haarklype Skrevet 8. mai #1 Del Skrevet 8. mai Hva bruker dere på hestene deres i mnd, stallplass, forsikring, skoing, for, kraftfôr, vetrinær, utstyr osv! Hva ligger du i snitt på av utgifter på hest pr mnd. leier du stallplass eller har du hester hjemme? Gjerne svar❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #2 Del Skrevet 8. mai Stallplass, forsikring og tilleggsfór: 4000,-. Ridebaneleie 350,- pr mnd. Kiropraktor hver 6 uke 1600,-. Jeg er hovpleier, så hovstell gjør jeg selv. Så kommer tannstell 2 ganger årlig til 3000,- pr gang og besøk av saltilpasser 2-3 ganger årlig til ca 3000,- pr gang. Anonymkode: 117d9...5bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #3 Del Skrevet 9. mai Ligger normalt på +/- 6000 per mnd. Stallplass inkl grovfôr - 3900 Resten går til hovslager, behandler, forsikring, kraftfôr, utstyr. Blir hesten syk/skadet eller dyrt utstyr ødelagt kan det fort bli mer en måned. Anonymkode: c47b6...0c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Taiko Skrevet 11. mai #4 Del Skrevet 11. mai Jeg har hestene hjemme på utegang, så det varierer hvor mye ekstra grovfor de trenger, også slipper jeg stallplass utgift. Men med veterinær/tannpleie utgifter, hovslager, utstyr, og forsikring så blir det fort mye likevel. Varierer fra mnd til mnd, ville sagt gjennomsnittlig 3000-4500 i mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
haarklype Skrevet 11. mai Forfatter #5 Del Skrevet 11. mai Taiko skrev (7 timer siden): Jeg har hestene hjemme på utegang, så det varierer hvor mye ekstra grovfor de trenger, også slipper jeg stallplass utgift. Men med veterinær/tannpleie utgifter, hovslager, utstyr, og forsikring så blir det fort mye likevel. Varierer fra mnd til mnd, ville sagt gjennomsnittlig 3000-4500 i mnd Det var jo en innsfor sum. Hvor mange hester har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #6 Del Skrevet 11. mai Jeg har to hester: Stallplass: 11.000kr pr mnd inkludert inn/ut, høy, flis og kraftfôr. Stort ridesenter. Jobber en del dugnad for redusert stall leie, ellers kunne jeg ikke hatt to. Sko hver 6-7 uke: Ca 4000kr for sommersko, 6000 for vintersko/brodder/såler. Skor helt enkelt uten spesialsko eller styr. Forsikring: Ca 2000kr i mnd. Veterinær: Her har jeg bare regnet det helt grunnleggende som tannbehandling og vaksine: Ca 6000kr i året. Dvs at jeg bruker en plass rundt 15.000kr i mnd på to hester. Det er måneder uten noe ekstra, som f.eks kiropraktor, ridetimer og stevner. Kanskje ikke rart jeg alltid lever på grensa til luksusfellen 😳💸 Anonymkode: 634f7...fea 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Taiko Skrevet 11. mai #7 Del Skrevet 11. mai haarklype skrev (35 minutter siden): Det var jo en innsfor sum. Hvor mange hester har du? Har 2 varmblodser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #8 Del Skrevet 11. mai haarklype skrev (På 8.5.2024 den 22.59): Hva bruker dere på hestene deres i mnd, stallplass, forsikring, skoing, for, kraftfôr, vetrinær, utstyr osv! Hva ligger du i snitt på av utgifter på hest pr mnd. leier du stallplass eller har du hester hjemme? Gjerne svar❤️ Hest er ikke den raskeste måten å gå kon på,men det er den sikreste. Du bør ha myye penger eller veeeldig god inntekt for å kjøpe deg hest. Anonymkode: d1d5b...0b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
haarklype Skrevet 11. mai Forfatter #9 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hest er ikke den raskeste måten å gå kon på,men det er den sikreste. Du bør ha myye penger eller veeeldig god inntekt for å kjøpe deg hest. Anonymkode: d1d5b...0b9 Det var ikke dette jeg lurte på:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
haarklype Skrevet 11. mai Forfatter #10 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har to hester: Stallplass: 11.000kr pr mnd inkludert inn/ut, høy, flis og kraftfôr. Stort ridesenter. Jobber en del dugnad for redusert stall leie, ellers kunne jeg ikke hatt to. Sko hver 6-7 uke: Ca 4000kr for sommersko, 6000 for vintersko/brodder/såler. Skor helt enkelt uten spesialsko eller styr. Forsikring: Ca 2000kr i mnd. Veterinær: Her har jeg bare regnet det helt grunnleggende som tannbehandling og vaksine: Ca 6000kr i året. Dvs at jeg bruker en plass rundt 15.000kr i mnd på to hester. Det er måneder uten noe ekstra, som f.eks kiropraktor, ridetimer og stevner. Kanskje ikke rart jeg alltid lever på grensa til luksusfellen 😳💸 Anonymkode: 634f7...fea Mye penger ja🫣 men er så absolutt verdt det!! Så lenge det ikke går 100% i minus hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #11 Del Skrevet 11. mai Har ikke hest lengre nå (måtte ta den pga alderdom), men er under ett år siden. Brukte 4000 kr i måneden i stalleie. Ca 1000 kr i skoing hver 6/8 uke (måtte kjøpe sko utenom). I tillegg vaksinering 1 gang i året, + tannsjekk hver 6 måned (en gang i året da hesten var yngre) (ca 1500/2000 pr gang). Brukte også 5-800 kr i måneden på ekstra kraftfor, vitaminer, mineraler etc. Ridetimer varierer i pris. Utenom dette koster det en del med utstyr, sjekk av utstyr (saltilpasning osv). Jeg anbefaler deg absolutt å ha en hest på for før du skaffer din egen. Det er overraskende mye penger og ansvar som følger med en hest, og er du riktig heldig, har du den i 18+ år, slik jeg hadde. Så det kan fort bli en langtidsforpliktelse som man bør være klar for å ta på seg, er ikke bare å kvitte seg med igjen når en er lei. I tillegg tar det overraskende mye av tiden din. Passer en hest inn i livet ditt om 5 år? Vi prøver på barn nå, og jeg kommer nok ikke til å eie hest igjen før jeg er sikker på at det vil gå opp med livet jeg ser for meg noen år frem i tid 😊 Anonymkode: 68cb8...49a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #12 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke hest lengre nå (måtte ta den pga alderdom), men er under ett år siden. Brukte 4000 kr i måneden i stalleie. Ca 1000 kr i skoing hver 6/8 uke (måtte kjøpe sko utenom). I tillegg vaksinering 1 gang i året, + tannsjekk hver 6 måned (en gang i året da hesten var yngre) (ca 1500/2000 pr gang). Brukte også 5-800 kr i måneden på ekstra kraftfor, vitaminer, mineraler etc. Ridetimer varierer i pris. Utenom dette koster det en del med utstyr, sjekk av utstyr (saltilpasning osv). Jeg anbefaler deg absolutt å ha en hest på for før du skaffer din egen. Det er overraskende mye penger og ansvar som følger med en hest, og er du riktig heldig, har du den i 18+ år, slik jeg hadde. Så det kan fort bli en langtidsforpliktelse som man bør være klar for å ta på seg, er ikke bare å kvitte seg med igjen når en er lei. I tillegg tar det overraskende mye av tiden din. Passer en hest inn i livet ditt om 5 år? Vi prøver på barn nå, og jeg kommer nok ikke til å eie hest igjen før jeg er sikker på at det vil gå opp med livet jeg ser for meg noen år frem i tid 😊 Anonymkode: 68cb8...49a Sant! Er bare 22 år nå og holdt på med islandshester i nærmere 15 år så har masse erfaring og hatt drøssevis med hester på for. Drømmen er min egen, men slltid greit og se hva folk ligger på😁 Anonymkode: 39717...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #13 Del Skrevet 14. mai Ca 14.000 fast. Èn hest. Det gjelder stallplass, med flis/høy. Kraftfôr, forsikring, lån. Så kommer behandler og hovslager hver 8.uke, så da ligge det over 15000 i måneden. kommer jo veldig an på hvordan hest man har og hvordan hesteholdet er. En mindre hest på hobbybasis koster kanskje halvparten i måneden, enn hest av større verdi (mtp forsikring, fôring) Anonymkode: bb697...242 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #14 Del Skrevet 14. mai Oiii så dyr stallplass noen har. Jeg betaler 1500 for en dugnad stall, med ridebane og travbane. Tror jeg ligger på 5.000 i måneden etter å ha lagt inn forsikring, hovslager og tannpleie i års-utgiftene. Kunne aldri hatt hest om jeg betalte 10-14.000 i måneden 😬 Anonymkode: eeb17...a39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #15 Del Skrevet 14. mai Ca 5000 i mnd, jeg har fire hester hjemme. Anonymkode: 71992...c00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gekko Skrevet 14. mai #16 Del Skrevet 14. mai Ca 3500 for stalleie med grovfor, kraftfor og flis (dugnadsstall der jeg tar 3 utslipp/innslipp/foring per uke, pluss ca hver 4. helg, samt at oppstallørene bytter på å hente flis) Hovslager ca 1250/mnd Forsikring ca 500/mnd Veterinær (tannstell, vaksiner) og andre behandlinger: Ca 10.000 per år, så si 1000 per måned for å gjøre det enkelt. Leie av ridehall (stallens anlegg) kr 2500/år I snitt: ca 6500,- per måned I tillegg kommer ukentlig instruksjon, stevner, hestehenger og utstyr. Foretrekker å ikke regne på utgiftene! 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #17 Del Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Oiii så dyr stallplass noen har. Jeg betaler 1500 for en dugnad stall, med ridebane og travbane. Tror jeg ligger på 5.000 i måneden etter å ha lagt inn forsikring, hovslager og tannpleie i års-utgiftene. Kunne aldri hatt hest om jeg betalte 10-14.000 i måneden 😬 Anonymkode: eeb17...a39 Ja er så forskjellig. Stallplassene med gode fasiliteter nær Oslo koster skjorta. Anonymkode: 39717...2b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai #18 Del Skrevet 14. mai 7000,- i mnd ca. Så kommer utstyr i tilegg 😊 Anonymkode: 886a5...2c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai #19 Del Skrevet 15. mai Her koster stallplass med høy/flis inkludert mellom 3000-12000 i mnd avhengig av fasiliteter man ønsker seg. Hovslager 2000-2500 hver 6. uke. Veterinær/ormekur/vaksine osv. rundt 1000 i året i snitt utenom skader siden stalleier koordinerer og vi spleiser på oppmøtehonorar. Forsikring 500-ish i mnd. Vitaminer mm. 500 i mnd. Kiropraktor rundt 700 ved behov, som regel et par ganger i året. Tannsjekk 1-2 ganger i året avhengig av behov, 2000 per gang. Kurs og slikt kommer utenom, men jeg betaler i snitt rundt 1500 i måneden. Jeg er salmaker så sparer heldigvis inn en del på det. Anonymkode: 0413a...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 24. mai #20 Del Skrevet 24. mai Brukte vel fort noen tusen per hest da jeg hadde de hjemme og slo gresset selv. Bare det å produsere en rundball (i plast og diesel) koster jo noen hundrelapper. Flis koster 150 kroner sekken. Betalte ca 2000 for sko hver 6. uke. Skar høvene selv på sommerhalvåret da, men noen vil jo ha sko året rundt. Her er det vanlig at forrytter betaler 150-200 per dag, de fleste jeg kjenner har forrytter minst to ganger i uka, det hjelper jo godt på økonomien. Selv om jeg synes det er rart å ta betalt for å få hjelp med hesten sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå