AnonymBruker Skrevet 7. mai #1 Del Skrevet 7. mai Hva tenker dere man skal prioritere? Konfirmasjon til en vi er «ste-tante» og «steonkel» til, eller runddag til gode venner sammen mange gode venner hvor vi er sammen ofte? Denne konfirmanten har jo sine onkler og tanter der, vi har jo kommet inn i bildet de siste årene bare. Skikkelig lyst å dra på bursdagen jeg ❤️ Anonymkode: c45f0...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 7. mai #2 Del Skrevet 7. mai Avgjørelsen min hadde vært at jeg dro på det jeg hadde takket ja til først. Som jeg antar er konfirmasjonen. Hvis begge invitasjonene kom ca likt hadde jeg valgt ut fra lyst. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #3 Del Skrevet 7. mai Faktisk bursdagen som vi takket ja til først. Jeg vil helst i bursdag men da får vi nok reaksjoner fra alle. Anonymkode: c45f0...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dishwalla Skrevet 7. mai #4 Del Skrevet 7. mai Jeg ville prøvd å dra i begge. Konfirmasjon er jo ofte tidlig på dagen. Bli med på middagen der, og ta kaffe i bursdagen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 7. mai #5 Del Skrevet 7. mai «Vi er dessverre opptatte den dagen» - også sender du avgårde en passe raus gave til konfirmanten. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #6 Del Skrevet 7. mai Dishwalla skrev (2 minutter siden): Jeg ville prøvd å dra i begge. Konfirmasjon er jo ofte tidlig på dagen. Bli med på middagen der, og ta kaffe i bursdagen. Vi må kjøre i 3 timer for konfirmasjonen, så da kommer vi for sent til bursdagen evt… Anonymkode: c45f0...59a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #7 Del Skrevet 7. mai Hadde tatt bursdagen men gitt en raus gave til konfirmanten Anonymkode: 4db2c...25b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #8 Del Skrevet 7. mai Er jo bare å takke nei takk til konf med info om at dere allerede var invitert i annet selskap. Anonymkode: cda42...7aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #9 Del Skrevet 8. mai Hadde lett valgt bursdagen. Anonymkode: f48ae...e49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 8. mai #10 Del Skrevet 8. mai Hvis du alt har takket ja til en av tingene: stå ved det. Med mindre du blir innkalt til audiens hos Kongen eller noe i den duren er det den riktige tingen å gjøre. Hvis du ikke har svart på noen av dem ennå: velg det du har mest lyst til og si til de andre at dere er opptatt den dagen. Hadde det vært nærmere slekt enn det du nevner, burde konfirmasjonen gått foran i dette tilfellet, også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 8. mai #11 Del Skrevet 8. mai Jeg hadde valgt konfirmasjon, særlig om det betyr mye for konfirmanten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #12 Del Skrevet 8. mai Jeg drar alltid dit jeg takket ja først. Unntaket er hvis siste invitasjon er noe nye nærere. Da ringer jeg den første invitasjon kom fra og forklarer. Ellers antar jeg lokasjonene er så langt fra hverandre at det ikke er mulig å reise? Selv har jeg fått med meg dåp formiddag i Oslo, og rund dag kveld i Trondheim. Måtte bare dra før kakene, og fikk ikke med meg pre-dinner drinks. Anonymkode: 388e7...c11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #13 Del Skrevet 8. mai Konfirmasjonen som er en gang i livet for konfirmanten, foran runde dager de fleste har mange av i et liv. Slekt foran venner. Dette på helt generelt grunnlag, det kan være mange forhold som gjør at man velger annerledes. Man kan ha nærere forhold til venner enn slekt, konfirmanten kan bo langt unna, osv. Anonymkode: 1be93...e0c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 8. mai #14 Del Skrevet 8. mai (endret) Det er mange variabler som spiller inn her, men ut ifra det du forteller hadde jeg gått i rund dag. Endret 8. mai av Blåttvann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #15 Del Skrevet 8. mai Aldri hørt ordet runddag. Men jeg skjønner at du mener jubileum. Og du har jo bestemt deg alt, så hvorfor spør du? Anonymkode: ce63d...8f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #16 Del Skrevet 8. mai Den av dere som er onkel/tante og ikke bare ste-, bør absolutt gå i konfirmasjonen. Den som bare er ste-onkel/tante kan velge det bort, men vit at det gir et dårlig inntrykk hos øvrig familie. Anonymkode: 0eca5...846 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #17 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldri hørt ordet runddag. Men jeg skjønner at du mener jubileum. Og du har jo bestemt deg alt, så hvorfor spør du? Anonymkode: ce63d...8f8 Jeg er på ingen måte vant til å bruke året "jubileum" om en bursdag. Det høres bare merkelig ut. Man har rund dag, eller rund bursdag. Anonymkode: 388e7...c11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #18 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Den av dere som er onkel/tante og ikke bare ste-, bør absolutt gå i konfirmasjonen. Den som bare er ste-onkel/tante kan velge det bort, men vit at det gir et dårlig inntrykk hos øvrig familie. Anonymkode: 0eca5...846 For noe tull. Jeg har vært med mannen i 26 år. Å splitte oss ved slike kollisjoner er da helt normalt. Mye bedre at han stiller for oss i en dåp til et grandonkelbarn, og jeg stiller til min nærmeste venninnes 50årsdag. Om familie ikke har forståelse for det er det veldig merkelig. Anonymkode: 388e7...c11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #19 Del Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er på ingen måte vant til å bruke året "jubileum" om en bursdag. Det høres bare merkelig ut. Man har rund dag, eller rund bursdag. Anonymkode: 388e7...c11 Enig. Jubileum er forøvrig bare tall delelig med 25. Anonymkode: d41e6...6f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai #20 Del Skrevet 8. mai Har konfirmanten stor familie, mange som er invitert i konfirmasjon? Jeg ville ha valgt konfirmasjonen hvis familien er liten (under 25 personer i selskapet). Hvis det derimot er stor familie og mange inviterte hadde jeg valgt bursdagen. Jeg er selv invitert i konfirmasjon til barnet til en kollega i år. Grunnen er at de har veldig liten familie, og fra den andre forelderens side kommer kun bestefar, stebestemor og en grandonkel (den andre forelderen har valgt å ikke komme). Det er andre ting jeg heller kunne tenke meg å gjøre den helga, men for barnets skyld prioriterer jeg å gå i konfirmasjon. Anonymkode: e529f...c1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå