Gå til innhold

Garnier Synergie Pure


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har erfaring med ansiktsproduktene derfra? jeg finn noen små prøveposer med et blad, og har prøvd dem i par-tre dager., og det blir litt kort tid til å si hvordan det fungerer (så langt ser det greit ut). Det er Antibakteriell dyprensende vaskegele, ansiktsvann og fuktighetskrem. Jeg har tørr flassende hud og (som mange andre) fet hud i T-sonen, og porer på nesa :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den antibakterielle dyprensende vaskegelèen har jeg. Den er effektiv, men gjør huden veldig tørr- så du bør skylle GODT av og ha på masse fuktighetskrem etterpå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den antibakterielle dyprensende vaskegelèen har jeg. Den er effektiv, men gjør huden veldig tørr- så du bør skylle GODT av og ha på masse fuktighetskrem etterpå  :wink:

Jeg ville ha spurt meg selv om hvor effektiv den er i og med at den gjør huden veldig tørr. Jeg mener bestemt at hvis du bruker renseprodukt av bra kvalitet så skal du IKKE oppleve at huden strammer og blir tørr. Oppgaven til en rens er riktignok først og fremst å rense huden, men det bør være en selvfølge at den også pleier huden samtidig.

Tror det er viktig å få opp øynene og bli mer kvalitetsbevisst, hvis vi vil ha en flott og strålende hud lenge. Fuktighetskremen etterpå må også være bra og ikke inneholde komedonfremkallende stoffer og andre lumske produkter. For faktum er at en del bruker lettvinte løsninger som slett ikke kommer forbrukerne tilgode.

Jeg har sagt på ett annet sted her på KG at Dermalogica`s produkter er min favoritt og det holder jeg fast på. Da tror jeg neppe du vil oppleve at huden bli tørr av rensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Amen til Mira79, godt og ha flere kvalitetsbevisse unge damer her inne som ikke kaster seg over alt av billigmerker og deretter syter over at de ikke virker.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Huden blir bare tørr dersom man ikke vasker den godt nok av.... Noe jeg ikke gjorde første gangene :wink:

Har så fin hud at jeg egentlig ikke har behov for noen produkter, jeg. Enda. Gjorde det bare for å teste, og den er ikke i bruk hver dag. Ikke nå lenger.

Gruer meg til den dagen jeg finner ut at jeg må ha allslags hudprodukter fordi jeg er redd for å se gammel og rynkete ut... :ler:

Og OM jeg i det hele tatt vil, bestemmer jeg det helt selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor rense huden daglig?

Hver dag og natt skiller huden ut talg, svette og avfallsstoffer, og døde hudceller løsner fra hornlaget i huden. Støv, forurensning og bakterier fester seg til hudoverflaten. Alle disse faktorene kan bidra til at hudens naturlige beskyttelsesfilm (en balanse mellom fett og vann, riktig pH-verdi og riktig bakterieflora) kommer ut av balanse. Denne ubalansen kan gi mer sensitiv hud med hudirritasjoner eller tørre hudpartier. Hvis talgkanalen tettes igjen med talg, smuss og døde hudceller, utvikles sorte prikker som igjen kan gi kviser. Derfor anbefaler hudpleierne at man skal rense huden både morgen og kveld med et godt og riktig renseprodukt. Bruker du sminke, er det ekstra viktig å rense huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Mange som ikke renser huden daglig sier at de ikke trenger det fordi de ikke bruker sminke. Vel.... det er ett faktum at folk som bruker sminke gjerne har bedre hud enn de som ikke gjør det, nettopp fordi de også har lært og rense den skikkelig.

Så uansett om du bruker make-up eller ikke, rens huden morgen og kveld!!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker kun øyesminke til daglig. Og da bruker jeg en mild sminkefjerner fra parfymeri hver kveld for å få det bort.

Vasker ansiktet med lunkent vann hver morgen, midt på dag og kveld, og smører av og til med en god fuktighetskrem nå om vinteren (ellers flasser huden og blir tørr og sviende i den kalde lufta; er ikke redd for rynker---). (Og nei, IKKE et billig-merke... De virker nemlig ikke som de skal, gjør bare ting verre.) Mer enn det trenger jeg rett og slett ikke nå.

Lar det være et valg opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene :D

Hvor får man kjøpt Dermalogica, ikke på Cubus, Lindex el. tipper jeg?

Jeg kjøpte Decleor produkter for tusenvis i fjor vinter, og de passer ikke meg i det hele tatt :( Selv om jeg prøvde i noen dager før kjøp, så blir det for kort tid å se hvordan det fungerer på. Må innrømme at jeg er veldig lat med å rense huden, det blir som regel bare såpevask i dusjen her dag :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dermalogica selges i hudpleie-salonger. De har en unik rensegele som heter Special Cleansing Gel som du kan bruke i dusjen. Skummes bare opp og vaskes av igjen. Bedre enn såpe(!) ihvertfall. Den koster 396,- for 473ml, og da har du rens ihvertfall for ett år. besøk deres norske siden www.dermalogica.no Hvis ikke jeg har husket rett adresse så kan du søke etter dem på nettet

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Jeg sverger til Vichy-produktene fra apoteket, de er drøye i bruk og ikke avskrekkende dyre. Jeg kjøper rensekrem/tonic/dagkrem og nattkrem, og betaler ca 700 kroner totalt. Da holder det i 3-4 måneder.

Har prøvd Synergie Pure en gang jeg overnattet hos min søster og hadde glemt toalettsakene mine, og huden kjentes et par nummer for liten etterpå. (Flashback til Clearasil pads som vi kjøpte da vi var i tenårene - skikkelig sandpapir! :o )

Klart det er opp til hver enkelt hva man vil bruke av hudpleieprodukter, men det er viktig å begynne mens huden enda er ung og fin. Stikkord er forebyggende, for uansett hva de sier i reklamene: rynker kommer for å bli! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnier Synergie Pure inneholder dessuten buthylparaben

Dette er et stoff som lagres i kroppen, kroppen klarer ikke å skille det ut eller bryte det ned - og det kan virke forstyrrende på hormonene!

Et godt argument for å ligge unna!

(Hvorfor er disse kosmetikkprodusentene nødt til å putte så masse skumle stoffer i produktene sine :x )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte disse produktene et års tid og var godt fornöyd med dem - likte spesielt kremen, fikk nok fuktighet men ble ikke fet syntes jeg. :D Syntes derimot ikke at de purity patchene virket noe særlig..

Vurderte å begynne med dem igjen nå, men så leste jeg de andre innleggene om dette og nå vet jeg ikke om jeg tör lenger.. :o

höres litt skummelt ut med buthylbaraben, SuperNova..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som bruker briller.. Prøvd å pusse brillene etter en vanlig dag i smog og annet dritt? Tenk på hva som da befinner seg på hudoverflaten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Hvis dere vil bruke rimelige men gode renseprodukter anbefaler jeg "Nivea Visage". Rensemelk og ansiktsvann får du for ca. 50 kr. pr stk. Kremen "All Day Aqua" fra samme serie er også en god krem til ca 70. kroner.

Husk at renseprodukter skal brukes morgen og kveld for å få full effekt.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET tipper jeg alle gjør!(håper da det) :hoho: Jeg blir jo helt ut av meg som hudpleier.Det er faktisk like viktig og rense huden som og bruke tannkrem på tannbørsten. :) Det viktigste du gjør (for huden da)er en god rensemelk/og et ansiktsvann og en god krem som er tilpasset din hudtilstand.Huden blir ofte mer tørr på vintern,så det kan være lurt med en krem på sommern og en til vintern.Ta en pads m/litt ansiktsvann og tørk over ansiktet etter en hel dag se på den,tipper man får litt mer lyst og rense huden etter det!Man bør kjøpe krem på salonger,men det er jo prioriteringssak så det avgjør man selv.Så til husmora som hadde prøvd Decleor og ikke var så fornøyd,det er plantebasert.Du kan prøve Guinot det er Bio teknologisk laget så det er noe helt annet enn Decleor,men de har veldig gode oljer og nattkremer som finnes for alle hudtyper.Til husmora det kan være greit og ta en tur på salong og få en hudanalyse og få med noen prøver,fra noe annet enn Decleor.Håper du blir fornøyd med det du prøver :) Den serien er vel for fet hud/blandingshud så det er egentlig veldig få som kan bruke den.De fleste med nordisk hud har en hudtilstand som er tørr/normal el sensetiv.Håper dette svaret er til hjelp.Klem fra C :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...