Daria Skrevet 8. mai #21 Del Skrevet 8. mai Jeg synes mobil ved felles matbord er en uting, men de som vil forby alt de ikke liker og detaljstyre andre med unødvendige regler er verre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #22 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke sagt det kommer til å bli lett å få det gjennom, men forslaget skal legges på min leders pult hvertfall. Anonymkode: df1ab...3fd Får håpe lederen din bare ler høyt av deg. Hadde du jobbet på min arbeidsplass og klart å få gjennom noe slikt tull hadde jeg spist et annet sted av prinsipp. Vi har fri bruk av telefon og TV til lunsj. Liker du det ikke, spis et annet sted. Likevel så prater folk med hverandre fordi de klarer å føre interessante og morsomme nok samtaler. Anonymkode: 857f6...f29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #23 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får håpe lederen din bare ler høyt av deg. Det skjer ikke, jeg har en seriøs leder som ønsker mitt beste. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde du jobbet på min arbeidsplass og klart å få gjennom noe slikt tull hadde jeg spist et annet sted av prinsipp. Vi har fri bruk av telefon og TV til lunsj. Liker du det ikke, spis et annet sted. Likevel så prater folk med hverandre fordi de klarer å føre interessante og morsomme nok samtaler. Anonymkode: 857f6...f29 Tro meg, jeg spiser ofte i skogen for å slippe den intense stillheten på jobb. Men jeg har faktisk krav på å bli hørt jeg og. Og om ikke annet så får de litt å tenke på. At de kanskje KAN legge ned telefonen og snakke litt. Anonymkode: df1ab...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #24 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det skjer ikke, jeg har en seriøs leder som ønsker mitt beste. Tro meg, jeg spiser ofte i skogen for å slippe den intense stillheten på jobb. Men jeg har faktisk krav på å bli hørt jeg og. Og om ikke annet så får de litt å tenke på. At de kanskje KAN legge ned telefonen og snakke litt. Anonymkode: df1ab...3fd Det har du. Men du kan ikke kreve at kollegaer skal prate med deg. Kanskje det er en grunn til at de heller sitter med telefonen? Noen liker stillhet, men her skal du inn og trampe som en liten unge med «jammen jeg vil prate!!!» Anonymkode: 857f6...f29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #25 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har du. Men du kan ikke kreve at kollegaer skal prate med deg. Kanskje det er en grunn til at de heller sitter med telefonen? Noen liker stillhet, men her skal du inn og trampe som en liten unge med «jammen jeg vil prate!!!» Anonymkode: 857f6...f29 " som en liten unge"? Det VAR bedre før mobilens tid ; gode samtaler og mye tullprat og latterkuler. Anonymkode: df1ab...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #26 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): " som en liten unge"? Det VAR bedre før mobilens tid ; gode samtaler og mye tullprat og latterkuler. Anonymkode: df1ab...3fd DU skal ha DIN vilje på hvordan samtlige kollegaer skal tilbringe lunsjen sin… Og faktisk løper avgårde til sjefen din om det. Anonymkode: 857f6...f29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #27 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): DU skal ha DIN vilje på hvordan samtlige kollegaer skal tilbringe lunsjen sin… Og faktisk løper avgårde til sjefen din om det. Anonymkode: 857f6...f29 Jeg SKAL ikke ha viljen min men jeg har tanker rundt dette og vil legge de fram så leder får litt å tenke på. Vet ikke hvorfor alle andre skal ha sin vilje? Er ikke alle viktige ? Jeg er ikke en sånn som irriterer meg og ikke gjør noe med det, alt skal være prøvd Anonymkode: df1ab...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #28 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, selvsagt er noen sånne usosiale vesen på hver arbeidsplass. Anonymkode: df1ab...3fd Og sosiale masete folk er det over alt. La kollegaene dine være i fred! De hadde snakket med deg om de ville Anonymkode: 17f24...cf3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #29 Del Skrevet 8. mai Pause er pause fra å prate med kollegaer også. Anonymkode: 30a72...dfa 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 8. mai #30 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har alle et ansvar for å lage et godt arbeidsmiljø, det gjør vi ikke bak en skjerm. Anonymkode: df1ab...3fd Noen har et økt behov for å holde kjeft å legge fra seg sosial kontakt i pausen. Få ro i hodet. Det er ikke alle som vil snakke de få minuttene av dagen de kan slappe av. Og enkelte snakker med halvveis tygd mat i munnen, snakker for mye, overkjører andre, og er generelt irriterende. Da er det fint å ha en exit - altså mobilen, eller doen. Jobber TS og kolleger med mennesker er det enkelte som kommer til å spytte i kaffen til TS hvis det går gjennom. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #31 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og sosiale masete folk er det over alt. La kollegaene dine være i fred! De hadde snakket med deg om de ville Anonymkode: 17f24...cf3 De hadde snakket om de ikke hadde mobilen. Jeg vet hundre prosent Anonymkode: df1ab...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #32 Del Skrevet 8. mai Så en skal ikke få sjekke ang mail og mld? Vi får ikke ha mobilen i arb tiden eneste er lunsj. Anonymkode: 4c051...5cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 8. mai #33 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): " som en liten unge"? Det VAR bedre før mobilens tid ; gode samtaler og mye tullprat og latterkuler. Anonymkode: df1ab...3fd Før den tid gjemte folk seg bak avisa eller løste kryssord... for å slippe unna kolleger som dør på innsiden uten sosial kontakt. Jeg syns det er sært med mennesker som ikke klarer å være alene med sitt eget hode i en halvtime+ Mangler du sosialt samhold på fritiden eller noe? Jeg anser ikke kolleger som venner. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #34 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De hadde snakket om de ikke hadde mobilen. Jeg vet hundre prosent Anonymkode: df1ab...3fd Jeg sitter ofte med sudoku eller leser bok. Jeg er ikke interessert i å prate i lunsjen. Underhold deg selv Anonymkode: 17f24...cf3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #35 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg SKAL ikke ha viljen min men jeg har tanker rundt dette og vil legge de fram så leder får litt å tenke på. Vet ikke hvorfor alle andre skal ha sin vilje? Er ikke alle viktige ? Jeg er ikke en sånn som irriterer meg og ikke gjør noe med det, alt skal være prøvd Anonymkode: df1ab...3fd Hvorfor skal ikke mennesker bestemme selv hva de skal gjøre til lunsj? Voksne mennesker. Hvorfor skal du bestemme og prøve å legge inn et forbud som om det er snakk om friminuttet i barneskolen? Det handler ikke om viktig eller ikke viktig, det handler om at vi faktisk skal få gjøre hva vi vil. Så jo, du oppfører deg som en liten unge som løper til frøken for «ingen leker med meg i friminuttet». Anonymkode: 857f6...f29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #36 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal ikke mennesker bestemme selv hva de skal gjøre til lunsj? Voksne mennesker. Hvorfor skal du bestemme og prøve å legge inn et forbud som om det er snakk om friminuttet i barneskolen? Det handler ikke om viktig eller ikke viktig, det handler om at vi faktisk skal få gjøre hva vi vil. Så jo, du oppfører deg som en liten unge som løper til frøken for «ingen leker med meg i friminuttet». Anonymkode: 857f6...f29 Ja, men da får folk bare synes det, for jeg gjør for at jeg selv skal få det bedre. Eller et forsøk på det . Og det er lov og anbefalt å ta hensyn til seg selv. Jeg er ikke redd for å si fra. Anonymkode: df1ab...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #37 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, men da får folk bare synes det, for jeg gjør for at jeg selv skal få det bedre. Eller et forsøk på det . Og det er lov og anbefalt å ta hensyn til seg selv. Jeg er ikke redd for å si fra. Anonymkode: df1ab...3fd Selvsentrert bittelitt? Siden du mener at jobben skal detaljstyre dine kollegaer etter din vilje? Anonymkode: 857f6...f29 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #38 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsentrert bittelitt? Siden du mener at jobben skal detaljstyre dine kollegaer etter din vilje? Anonymkode: 857f6...f29 Nei, jeg mener at man bør gjøre noe for arbeidsmiljøet. Og dette er mitt forslag . Selvsentrert er jeg ikke, om du kjente meg så visste du det. Anonymkode: df1ab...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #39 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dere er en arbeidplass med voksne mennesker, og folk må få bruke pausen sin på akkurat det de vil. Å starte å legge ned forbud mot ting fordi man ikke liker det blir for dumt. Ikke alle samtaler er interessante, ikke alle mennesker er interessante å snakke med. Noen trenger å kople ut litt. Andre ønsker å være sosiale. Hvorfor skal noen få bestemme hvordan pausene skal være? Alle må få gjøre sine ting så lenge det ikke går utover andre (som å bråke, ufin oppførsel etc). Anonymkode: 857f6...f29 Nei dette tyder ikke på en arbeidsplass med voksne mennesker, for voksne mennesker omgåes hverandre sosialt, skaper samhold og bidrar til et godt arbeidsmiljø. Alle skal få gjøre som de vil holdningen er med på å forgifte samfunnet, og det at ingen har plikt til å bidra til sosialt samhold og mellommennesklige relasjoner. Hvorfor skal jeg legge vekk mobilen når jeg betaler i kassen, jeg klarer å betale med en hånd, og de som sitter i kassen er betalt for å sitte der. Hvorfor skal jeg legge vekk mobilen i familie selskap, de snakker bare om ting som ikke intersserer meg uansett. Hvorfor skal jeg ikke få sitte med mobilen rundt middagsbordet, gidder ikke snakke med familien uansett. Hvorfor skal jeg snakke med andre i det hele tatt. Hvorfor skal andre få bestemme over meg. Det siste "hvorfor skal andre få bestemme over meg" det er ikke snakk om å bestemme over deg, men å lage regler som er til det beste for alle. Som for eksempel røykeloven, røykerne mente at andre ikke kunne bestemme over de, men alle er enige idag at det var et bra tiltak. Og jeg vil sammenligne mobil med røyk, kan virke som det er like avhengighetsskapende om ikke mer. Avhengigheten av mobil er med på å forgifte samfunnet. Jeg har sett avhengigheten selv, jeg jobber en plass hvor det å se på mobilen er en risikofaktor som setter andre liv i fare. Men jeg kommer stadig vekk over yngre folk som sitter på mobilen og er rask å legge den vekk når jeg dukker opp. Start med å løfte blikket fra skjermen, se deg rundt, delta i samfunnet rundt deg, interakter med folk, jeg er sikker på at livet blir bedre. Anonymkode: 6b59c...b7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #40 Del Skrevet 8. mai Et slikt forbud ville jeg glatt ignorert. Anonymkode: 4629a...487 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå