Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert på å bli utelatt sånn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette. Det er ikke sånn at deprimerte mennesker bare sitter hjemme og er trost og lei seg. Og det er helt normalt at man finner på ting med vennegjenger. Jeg har to veldig gode venninner som begge har vennegjenger jeg ikke er del av, som de finner på ting med også. Den ene av disse venninne mine har også vært deprimert de siste 5-6 årene, og slitt ekstra de siste par årene. Jeg har omtrent ikke møtt henne i denne perioden, men vi har snakket en del telefon og via meldinger. Men hun har likevel vært på ett par utenlandsturer med denne vennegjengen, reist på innlands storby-turer og deltatt på noen feiringer og bursdager til venninner i venninnegjengen. Jeg har ikke en eneste gang tenkt at det har vært dårlig gjort av henne, og at hun har vært en kjip venn som ikke har invitert med meg også. Derimot har jeg tenkt at det er flott at hun innimellom klarer å komme seg ut av huset hun også. 

O du skriver at dere bare har pratet om å finne på ting, men altså ikke lagt konkrete planer. Det kan jo være vanskelig for henne å planlegge, så det kan være andre i vennegjengen hennes som har planlagt turer og feiringer, også har hun bare kunne blitt med om formen har vært ok. 

Om noe er det synd i venninnen som ikke er kvitt depresjonen på 20 år.

Anonymkode: 00c79...443

Er dette seriøst?

Anonymkode: 5d9b6...f75

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du er jo ikke med i den vennegjengen sier du selv. Helt normalt at folk finner på ting med en gjeng, men ikke inviterer andre som ikke tilhører den. Hadde vært litt annerledes om du var en del av gjengen og ikke blitt invitert. Deprimerte folk finner på ting de og. Du har sett noen bilder av antakelig de gode dagene hennes. Ikke alle de mørke.

Anonymkode: 5499d...ced

Hadde dette vært normalt så hadde ikke venninnen skjult det. For det har hun gjort når de har kjent hverandre i flere tiår og snakket om og planlagt disse tingene. Hadde det vært normalt så hadde venninnen sagt "Ja, der har jeg vært før med X og Y, det er kjempefint. Du kommer til å elske den stranda."

Man skjuler ikke noe uten at man ser noe galt i det.

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun gikk i forsvar sånn sier vel at hun vet hvordan hun har holdt på. Usj, det der hadde jeg ikke giddet. Føler med deg, ts❤️

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei. Men de fleste av oss er i ts sin situasjon fra tid til annen. Venner har andre venner, og det er noe vi må lære oss å leve med. Om du skal på ferie med din vennegjeng, tar dere garantert ikke med folk som ikke er en del av den. 

Å ikke invitere alle i en fast vennegjeng er veldig spesielt og ufint. Å ikke invitere mennesker som ikke tilhører vennegjengen er helt normalt.

Ble ts lei seg for at hun ikke ble invitert med på akkurat disse festene og feriene, eller er hun lei seg fordi venninnen ALDRI har overskudd til å gjøre kjekke ting med henne. Hun sparer all den morsomme energien til alle de andre venninnene, mens med ts er det kun depressive samtaler. Er det ok?

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trukket meg ut av livet hennes. Når man er blitt degradert til psykolog, og ikke venn, er det på tide å gå videre. Min skulder hadde ikke vært tilgjengelig for denne personen lenger.

Anonymkode: a242f...01c

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ble ts lei seg for at hun ikke ble invitert med på akkurat disse festene og feriene, eller er hun lei seg fordi venninnen ALDRI har overskudd til å gjøre kjekke ting med henne. Hun sparer all den morsomme energien til alle de andre venninnene, mens med ts er det kun depressive samtaler. Er det ok?

Dette tenker jeg også. At mine venner har andre venner, gjør meg selvsagt ingenting. Det hadde likevel føltes som et lite svik om en venninne og jeg satt og planla ting vi skulle gjøre etter hun ble frisk av et eller annet, og så viser det seg at hun har gjort alt dette med andre, uten å nevne det for meg. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja nettopp!!

Ts sin eksvenninne er defensiv også. Ikke bra i det hele tatt!

Men det er jo sant den du siterer også. Selv om man sliter med depresjon er man ikke innestengt i 20 år. Enten er ts litt naiv akkurat her, eller så har eksvenninna sykeliggjort seg ganske kraftig.

Anonymkode: 7d11e...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok blitt litt paff jeg også. Hvis hun i flere år hat gitt inntrykk av å være venneløs og ensom. Og at hun sliter med å gå ut osv. Og plutselig fått sånt i fanget.

Hadde kommet til å lure på hvorfor hun har brukt min tid på all den negativiteten for.

Dog vet jeg at folk som sliter med eget selvbilde ikke altid ser de positive tingene i livet. Har en bonus som husker bare negative opplevelser men har sykt mye fint i oppveksten.

Var vi på en tur kunne hun finne på å ønske seg noe av det dyreste hun visste vi ikke hadde råd til. Og endret en fin dag til et helvete. Hun så ikke at de andre barna ville ha henne med å leke. Det jeg så var at de syntes hun var kul. Men hun avviste dem og sa de var slemme.  Noe det i utgangspunktet ikke var, men kanskje ble etter hun avviste dem

Anonymkode: a84c8...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei. Men de fleste av oss er i ts sin situasjon fra tid til annen. Venner har andre venner, og det er noe vi må lære oss å leve med. Om du skal på ferie med din vennegjeng, tar dere garantert ikke med folk som ikke er en del av den. 

Å ikke invitere alle i en fast vennegjeng er veldig spesielt og ufint. Å ikke invitere mennesker som ikke tilhører vennegjengen er helt normalt.

Å aldri invitere med ts på noe koselig på 20 år fordi hun er så deppa, mens hun er på masse turer med andre, og kun bruke ts som emosjonell søppelbøtte, er skikkelig ufint og ugreit!

Anonymkode: b03ab...fc5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU er jo ikke verdiløs fordi HUN behandler andre folk dårlig. Legg ansvaret der det hører hjemme. Kjipt å bli brukt på den måten. Jeg tror jeg hadde sagt fra. Sendt en melding og sagt fra om hva jeg følte. Tror ikke du får noe i retur der. Hørtes ut som en som blir defensiv og "sur" men likevel godt for deg å få si fra. Så får hun sutre til vennegjengen sin fra nå av, og du kan bruke tiden din på folk som gir deg noe i retur. 

Anonymkode: 83934...ac6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at man ikke er en del av en, eller alle vennegjenger. Og det er også greit at venner har andre venner som de gjør ting med

Men det er ikke greit, at venner kun brukes som klagemur. Har du en som er god til å lytte, betyr ikke det at du kan tømme alt alltid. Uten å gi noe selv. Og da snakker vi ikke nødvendigvis at det skal føres regnskap og være balanse. For ting skjer til ulike tider. Men vennskap går begge veier. Og må fylles med både gleder og sorger. 

Når jeg ble syk, satte jeg mest pris på de som tålte de dårlige dagene mine. Og de nøt jeg de gode med. 

Anonymkode: 83441...782

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 21.47):

Du er jo ikke med i den vennegjengen sier du selv. Helt normalt at folk finner på ting med en gjeng, men ikke inviterer andre som ikke tilhører den. Hadde vært litt annerledes om du var en del av gjengen og ikke blitt invitert. Deprimerte folk finner på ting de og. Du har sett noen bilder av antakelig de gode dagene hennes. Ikke alle de mørke.

Æhh, her er det snakk om at venninnen til TS ALDRI kan være med å gjøre noe med TS fordi hun ikke orker, er deprimert osv. Hun griner på skulderen til TS over mange år, og så får TS se at hun har levd et veldig aktivt liv - helt motsatt av det hun har gitt inntrykk til overfor TS, og du forstår ikke at TS blir lei seg?? Det handler ikke om å bli holdt utenfor i en gjeng...... Det handler om at venninnen til TS bevisst har utnyttet TS! Du ser den, du også, gjør du ikke??? 

Anonymkode: e9a8f...2c2

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.5.2024 den 0.09):

Det snakkes ikke om å inkluderes i gjengen.... Det snakkes om at venninnen til TS ikke har orket å funnet på ting med TS opp gjennom årene pga alt mulig tragisk, og så viser det seg at hun har levd et veldig aktivt liv bak ryggen på TS. Har INGENTING med venninnegjengen å gjøre.... 

Anonymkode: e9a8f...2c2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så trist TS. Det er normalt å ha flere venner men ikke at du kun er verdt å være noen man tømmer all sorg og ulykke til. Å planlegge med deg og samtidig dra med andre uten å si fortelle noe om det sier mye om henne som menneske. Hun har brukt deg som psykolog. Håper du kutter kontakten med henne og bruker tiden din på mennesker som er verdt det. 

Anonymkode: 46267...498

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har brukt deg som sjelesørger. 

Og det er mulig at vennskapene til de andre er mer overfladisk, mer preget av å holde fasaden. 

Men uansett så ville jeg ikke ønsket et så skjevt vennskap. Man må både gi og ta i et vennskap. Ikke bare klage 

Anonymkode: eee8e...47c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2024 den 20.32):

Jeg var i rund bursdag til en venninne, vi har vært venner siden ungdomsskole men jeg er ikke del av hennes vennegjeng selv om jeg har vært med noen ganger på ting.

Hennes venner fra gjengen laget en overraskelse video med bilder og filmer fra tenåring alder til nå. Alle synes det var gøy.

Venninnen min har slitt med depresjoner siden vi var unge, hele 20årene og mye av 30 årene, vi snakket alltid om alt vi skulle gjøre, men at psyken var ikke god eller det passet ikke pga jobb skole osv. Hun trengte veldig ofte skuldra mi å gråte på, snakke, dele om hvor vanskelig hun hadde det og hun hadde det veldig tungt lenge. 

Sjokket var ganske stort når bildene og filmene fra syden, turer, fester, kafe, riding på hest, bading i fjord og fjellvann, roadtrips og alt begynte å rulle over skjermen. Alt vi snakket om at vi skulle gjøre, hadde hun gjort med andre venner. Hun så ikke på meg en eneste gang under dette, jeg kjente henne ikke igjen, dette var ikke den deprimerte dama jeg har trøstet og hørt på i over 20 år. 

Etter filmen gikk jeg bort til henne og hun ble umiddelbart defensiv og sa jeg måtte ikke tro at det var hver helg, eller at de var på tur hele tiden, at det var samlet opp gjennom mange år, hun hadde ikke spurt meg fordi hun trodde jeg var opptatt med ting, ja det ble bare sånn osv. Jeg smilte og nikket bare, jattet med, egentlig knust og skuffet men klarte ikke å si noe. 

Jeg trodde dette var en person som nesten ikke forlot huset, hun sa det jo selv, at hun var ensom og alene, orket ingenting. Føler meg så lei meg at jeg var bra nok å klage til, men ikke å bli med på noe av dette. 

Hva hadde dere følt og tenkt? Jeg har ikke fått med meg dette fordi de har for det meste ikke delt dette på sosiale medier annet enn en privat messenger gruppe, jeg kommenterte at mye jeg ikke hadde fått med og da sa de at de ikke ville spamme andres feed.. 

Anonymkode: 2fb52...2ff

Føler veldig med deg💗 Hadde følte meg skikkelig brukt og som søppel selv. 

Handler heldigvis kun om at hun har gjort dårlige valg og ikke om deg da du ikke har fått noen valg. Men du har muligheten nå i det minste👏 Få deg andre venner som du faktisk kan gjøre slike ting med som du ønsker og har drømt om. 

Endret av Fighter83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun bruker deg til tømmebøtte, der hun får en helt annen oppmerksomhet og sympati enn fra de andre, som igjen pleier egoet hennes på et annet vis. Utover det høres det ut som at du ikke var særlig interessant nok for henne. 

Du er en altfor god venn, og hun fortjener deg ikke. 🧡

På tide å gi slipp, og så finne deg en venn som faktisk ser og ønsker deg.

Anonymkode: ebb9f...762

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...