Gå til innhold

Jeg spurte min bestevenn om han var gla i meg. Dette svarte han...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min (mannlige) bestevenn hadde nylig en krangel. Det skjer ikke ofte men innimellom. Denne gang var det veldig sårt... Og når ting blir bra igjen har jeg en tendens til å si til vennene mine at jeg er gla i de og kan fint spør "er du gla i meg?" med et smil og glimt i øyet. 

Denne gang sa jeg ikke først at jeg var gla i han, har faktisk alltid bare sagt til hverandre at vi setter stor pris på hverandre. Men når kampens hete roet seg, sa jeg "er du gla i meg?". Det glapp litt ut av meg men tenkte jo med en gang "oi, dette er jo ikke uttrykk vi bruker"... 

Hans respons var " gla i...? Som i hva..? Gla i som  venn eller..?" 

Meg:"trenger du definere relasjonen for å svare på det?" 

Han: "nei.... Men det er vel forskjellige måter å være gla i... Men ja, jeg er gla i deg!" 

Jeg:"og jeg er gla i deg"... 

Også ble det litt sånn halvrart hvor begge lo litt... 

Saken er, at vi begge nå er separert fra våre tidligere ektefeller og bestevenn og jeg er veldig tett på hverandre, snakkes mange ganger i løpet av en uke, treffes innimellom når vi kan... 

Men var det litt rart å spørre "gla i, som i....?" 

Kan det være han var redd for at jeg skulle tro han er gla i meg som mer enn en bestevenn? Kan det være han ble satt ut fordi han ikke helt vet hvor vi står? 

Ja jeg overtenker, syns bare det var litt rart med slik respons. Tanker ? 😊 

Anonymkode: 83d29...4a7

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så fint å være bestevenner og glade i hverandre. Men jeg syns det er opplagt at han er usikker, jeg. Altså kanskje usikker på hvor relasjonen deres bringer dere nå som begge er single? Kan det være at dere blir mer enn venner? 

Kan I så fall forstå hans spørsmål, selvom det var rart. For hvorfor definere vennskapet? 

Tenker han kjenner på at her er det mer mellom dere og han lurte på om du var ute etter å fiske..... Kanskje...? 😊Det var mine tanker. Lykke til! ❤️

Anonymkode: c3492...18c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk. En mann som er livredd for å avsløre sine følelser. Han er ikke klar for å si noe mer nå. Sannsynligvis ville han nok lett svart "ja jeg er gla i deg som en venn". Det er tryggest. Da slipper han avdekke eventuelle følelser han muligens har og han skjuler det godt. Og kanskje også ville han skuffet deg om han sa "som en venn"? Han klarte jo greit å komme ut av denne... 

Anonymkode: a536e...ab7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klassisk. En mann som er livredd for å avsløre sine følelser. Han er ikke klar for å si noe mer nå. Sannsynligvis ville han nok lett svart "ja jeg er gla i deg som en venn". Det er tryggest. Da slipper han avdekke eventuelle følelser han muligens har og han skjuler det godt. Og kanskje også ville han skuffet deg om han sa "som en venn"? Han klarte jo greit å komme ut av denne... 

Jeg er forresten mann på 48 om det har noe å si. Kjenner meg igjen. Jeg var dypt og inderlig glad i min venninne og hun spurte om det samme. Jeg sa "jeg er glad i deg som min beste venn". Så skuffelsen hennes lyse. Hun skjønte vel ikke hvorfor jeg slang på det. Men jeg ville ikke hun skulle vite. Jeg var feig og holdt "vennskapet" foran meg som et skjold. 

Vi er sammen i dag 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Å så fint å være bestevenner og glade i hverandre. Men jeg syns det er opplagt at han er usikker, jeg. Altså kanskje usikker på hvor relasjonen deres bringer dere nå som begge er single? Kan det være at dere blir mer enn venner? 

Kan I så fall forstå hans spørsmål, selvom det var rart. For hvorfor definere vennskapet? 

Tenker han kjenner på at her er det mer mellom dere og han lurte på om du var ute etter å fiske..... Kanskje...? 😊Det var mine tanker. Lykke til! ❤️

Anonymkode: c3492...18c

Jeg tror nok han ble usikker av spørsmålet ja og ikke lysten på å gå for dypt i det. Og ja det kan tenkes vi blir mer enn venner med tiden. men ikke nå. det er for tidlig. 

Dette gir mening egentlig. Han er ikke en mann som liker å snakke om følelser, han er veldig redd for det. Og ja jeg ville blitt skuffet om han slang på "som en venn". Gla i deg som en venn......usj, det er kjipt å høre når du håper det kanskje blir noe mer. 

Jeg er forresten mann på 48 om det har noe å si. Kjenner meg igjen. Jeg var dypt og inderlig glad i min venninne og hun spurte om det samme. Jeg sa "jeg er glad i deg som min beste venn". Så skuffelsen hennes lyse. Hun skjønte vel ikke hvorfor jeg slang på det. Men jeg ville ikke hun skulle vite. Jeg var feig og holdt "vennskapet" foran meg som et skjold. 

Vi er sammen i dag 😊

Så fint å høre. Men du svarte faktisk at du var glad i henne som en venn? Ikke rart hun ble skuffet hvis hun ønsket seg mer. Så fint dere likevel endte opp sammen da. Veldig interessant at du mener mange menn er redde for å avsløre følelsene sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan virke som at det er du som overtenker og gjerne vil at han skal være glad i deg som mer enn en venn?

Kan hende usikkerheten hans kom av at han ikke vil gi deg falske forhåpninger. Du virker jo som om du fisker skikkelig...

Anonymkode: 363e9...94a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med disse teite click-bait-overskriftene? Så jævlig barnslig 😂

Anonymkode: 2878b...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...