AnonymBruker Skrevet 6. mai #1 Del Skrevet 6. mai Naboen leier ut huset sitt, og det er flyttet inn et ungt par med en stor schäferhund, de har ingen kontroll på den, og den stikker mye av, og terroriserer nabolaget. No er det blitt så gale, at vi andre ikke tør å la barna våre sykle eller gå til skolen, ei være alene ute. Da den har løpt etter barn som sykler og glefser etter de. Har prøvd å snakke med de, at den må sikres bedre inne i hagen, da de har problemer med å få den med seg når den har stukket av. Kan vi melde til politiet? At de kan snakke med de? Anonymkode: 2e512...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #2 Del Skrevet 6. mai Dere må selvfølgelig melde fra til politiet Anonymkode: 268c7...f8a 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #3 Del Skrevet 6. mai Dette kan fort gå galt, så meld til politiet før det skjer. Anonymkode: d0219...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #4 Del Skrevet 6. mai Nå er det jo båndtvang. I tillegg til at det er en selvfølge at de skal klare å ha kontroll på hunden sin. Meld til politi el.l. Gjør eierne ingenting, blir den nok avlivet. Anonymkode: 5534a...dcf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #5 Del Skrevet 6. mai Meld til politiet. At en hund kan stikke av en gang i blant er desverre sånn som kan skje, men dersom det er en tillatt vane og hunden i tillegg er aggressiv eller farlig/dårlig sosialisert, så må dette adresseres og ryddes opp i. Shcæfere er en rase som krever at eier hr kontroll og sosialiserer dem grundig fra valpestadige av. Det er et stort eier å ha store hunder med sterke vokter-innstinkter og/eller gjeterinnstinkt. Håper det ordner seg før mennesker eller andre dyr i nabolaget tar skade av uansvarligheten til disse eierne. Mvh ansvarlig hundeeier med flere store vakthunder i husholdet. Anonymkode: 29461...258 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai #6 Del Skrevet 6. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Meld til politiet. At en hund kan stikke av en gang i blant er desverre sånn som kan skje, men dersom det er en tillatt vane og hunden i tillegg er aggressiv eller farlig/dårlig sosialisert, så må dette adresseres og ryddes opp i. Shcæfere er en rase som krever at eier hr kontroll og sosialiserer dem grundig fra valpestadige av. Det er et stort eier å ha store hunder med sterke vokter-innstinkter og/eller gjeterinnstinkt. Håper det ordner seg før mennesker eller andre dyr i nabolaget tar skade av uansvarligheten til disse eierne. Mvh ansvarlig hundeeier med flere store vakthunder i husholdet. Anonymkode: 29461...258 stort eieransvar* Anonymkode: 29461...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai #7 Del Skrevet 7. mai Hvis det ikke hjelper å snakke med eierne, ville jeg sett om jeg kunne tatt inn hunden et sted når den stikker av. Så ville jeg ringt politiet og sagt at jeg hadde funnet en løs hund jeg ikke aner hvem eier, og at jeg dessverre ikke har mulighet til å ta den i hus pga. allergi/annen hund/fandens oldemor. Tidligere var det Falcken som hentet, men jeg vet det er litt ulike aktører nå. Uansett kan politiet veilede deg til hvem som kan ta hunden inn, og da må eier betale for å hente den ut. Det er gjerne et effektivt hjelpemiddel mot slike eiere at de må betale for å hente hunden. Politiet har stort sett ikke kapasitet til å gjøre stort med mindre hunden faktisk skader noen, etter min erfaring, men det kan sikkert variere fra sted til sted. Anonymkode: 59f81...c7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. mai #8 Del Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis det ikke hjelper å snakke med eierne, ville jeg sett om jeg kunne tatt inn hunden et sted når den stikker av. Så ville jeg ringt politiet og sagt at jeg hadde funnet en løs hund jeg ikke aner hvem eier, og at jeg dessverre ikke har mulighet til å ta den i hus pga. allergi/annen hund/fandens oldemor. Tidligere var det Falcken som hentet, men jeg vet det er litt ulike aktører nå. Uansett kan politiet veilede deg til hvem som kan ta hunden inn, og da må eier betale for å hente den ut. Det er gjerne et effektivt hjelpemiddel mot slike eiere at de må betale for å hente hunden. Politiet har stort sett ikke kapasitet til å gjøre stort med mindre hunden faktisk skader noen, etter min erfaring, men det kan sikkert variere fra sted til sted. Anonymkode: 59f81...c7e Hvis man er hundevant så er det jeg har uthevet et alternativ, men de aller fleste er ikke det, og i tillegg er mange redd for hunder og - av en eller annen grunn - spesielt redd for schæferhunder. Enig i resten av det du sier. Jeg ville meldt fra til både politi og mattilsyn selv om sannsynligvis ingen av dem har kapasitet til å gjøre noe. Jeg mener at mattilsynet loggfører og tar affære hvis det kommer flere meldinger på samme person. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 8. mai #9 Del Skrevet 8. mai On 5/7/2024 at 9:01 AM, Brunhilde said: Hvis man er hundevant så er det jeg har uthevet et alternativ, men de aller fleste er ikke det, og i tillegg er mange redd for hunder og - av en eller annen grunn - spesielt redd for schæferhunder. Enig i resten av det du sier. Jeg ville meldt fra til både politi og mattilsyn selv om sannsynligvis ingen av dem har kapasitet til å gjøre noe. Jeg mener at mattilsynet loggfører og tar affære hvis det kommer flere meldinger på samme person. TS kan eventuelt alliere seg med en hundevant venn eller nabo. De fleste hundefolk ser ikke mildt på folk som holder på sånn som den naboen, de ødelegger jo for alle med hund. Eller så kan man ringe politiet og si at det er en løs hund uten eier som løper etter barn, og få de til å hente hunden. Trenger ikke å si at du vet hvem som eier den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå