Gå til innhold

Fordeler og ulemper med hybrid?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal kjøpe en bruktbil til maks 170.000kr, og ønsker helst en ren bensinbil med automatgir, men disse bilene er det få av i midt område til den prisen, ser jeg. Derfor vurderer jeg nå hybrid istedenfor. Hva tenker dere? Fordeler og ulemper med en hybrid? Kan ikke ha ren el-bil, da jeg bor dårlig til i forhold til lademuligheter. 

Anonymkode: 9055f...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fordelen er lavere drivstoffutigter. Ulempen er dyrere service og mer utgifter generelt ved vedlikehold.

Til 170.000 er det vel litt begrenset utvalg?  Selv synest jeg peugeot 508 sw hybrid 4x4 er fin til en billig penge. 

Anonymkode: 27d27...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg skal kjøpe en bruktbil til maks 170.000kr, og ønsker helst en ren bensinbil med automatgir, men disse bilene er det få av i midt område til den prisen, ser jeg. Derfor vurderer jeg nå hybrid istedenfor. Hva tenker dere? Fordeler og ulemper med en hybrid? Kan ikke ha ren el-bil, da jeg bor dårlig til i forhold til lademuligheter. 

Hybrider er i ferd med å bli verdiløse. Beste hadde vært å funnet en løsning på ladeproblemet og kjøpt elbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Fordelen er lavere drivstoffutigter. Ulempen er dyrere service og mer utgifter generelt ved vedlikehold.

Til 170.000 er det vel litt begrenset utvalg?  Selv synest jeg peugeot 508 sw hybrid 4x4 er fin til en billig penge. 

Anonymkode: 27d27...7fc

Ja det er litt begrenset utvalg av alle type biler til den prisen, det er derfor jeg vurderer hybrider i tillegg til ren bensinbil, for å få et litt bedre utvalg. Men tenker på det samme som deg, at service blir dyrere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
TomSawyer skrev (54 minutter siden):

Hybrider er i ferd med å bli verdiløse. Beste hadde vært å funnet en løsning på ladeproblemet og kjøpt elbil.

Det er flere grunner til at lading er litt problematisk i min situasjon og på mitt bosted. Er hybrider i ferd med å bli verdiløse? Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Toyota Auris 2015, kjempefornøyd. Er ikke noendyre serviser på den. Fyller skjeldnere bensin enn da jeg hadde ren bensinbil og slipper rekkeviddeangst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjempefornøyd med Toyota Yaris hybrid! Fyller bensin en gang per måned, og slipper rekkeviddeangst som man har med elbil! 

Vil anbefale deg å kjøpe Toyota, hvis du tar servicer hos de har du ti års garanti eller opp mot 200,000km. Ingen andre som tilbyr dette. Les om dette på hjemmesiden deres. Ville aldri kjøpt Peugeot, Opel og tilsvarende, kjøp japansk. 

Hilsen fornøyd Toyota-eier. 

Anonymkode: 2df69...0bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en Toyota Prius, er i hvert fall ikke noe dyrere service eller dyrere vedlikehold enn på den en på den gamle bensinbilen min.

Anonymkode: a033d...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er flere grunner til at lading er litt problematisk i min situasjon og på mitt bosted. Er hybrider i ferd med å bli verdiløse? Hvorfor det?

Nei, hybrider er gull verd lenge. Er de som har kvitta seg med elbilen og heller kjøpt brukt hybrid som firmabil, da fordelbeskattningen falt bort. Det er mange hybrider som selges enda, og lite/pent behandlet går unna som varmt hvetebrød. Det er mer enn elbiler gjør.

Anonymkode: 7c36b...c4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det til dels er en myte at servicen er så innmari mye dyrere. De kan være litt tyngre pga. Batteriet, og sånn sett kanskje ha litt høyere drivstoffforbruk. Men på den andre siden blir snittforbuket gjerne lavere så lenge man lader jevnlig. 

Jeg er veldig fornøyd med hybrid som går ca 4 mil på strøm. All småkjøring (som det er mest av) går på strøm. Trenger ikke tenke på lading når vi skal lenger avgårde eller ha med tung henger. 

Anonymkode: 6d7d3...129

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hørt at siden det er to drivlinjer (fossilt og elektrisk) så er det mer som kan gå galt og dermed dyrere å eie på sikt. Men vet ikke om det er riktig.

Anonymkode: c28c4...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har hørt at siden det er to drivlinjer (fossilt og elektrisk) så er det mer som kan gå galt og dermed dyrere å eie på sikt. Men vet ikke om det er riktig.

Anonymkode: c28c4...fb3

Typisk kommentar fra noen som ikke har peiling på hva hybrid er. Det er jo i praksis bare en ekstra motor og et ekstra batteri.

Anonymkode: a033d...afa

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke erfaring med hybridmodeller selv, men min neste bil blir trolig en variant, muligens ladbar. Støtter kommentaren om Toyota. Tror de er de mer driftssikre bilene på markedet. Mener det gjelder både Japanske og koreanske bilmerker.

Anonymkode: 444ee...e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...