeg konfronterte det med han. Selv om jeg hadde fått det bekreftet av en sikker kilde. Han innrømte det tilslutt dagen etter. 

Jeg står nå litt fast for hva jeg bør og hva jeg vil videre. Vi er forstatt i samme hus (som vi dog har bygd sammen) å det går forsåvidt ok, prøver å leve så normalt som mulig rundt barna. Vi deler ikke rom sammen per nå. Barna vet ingenting foruten at vi har sagt at vi har det litt vanskelig sammen.

Flere som har opplevd lignende å har noen tips/råd for hvordan man skal "ta et valg"? 

once a cheater, always a cheater. Sannheten gjør vondt, men om han ikke klarer å holde seg til en kvinne etter å ha elsket hun i 17 år, fått 3 barn med henne og bygd hus sammen, then he aint it. Jeg tenker du kvitter deg med søpla, får en glowup, får deg en ny mann og viser han hva han mistet. you go girl!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blander man veldig her.

Det noen av dere kaller ‘jobbe med forholdet’ er det som i virkeligheten er ‘jobbe med å få min kone til å tilgi meg og være fornøyd med meg igjen’.

Og nei, det virker det IKKE som mannen er interessert i.

Det å jobbe med forholdet, derimot, det krever at BEGGE gjør en innsats, at BEGGE gir, at BEGGE må jenke seg. Og det kan veldig godt tenkes at det er dette mannen nå prøver på.

Trådstarter har konsekvent fokusert på hva mannen har gjort og konsekvent unnlatt å si noe om hva hun har bidratt med, ergo vet vi ikke så mye om dette. Men det å ikke prioritere egentid og aldri spørre mannen hvordan han har det - bare anta at han har det fint fordi det har man selv - det er jo textbook det som skjer i forkant av utroskap.

Det kan ikke være sånn i et forhold at bare mannen skal elske, at bare mannen skal jobbe, at bare mannen skal jenke seg.

Her virker det nesten som mannen er på vei bort fra forholdet med mindre trådstarter virkelig legger inn en innsats.

Så blir spørsmålet er han verdt det?

Anonymkode: 515cb...e52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kumelk123 skrev (11 minutter siden):

Jeg tenker du kvitter deg med søpla, får en glowup, får deg en ny mann og viser han hva han mistet. you go girl!

Er du ironisk her?

Trådstarter, det kommet ikke til å bli sånn som dette. Etter det forholdet du beskriver, så er det mest sannsynlig han som er den store vinneren på dating-markedet, og ikke du. Veldig mange kvinner tror at fordi de var million dollar baby i starten at 20-årene sine, mens mannfolkene var upopulære, så er det sånn enda. Men det er det slett ikke.

Jeg kjenner damer som nå er på markedet etter et sånt løp, og - for å si det enkelt - hadde de hatt muligheten til å bevare det gamle forholdet, om enn med omfattende restaurering og kostnader, så burde de ha gjort det.

Anonymkode: 515cb...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du ironisk her?

Trådstarter, det kommet ikke til å bli sånn som dette. Etter det forholdet du beskriver, så er det mest sannsynlig han som er den store vinneren på dating-markedet, og ikke du. Veldig mange kvinner tror at fordi de var million dollar baby i starten at 20-årene sine, mens mannfolkene var upopulære, så er det sånn enda. Men det er det slett ikke.

Jeg kjenner damer som nå er på markedet etter et sånt løp, og - for å si det enkelt - hadde de hatt muligheten til å bevare det gamle forholdet, om enn med omfattende restaurering og kostnader, så burde de ha gjort det.

Anonymkode: 515cb...e52

"hadde de hatt muligheten til å bevare det gamle forholdet" jeg vet ikke hvem du er, men du høres ut som en cheater på måten du forsvarer mannen på. once a cheater, always a cheater, og det står jeg får! sikkert flere andre å. hvis du ikke klarer å holde deg unna andre menn eller kvinner når du er i et forhold, så er det ikke noe forhold å bevare. Om hun tilgir han, går tilbake til han, og lever "lykkelig" med han, hva skal stoppe han fra å gjøre det igjen når han ser at hun blir? ingenting. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kumelk123 skrev (5 minutter siden):

"hadde de hatt muligheten til å bevare det gamle forholdet" jeg vet ikke hvem du er, men du høres ut som en cheater på måten du forsvarer mannen på. once a cheater, always a cheater, og det står jeg får! sikkert flere andre å. hvis du ikke klarer å holde deg unna andre menn eller kvinner når du er i et forhold, så er det ikke noe forhold å bevare. Om hun tilgir han, går tilbake til han, og lever "lykkelig" med han, hva skal stoppe han fra å gjøre det igjen når han ser at hun blir? ingenting. 

Er det dette som kalles ordsalat?

Nei, jeg har aldri vært utro, og årsaken til at de jeg snakker om, måtte ut på markedet igjen, handlet ikke om utroskap, men om alvorlige ting.

(Nå vil sikkert noen påstå at det finnes ikke mer alvorlige ting enn utroskap. Neivel, da får dere vente til mannen dør eller blir dement, og så se om dere mener det samme.)

Anonymkode: 515cb...e52

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din burde være rask med å si at han vil bytte jobb. Ikke at jobber gror på trær. I din situasjon så hadde jeg gått fra han. Har selv vært i tilsvarende situasjon og valgte å gå etter mange mange års ekteskap. Klarte aldri mer å stole på han. 

Mannen til en tidligere venninne av meg var utro og ble tatt på fersken. Hun ble i ekteskapet, men har aldri klart å stole på han. Hun er helt ødelagt av hans utroskap. Han må alltid ringe og fortelle hvor han er og hvem han er sammen med. Kameratene hans må snakke med henne i telefonen så hun vet han snakker sant. Hun kan aldri være lenger enn til 2030 i selskap, i tilfelle han kommer hjem. Dette er mange mange år siden, og nå har hun ikke noe eget sosialt liv utenom hjemmet. Må være hjemme i tilfelle han kommer før avtalt tid.  Trist å se hvordan den fine venninnen hun en gang var, nå kun er en skygge av seg selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er det dette som kalles ordsalat?

Nei, jeg har aldri vært utro, og årsaken til at de jeg snakker om, måtte ut på markedet igjen, handlet ikke om utroskap, men om alvorlige ting.

(Nå vil sikkert noen påstå at det finnes ikke mer alvorlige ting enn utroskap. Neivel, da får dere vente til mannen dør eller blir dement, og så se om dere mener det samme.)

Anonymkode: 515cb...e52

Denne tråden handler om utroskap, hun ble cheata på og det er derfor jeg sier det jeg sier. Hadde situasjonen vært annerledes, og det handlet om evt sykdommer/død, hadde det vært noe annet. Men det handler om utroskap, og hun kan finne en mann som behandler henne bedre ute på markedet.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belima skrev (10 minutter siden):

Mannen din burde være rask med å si at han vil bytte jobb. Ikke at jobber gror på trær. I din situasjon så hadde jeg gått fra han. Har selv vært i tilsvarende situasjon og valgte å gå etter mange mange års ekteskap. Klarte aldri mer å stole på han. 

Mannen til en tidligere venninne av meg var utro og ble tatt på fersken. Hun ble i ekteskapet, men har aldri klart å stole på han. Hun er helt ødelagt av hans utroskap. Han må alltid ringe og fortelle hvor han er og hvem han er sammen med. Kameratene hans må snakke med henne i telefonen så hun vet han snakker sant. Hun kan aldri være lenger enn til 2030 i selskap, i tilfelle han kommer hjem. Dette er mange mange år siden, og nå har hun ikke noe eget sosialt liv utenom hjemmet. Må være hjemme i tilfelle han kommer før avtalt tid.  Trist å se hvordan den fine venninnen hun en gang var, nå kun er en skygge av seg selv. 

Forstår ikke at noen av dem orker å ha det sånn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silla85 skrev (2 timer siden):

Han vil ikke det dessverre..

Du hadde heller ikke fått med meg til noe familievernkontor..Det problematiserer mannen og gjør det vanskeligere for han å få dame etter deg..og særlig hvis der er en liten plass dere bor på så nei.

Eneste sjanse for at jeg hadde stillt opp på noe sånt sammen med en kvinne var hvis hun var mitt livs kjærlighet...men da hadde jeg aldri i verden vært utro i første omgang så der røyk den og.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Nå blander man veldig her.

Det noen av dere kaller ‘jobbe med forholdet’ er det som i virkeligheten er ‘jobbe med å få min kone til å tilgi meg og være fornøyd med meg igjen’.

Og nei, det virker det IKKE som mannen er interessert i.

Det å jobbe med forholdet, derimot, det krever at BEGGE gjør en innsats, at BEGGE gir, at BEGGE må jenke seg. Og det kan veldig godt tenkes at det er dette mannen nå prøver på.

Trådstarter har konsekvent fokusert på hva mannen har gjort og konsekvent unnlatt å si noe om hva hun har bidratt med, ergo vet vi ikke så mye om dette. Men det å ikke prioritere egentid og aldri spørre mannen hvordan han har det - bare anta at han har det fint fordi det har man selv - det er jo textbook det som skjer i forkant av utroskap.

Det kan ikke være sånn i et forhold at bare mannen skal elske, at bare mannen skal jobbe, at bare mannen skal jenke seg.

Her virker det nesten som mannen er på vei bort fra forholdet med mindre trådstarter virkelig legger inn en innsats.

Så blir spørsmålet er han verdt det?

Anonymkode: 515cb...e52

Tipper mannen var mentalt på vei ut av forholdet FØR utroskapen..er oftest den følelsen som åpner for behovet for en ny kvinne...

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, synes du det mannen forteller deg henger på greip? At denne kvinnen så han og ble så hodestups forelsket at hun ringte nummeret som sto på firmabilen og risikerte eget ekteskap for å få ligge med mannen din? Høres det ut som kvinnelig adferd?

Jeg er blant dem som vet at utroskap kan tilgis (har vært der selv). Men det er en lang og smertefull prosess. Selvfølgelig vil ikke den utro fortelle alle detaljer osv, for det er ubehagelig og det er i menneskets natur å unngå ubehag. Litt av samme grunn tipper jeg at mannen din kvier seg til terapi, for han er redd for å bli satt i en situasjon hvor dere er to mot en og han får voksenkjeft.

Men hvis han virkelig elsker deg burde han være villig til å gjennomgå litt ubehag for å beholde deg. Ikke bare feie det under teppet og fortsette som før. Hva innbiller han seg? At du skal glemme det?

Det er jo et dårlig tegn at han ikke er ærlig, at han ikke avsluttet forholdet frivillig og at han ikke vil jobbe med forholdet deres. Jeg ser ikke så lyst på deres fremtid, må jeg innrømme. Samtidig tror jeg at det vil være nyttig for både han og deg å ta en runde i terapi. Han vil ikke, sier du? Vel, du er i en posisjon hvor du kan forlange nå. Men jeg vil anbefale deg å forsøke å berolige han på forhånd. Å gå i terapi betyr ikke voksenkjeft, det er en setting hvor både du og han skal få fortelle hvordan dere føler det i trygge omgivelser. Prøv å berolige han, men sett krav!

Anonymkode: d9b27...c06

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du ironisk her?

Trådstarter, det kommet ikke til å bli sånn som dette. Etter det forholdet du beskriver, så er det mest sannsynlig han som er den store vinneren på dating-markedet, og ikke du. Veldig mange kvinner tror at fordi de var million dollar baby i starten at 20-årene sine, mens mannfolkene var upopulære, så er det sånn enda. Men det er det slett ikke.

Jeg kjenner damer som nå er på markedet etter et sånt løp, og - for å si det enkelt - hadde de hatt muligheten til å bevare det gamle forholdet, om enn med omfattende restaurering og kostnader, så burde de ha gjort det.

Anonymkode: 515cb...e52

Ifølge alle statistikker er det menn som sliter på datingmarkedet, ikke kvinner. Jeg fant ny mann både som 27 år gammel tobarnsmor og som 39 år gammel firebarnsmor. Lett. Og jeg er ikke pen engang.

Anonymkode: 50a6f...e04

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (40 minutter siden):

Du hadde heller ikke fått med meg til noe familievernkontor..Det problematiserer mannen og gjør det vanskeligere for han å få dame etter deg..og særlig hvis der er en liten plass dere bor på så nei.

Eneste sjanse for at jeg hadde stillt opp på noe sånt sammen med en kvinne var hvis hun var mitt livs kjærlighet...men da hadde jeg aldri i verden vært utro i første omgang så der røyk den og.. :)

Var det ikke du som over flere sider har sagt at monogami er fysj og unaturlig, og at man må unne hverandre litt sex på si? Hvorfor motsier du det selv nå?

Anonymkode: 50a6f...e04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var det ikke du som over flere sider har sagt at monogami er fysj og unaturlig, og at man må unne hverandre litt sex på si? Hvorfor motsier du det selv nå?

Anonymkode: 50a6f...e04

En trenger ikke være utro for å ha sex med flere.

Mitt livs kjærlighet hadde unnet meg en ekstra kvinne hvis jeg ønsket det..og jeg hadde unnet henne en ekstra mann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TomSawyer skrev (2 minutter siden):

En trenger ikke være utro for å ha sex med flere.

Mitt livs kjærlighet hadde unnet meg en ekstra kvinne hvis jeg ønsket det..og jeg hadde unnet henne en ekstra mann..

Så du hadde ligget med ei annen kvinne likevel selv om du elsket din kone over alt på jord. Akkurat som denne mannen har gjort. Dere er altså klin like.

Anonymkode: 50a6f...e04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så du hadde ligget med ei annen kvinne likevel selv om du elsket din kone over alt på jord. Akkurat som denne mannen har gjort. Dere er altså klin like.

Anonymkode: 50a6f...e04

Hvis jeg elsket henne hadde jeg ikke gjort det uten hennes godkjenning nei.

Hvis jeg var på vei ut av forholdet og lei av ei kjærring som hakket og klagde på alt jeg gjorde og ikke gjorde hadde jeg ligget med henne lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kumelk123 skrev (1 time siden):

Denne tråden handler om utroskap, hun ble cheata på og det er derfor jeg sier det jeg sier. Hadde situasjonen vært annerledes, og det handlet om evt sykdommer/død, hadde det vært noe annet. Men det handler om utroskap, og hun kan finne en mann som behandler henne bedre ute på markedet.  

Vel…

Tenker trådstarter får velge om hun føler sterkest tilhørighet til generasjonen som sier ting som ‘cheata på’ eller generasjonen som har menn som får demens eller dør ;) 

Anonymkode: 515cb...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ifølge alle statistikker er det menn som sliter på datingmarkedet, ikke kvinner. Jeg fant ny mann både som 27 år gammel tobarnsmor og som 39 år gammel firebarnsmor. Lett. Og jeg er ikke pen engang.

Anonymkode: 50a6f...e04

Snakket selvfølgelig ikke om å ‘få en mann’, det kan jo hvem som helst greie.

Snakket om å finne en mann av god kvalitet, slik at man slipper å ut på datingmarkedet til stadighet, slik du jo beskriver at du må her.

Anonymkode: 515cb...e52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...