Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke voldsomt begavet kakebaker, så jo, det blir fra pose 😄

1 - Kan to poser Toro Pavlova passe til en langpanne? 

2 - Tenker å blande krem og vaniljekrem (ikke den til gjærbakst, nei 🤗) det pleier å gjøres slik, sant? 

3 - Pynte med bær så klart, kanskje noen små pikekyss og et dryss melis? Men pynten bør vel på rett før servering, og vi skal ta med kaken dit vi er bedt. Så fyllet bør has på der etter middagen, kanskje? 

4 - Bærene renses i eddikvann og legges til tørk? 

Noe jeg har glemt, andre gode tips på tampen? 

Anonymkode: 7e24a...ff9

AnonymBruker
Skrevet

Bump

Anonymkode: 7e24a...ff9

Skrevet

Pavlova er verdens enkleste kake. Bruker man ikke eggehviter når en bruker pose?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lag heller pavlovaen fra bunnen av. Det tar max en time og smaken er hundre ganger bedre. Eggekremen lager du mens bunnen strkee. Kan lages mange dager i forveien. Pose er IKKE godt. 

Anonymkode: 420ad...d58

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Må du ha med pavlova? Rema 1000 har gode kaker i frysedisken.  Den panelovner høres fin ut forresten 

Anonymkode: 8e90a...faa

AnonymBruker
Skrevet

Posen fra Toro funker den, men det beste er jo selvsagt å lage selv. 
Godt å blande krem/ vaniljekrem. Jeg pleier å lage krem klart og ha i en boks, samme med bærene. Pynter rett før servering. 

Anonymkode: 15cf8...a8f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, du kan bruke to poser til en langpanne. Smør det utover. 

AnonymBruker
Skrevet

1. Du må jo uansett piske sammen posen og noe væske og kan likesågodt piske eggehviter og sukker stivt til ekte pavlovabunn.

https://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/pavlova1/

Enklere får du det ikke.

2. En blanding av krem og vaniljekrem er det beste synes jeg ja.

3. Du kan pynte før du drar, men aller best er det å ta ting med ja.

4. Du kan vaske de i eddik eller bare skylle og tørke med et håndkle. Det viktigste er å ikke ha våte bær.

Anonymkode: 4d46d...903

• Liker 1
Skrevet

Jeg lager pavlova fra bunnen. Jeg har prøvd den fra Toro, men det var ikke mindre arbeid, og da ser jeg ingen grunn til å bruke den. :)

Ellers syns jeg du har en fin plan, men dropp melisdrysset til slutt, pavlovaen er søt nok og bærene er mer enn dekorative nok i seg selv!

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

To poser fra Toro blir en perfekt lanpanne.

Og denne er ferdig blandet og trengs kun å vispes:

https://www.tine.no/merkevarer/piano/produkter/piano-pavlovakrem

Bruker bare disse og fatet blir alltid skrapa. Det er en knallgod løsning for oss som ikke har tid, ork eller evnen til å bake.

Anonymkode: cd032...3f9

• Liker 2
Skrevet

Den ferdige pavlovakremen er ikke mye god, men jeg er høflig, så jeg spiser og roser når jeg får det servert. 😉

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

To poser fra Toro blir en perfekt lanpanne.

Og denne er ferdig blandet og trengs kun å vispes:

https://www.tine.no/merkevarer/piano/produkter/piano-pavlovakrem

Bruker bare disse og fatet blir alltid skrapa. Det er en knallgod løsning for oss som ikke har tid, ork eller evnen til å bake.

Klart det blir skrapa når alle tror de får en god pavlova og forsyner seg. Det som teller er om folk forsyner seg to ganger. 😉

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker 1 boks crème fraiche og fløte. Da blir det ikke så søtt,  alle elsker pavlovaen min for den er annerledes og ikke kvalmende søtt

Skrevet
Palma skrev (2 timer siden):

Jeg bruker 1 boks crème fraiche og fløte. Da blir det ikke så søtt,  alle elsker pavlovaen min for den er annerledes og ikke kvalmende søtt

Crème fraiche i stedet for eggekrem, da, eller?

Jeg lager som regel eggekrem av plommene som er til overs etter at jeg har laget marengsen, så det er veldig lett å regulere sødmen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2024 den 15.15):

Klart det blir skrapa når alle tror de får en god pavlova og forsyner seg. Det som teller er om folk forsyner seg to ganger. 😉

Tror mer eller mindre alle forsyner seg 2  ganger, hver gang de er her.

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat pavlova lager jeg selv. Finnes knapt en kake som er enklere å lage. Ikke tar det lang tid heller.

Anonymkode: 47d1c...9b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...