Gå til innhold

9-20 år er så lang tid det tar for en ånd å reinkarnere til et nytt liv


Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ånd er ikke samme som sjel.

Anonymkode: 5dcf7...c5d

Hva er «ånd»? Hvor er «ånd»? 

Anonymkode: 316bc...7a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, AnonymBruker said:

«Sjelen»? Hva er en sjel? Hvor i kroppen er sjelen?

Anonymkode: 316bc...7a4

Sjela er stort sett i ein av bihulene, så bihulebetennelse er egentlig betennelse i sjela. Dei med mykje bihulebetennelse har ofte store ømme sjeler, så det av og til blir for liten plass i bihulene til den. Om du stikker fingeren langt nok inn i nasa kan du av og til kjenne sjela, og litt av sjeleslimet kan sitte fast på fingeren når du tar den ut.

Anonymkode: 1ed1e...1b5

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis det baserer seg på karma er jeg ikke spesifikt engstelig, er opptatt av å behandle mennesker bra og har mye omsorg for andre. Men tanken på et nytt liv hvor jeg ikke kjenner sønnen min som er alt jeg lever for, eller foreldrene mine som jeg elsker så høyt, ellers takk. Blir faktisk dårlig av tanken, da vil jeg heller møte de i himmelen og ha en evighet med dem.

Stygg og fattig var et eksempel, jeg har ikke mye penger å rutte med så kunne nok overlevd et nytt liv med det, men uansett hvor lite PK og kanskje kvalmende dette høres ut hadde jeg vært livredd for å bli gjenskapt som stygg eller mindre pen. 

Nei, jeg tror ikke på et liv før døden. Jeg tror vi får en sjel når vi blir laget, og at sjelen går videre, men tror heldigvis ikke av grunner jeg har nevnt at vi blir gjenfødt. Men vet det er mer mellom himmel og jord, er veldig sensitiv og opplevd mye som ikke kan forklares. 

Anonymkode: 01ffa...3df

Har du ikke et liv nå? Det er øyet som definerer hva som er stygt og pent. For noen kan du være stygg, for andre kan du være pen...

Anonymkode: 5dcf7...c5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 10.06):

Det er ikke fantasi, men selvopplevd åndelige opplevelser

Jeg tviler ikke på at du har hatt "opplevelser", men tviler sterkt på din oppfatning av hva disse opplevelsene skyldes, og at du har undersøkt dem godt nok til å kunne konkludere at de er "åndelige".

Du skrev f.eks.

Sitat

Det er mange mørke krefter der ute som sender ut negativitet for å få andre i en lav frekvens så de blir å syns livet er så tungt at de ikke ser noen annen utvei enn selvmord.

Hvordan i all verden har dine selvopplevde opplevelser gitt deg denne kunnskapen, og hva i all verden betyr det at negativitet sendes ut i en lav frekvens?

For meg virker det definitivt som om konklusjonene du trekker fra dine opplevelser er fri fantasi.

 

Sitat

Ja tid eksisterer ikke på andre siden, men dem må likevel på et vis forholde seg til tid på grunn av jorda siden vi har tid her. 

Og dette vet du fordi?

Et annet spørsmål er hva det betyr at tid ikke eksisterer. Tid er jo det som definerer hvor lenge noe eksisterer, og alle handlinger er avhengig av tid. Uten tid kan derfor ingenting eksistere eller skje, så å si at tid ikke eksisterer uten å forklare hva du mener, er totalt meningsløst.

Endret av Capitan Fracassa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 5/6/2024 at 12:10 PM, Capitan Fracassa said:

Jeg tviler ikke på at du har hatt "opplevelser", men tviler sterkt på din oppfatning av hva disse opplevelsene skyldes, og at du har undersøkt dem godt nok til å kunne konkludere at de er "åndelige".

Du skrev f.eks.

Hvordan i all verden har dine selvopplevde opplevelser gitt deg denne kunnskapen, og hva i all verden betyr det at negativitet sendes ut i en lav frekvens?

For meg virker det definitivt som om konklusjonene du trekker fra dine opplevelser er fri fantasi.

 

Og dette vet du fordi?

Et annet spørsmål er hva det betyr at tid ikke eksisterer. Tid er jo det som definerer hvor lenge noe eksisterer, og alle handlinger er avhengig av tid. Uten tid kan derfor ingenting eksistere eller skje, så å si at tid ikke eksisterer uten å forklare hva du mener, er totalt meningsløst.

Det er ikke fri fantasi, men skjønner du ikke har opplevd noe lignende.

Tid eksisterer her på dette fysiske plan ja, men tid er en illusjon. Du vil forstå det etterhvert som du utvikler deg.

Sjaman durek på instagram snakker mye om dette. Se litt av videoene hans der, så lære mer :) https://www.instagram.com/p/C67XNHIvTed/

Anonymkode: 5dcf7...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alle har levd før, hvordan forklarer du befolkningsveksten? 

Anonymkode: 34b96...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåttvann skrev (På 4.5.2024 den 21.56):

Tid finnes ikke på den andre siden, 9-20år er "ingenting", så hvorfor skulle sjelen vente?

Hvordan vet man dette?

Anonymkode: 77482...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 11.49):

Det tar vanligvis 9-20 år at en ånd må være på den andre siden i åndeverden før får reinkarnert til et nytt liv. Dette er med en hake og det forutsetter at ånden dør på tidspunktet den skal. Dør ånden lenge før tiden sin som ved selvmord eller uaktsomt drap fordi andre blir trigget av denne personen kan det hende ånden må være lengre på den andre siden fordi reinkarnerer aldri alene, men alltid med en gruppe.

Om ånden er heldig, kanskje den i mellomtiden får komme som et kjæledyr som noen av ånden sin gruppe som fremdeles er på jorden. Om ikke denne ånden sin gruppe har kjæledyr, kanskje denne ånden velger komme som et villdyr som er litt i nærheten av sin gruppe og passe på litt.

Anonymkode: 5dcf7...c5d

Er det du Durek?

Anonymkode: 0d79b...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Tid eksisterer her på dette fysiske plan ja, men tid er en illusjon. Du vil forstå det etterhvert som du utvikler deg.

Tiden er ikke en illusjon, den er bare avhengig av noe forgjengelig, liv altså. Ingen er mer levende enn oss mennesker, derfor er tiden ekstra viktig for oss.

Anonymkode: 0d79b...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvordan vet man dette?

Anonymkode: 77482...0c1

Her i tråden tror jeg de fleste snakker om hva de selv tror, det er vel ingen som vet hva som skjer på den andre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis alle har levd før, hvordan forklarer du befolkningsveksten? 

Anonymkode: 34b96...195

Masse tidlegare insektsjeler som har blitt menneskesjeler siste århundret, dåh! Derfor det minkar i tal insekt veit du✌️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvis alle har levd før, hvordan forklarer du befolkningsveksten? 

Anonymkode: 34b96...195

Noen er inkarnert fra andre galakser. Det er ikke kun jorden som er en planet med liv og røre på ;)

Anonymkode: 5dcf7...c5d

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/5/2024 at 4:20 PM, AnonymBruker said:

Har du ikke et liv nå? Det er øyet som definerer hva som er stygt og pent. For noen kan du være stygg, for andre kan du være pen...

Anonymkode: 5dcf7...c5d

Jo, men skjønnhet er fremdeles nogenlunde objektivt og kollektivt selv om man ikke trenger å være tiltrukket av det man anser som pent. Og når man har hatt et liv som objektivt pen er det skremmende å tenke seg et liv som objektivt stygg. Har opplevd både vold og overgrep, og ville heller opplevd det igjen enn å være stygg i et nytt liv, bare sånn i tilfelle jeg høres bortskjemt ut så er jeg ikke det, for har ikke hatt et lett liv. Høres sikkert sykt ut, men det er nå min andreplass på hvorfor jeg håper nye liv ikke eksisterer. Første plass er frykten for å være uten barnet mitt og familien i et annet liv, da vil jeg virkelig heller være evig død. 

Anonymkode: 01ffa...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, men skjønnhet er fremdeles nogenlunde objektivt og kollektivt selv om man ikke trenger å være tiltrukket av det man anser som pent. Og når man har hatt et liv som objektivt pen er det skremmende å tenke seg et liv som objektivt stygg. Har opplevd både vold og overgrep, og ville heller opplevd det igjen enn å være stygg i et nytt liv, bare sånn i tilfelle jeg høres bortskjemt ut så er jeg ikke det, for har ikke hatt et lett liv. Høres sikkert sykt ut, men det er nå min andreplass på hvorfor jeg håper nye liv ikke eksisterer. Første plass er frykten for å være uten barnet mitt og familien i et annet liv, da vil jeg virkelig heller være evig død. 

Anonymkode: 01ffa...3df

Det er egoet du snakker fra nå. Sjelen og egoet er to forskjellige.

Din familie og barn kan i et annet liv ha en annen rolle til deg, men vil likavel ha en relasjon til deg. Gjennom livene inkarnerer vi alltid sammen med en gruppe og derfor skjer ikke inkarnasjon øyeblikkelig men kan være nødt å vente på den andre siden før vi kan reinkarnere igjen.

Er en mening at vi har fra liv til liv forskjellig roller så vi lærer mest mulig fra flere kanter. Hvert liv er unikt i den forstand og skal leves fullt ut for få full lærling.

Anonymkode: 5dcf7...c5d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.5.2024 den 16.48):

hvordan oppstår en ånd egentlig? I og med at befolkningen øker og øker, må det samme vel skje med åndene. 

Anonymkode: b4018...68d

Når skal ikke jeg påstå at jeg sitter på fasiten men det kan tenkes at det ikke er slik at en sjel er lik et menneske i et liv på en planet. Kanskje deler de seg opp på flere, kanskje lever man parallelle liv samtidig,  i ulike dimensjoner, planeter. Kanskje byttet sjeler på en kropp gjennom livet.  Bare fantasien setter grenser. Men for å svare til ts, det finnes regler nok ikke regler på at så og så mange år må man vente. 20 år her er som et øyeblikk der. Hvis det er noe der da. 

Anonymkode: 1ee1b...767

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trallalala skrev (1 time siden):

Masse tidlegare insektsjeler som har blitt menneskesjeler siste århundret, dåh! Derfor det minkar i tal insekt veit du✌️

🤭🤭🤭

Anonymkode: 1ee1b...767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kanskje deler de seg opp på flere, kanskje lever man parallelle liv samtidig,  i ulike dimensjoner, planeter. Kanskje byttet sjeler på en kropp gjennom livet.  Bare fantasien setter grenser. 

Anonymkode: 1ee1b...767

Ja, det skal i alle fall være sikkert...

Anonymkode: 3fe8f...af0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er ikke fri fantasi, men skjønner du ikke har opplevd noe lignende.

Så du er ikke i stand til å forklare hvordan du vet alt tullet du påstår, og enda mindre hvordan noen som helst andre kan sjekke at det ikke bare er fri fantasi.

Jeg regnet med det…

Sitat

Tid eksisterer her på dette fysiske plan ja, men tid er en illusjon. Du vil forstå det etterhvert som du utvikler deg.

Nok en tullete påstand som ikke gir mening, ikke stemmer med det vi vet om tid, og som er helt uten begrunnelse eller bevis.

Sitat

Sjaman durek på instagram snakker mye om dette. Se litt av videoene hans der, så lære mer :) https://www.instagram.com/p/C67XNHIvTed/

Anonymkode: 5dcf7...c5d

Ja, å bruke Durek som sannhetsvitne forteller vel det meste om hvor seriøs du er. 🤪

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Når skal ikke jeg påstå at jeg sitter på fasiten men det kan tenkes at det ikke er slik at en sjel er lik et menneske i et liv på en planet. Kanskje deler de seg opp på flere, kanskje lever man parallelle liv samtidig,  i ulike dimensjoner, planeter. Kanskje byttet sjeler på en kropp gjennom livet. 

Dette kan selvsagt tenkes. Akkurat som det kan tenkes alt mulig rart annet. Et helt annet spørsmål er om noe av dette på noen måte er sant.

Sitat

Bare fantasien setter grenser.

Grenser for hva vi kan tenke oss ja. Men hvis man er interessert i hva som faktisk er sant, så er det realitet vi lever i (inkludert eventuelle andre verdener eller dimensjoner, hvis de finnes) som setter grensene, ikke fantasien. Fantasien går jo beviselig ofte langt utover det som er virkelig.

Sitat

Men for å svare til ts, det finnes regler nok ikke regler på at så og så mange år må man vente. 20 år her er som et øyeblikk der. Hvis det er noe der da. 

Anonymkode: 1ee1b...767

Ja, om det er noe der, og om vi i det hele tatt har noen sjel, utover bevisstheten som er avhengig av den fysiske hjernen vår, er vel det grunnleggende spørsmålet hvis man er opptatt av hva som er sant.

Jeg liker også å fantasere, og å lese fantasy, men skiller allikevel mellom dette og virkeligheten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser man på menneskets historie her på jorden, er det meste bare krig, fattigdom, sykdom, religiøs fanatisme mm.

det å reinkarnere for å gang på gang oppleve dette, er meningsløst.

hvilken religion er sann? ett liv som muslim, neste liv som hindu? lærer ingenting av det, blir jo bare frustrert, dessuten er religion menneskeskapt.

det eneste man til slutt lærer er å måtte overleve uansett hva. i likhet med en løve, elefant, og andre dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...