Gå til innhold

Vi gleder oss til sommeren men vi får ikke privatliv når alle andre er ute.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere enn meg som irriterer seg?  Jeg leier leilighet i samme hus som hudeierne og har gjort det før og.  Jeg opplever at jeg ikke får noe privatliv på uteplassen. Huseierne har veranda rett ved min uteplass. Ja jeg vet at mange leietakere ikke engsn har uteplass. Og jeg er sikkert heldig. Men jeg fodeer nesten aldri å sitte ute noen av de Stedene jeg har leid slik. Føler jeg alltid sitter på utstilling. Barna dems flyr rundt nede hos meg dorwm leiligheten ellers skal de ned i boden å hente ting på min side av huset. Ellers er de alltid hjemme når jeg er hjemme og sitter ute hele tiden når det er fint vær. Så jeg gidder ikke å være hjemme og stikker heller ut å camper ved ett vann på fjellet eller i Skogen og fisker. 

Så jeg gidder ikke lenger å pynte så mye på uteplassen. Biddwrer å selge utemøblene mine selv om jeg har stor og fin uteplass med hage. De har også boblebad som bråker på bersndern over min uteplass. Og når jeg har familien eller venner på grilling så er de rett over på verandaen som er tak over min uteplass.

Så jeg gidder rett og slett ikke å bruke uteplassen.. det blir til at vi setter oss inne til slutt for å kunne snakke om personlige og intime ting. Blir litt kjedelig å bare snakke om været hele tiden.

Jeg vet at det ikke utgjør forskjell om man eier eller leier. Det er mange som sliter med at naboene er for tett på når man skal kose seg ute på uteplassen. 

Jeg kunne ønske jeg kunne leie ett anneks ute i skogen for meg selv mange ganger.

Anonymkode: ff876...f6f

For flere år siden hadde jeg soveromsvinduet mitt rett ut på terrassen til huseier. Var skikkelig ukomfortabelt at de satt der på sommeren og hoiet, grillet med hele slekten og styrte på mens jeg ligger og skal sove. Kunne heller ikke ha persiennene åpent for å slippe inn lys da jeg ikke ønsket at de skulle skikke rett inn på soverommet mitt. Jeg orket det ikke i lengden og flyttet etter et år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg leier del av sokkel, og har inngang på siden av huset og mot hagen. De har hage på 3 sider av huset. Jeg er også så heldig at jeg har en liten uteplass som er «min», men barna leker jo rundt meg. Ofte tar barna over min uteplass. For meg gjør det ikke noe da, og barna må bare leke og bruke plassen. 

Utrolig fine folk jeg leier av, og veldig fin hage også, men jeg kjenner jo på at jeg føler jeg sitter oppi deres familie når jeg er ute. Ikke er jeg noe glad i å sitte sånn ute heller. Da foretrekker jeg å gå meg en tur til noe sted. Hender jeg spiser middagen min der ute, men ikke ofte. Jeg føler nesten jeg invaderer dem når de er ute og jeg kommer ut, men jeg tror ikke de føler på det da. Det kan til tider være en god del barn i hagen, og de har masse å holde på med. Var faktisk en besøkende (til utleier, familie av dem) som kommenterte en gang at barna hadde jo helt tatt over både hagen og min uteplass. Da var det masse leker og greier ute hos meg, og leveggen min brukte de til å klatre på (noe de ofte gjør). Jeg bare smiler og sier lite. Er glad barna leker og koser seg 😊 

Jeg føler at når en leier hos noen så må en tåle å bo litt tettere på og at de rundt en lever også. Altså de må få gå i boden sin osv. At folk kan se en på uteplassen er jo sånn det er for veldig mange, både de som leier og eier, som du også sier. Jeg kjenner på det da, og jeg liker å se på noe mens jeg spiser middag og jeg føler ikke for å se på noe med lyd ute. Telefoner tar jeg heller ikke på uteplassen. For meg er det nesten litt godt at barna tar litt over, for da trenger ikke jeg å ha dårlig samvittighet fordi jeg ikke bruker den fine uteplassen de har laget. 

Jeg foretrekker nok heller å være i aktivitet enn å slikke meg i sola når jeg er ute, så en privat uteplass er ikke så viktig for meg. Du kan jo prøve å gjøre den mer privat da, om du har et veldig avklart område som er «ditt»? Naboer vil nok likevel kunne se, men det kan føles mer skjermet. Kun en tanke. 

Anonymkode: 2f951...7cd

Ok da er vi forskjellige. Jeg synes noen ganger det hadde vært deilig å sitte ute i bikini å sole meg hjemme uten å måtte reise vekk og kunne være alene ute .

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappy skrev (2 minutter siden):

For flere år siden hadde jeg soveromsvinduet mitt rett ut på terrassen til huseier. Var skikkelig ukomfortabelt at de satt der på sommeren og hoiet, grillet med hele slekten og styrte på mens jeg ligger og skal sove. Kunne heller ikke ha persiennene åpent for å slippe inn lys da jeg ikke ønsket at de skulle skikke rett inn på soverommet mitt. Jeg orket det ikke i lengden og flyttet etter et år

Huff det skjønner jeg godt. Da hadde jeg også flyttet. Søvn er absolutt viktig og å få privat liv på soverommet generelt.

Ts 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Irak said:

Re ekki tierg å eræv tieg.....

Ikke TS altså.....

Bubblegurf? Gliip gruff uff frrrz! Irf glop wreff trlik idåt az. 

Anonymkode: 5db63...003

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Gå en tur ut i skauen hvis du trenger alenetid?

Anonymkode: cf505...659

Noen ganger vil også jeg bare slappe av. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bubblegurf? Gliip gruff uff frrrz! Irf glop wreff trlik idåt az. 

Anonymkode: 5db63...003

Hæ? Betyr det noe, eller det bare fantepreik? 😂😂😂

Den setningen jeg skrev betyr jo faktisk noe 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du samme dama som er så sint på alle "vennene" dine og har hundre tråder om dem?

Anonymkode: 3cc37...315

Er du en av Ts sine stalkere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan klarer du å være ved et basseng, eller på stranda?

Vi eier enebolig, men her så vi ca 5 ulike familier fra uteplassen vi valgte i går + unger i gata. Det har jo ikke betydning for at jeg kan sitte der med beina høyt, nippe til et glass hvitvin, og scrolle på telefonen. Man må bare fase ut andre og gjøre som man ellers ville gjort. 

Anonymkode: db5e6...ebe

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt kriterie for bolig er at jeg minst et sted kan tisse ute uten at naboene ser meg. Men nå er ikke det vanskelig å finne her jeg bor da. Siden jeg bor på byda. Kjøpte bolig med to littnære naboer. Men ene huset ligger bak oss og de andre bor ver veien og ned en skråning. Så ser pipa deres. 

Man må jo tåle litt kumøkk lukt på våren når de gjødsler jordene her. Men det går fort over. Bor 10 minutter fra nermeste sentrum. Så bor både landlig og sentralt, med utsikt over fjorden.  Her får man ronslige boliger med stor tomt fra 700.000 og ca max pris er 2.5mill. 30 minutter til nermeste by

Anonymkode: 4cd57...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mitt kriterie for bolig er at jeg minst et sted kan tisse ute uten at naboene ser meg. Men nå er ikke det vanskelig å finne her jeg bor da. Siden jeg bor på byda. Kjøpte bolig med to littnære naboer. Men ene huset ligger bak oss og de andre bor ver veien og ned en skråning. Så ser pipa deres. 

Man må jo tåle litt kumøkk lukt på våren når de gjødsler jordene her. Men det går fort over. Bor 10 minutter fra nermeste sentrum. Så bor både landlig og sentralt, med utsikt over fjorden.  Her får man ronslige boliger med stor tomt fra 700.000 og ca max pris er 2.5mill. 30 minutter til nermeste by

Enig med deg. Men uansett om en bor landlig til og har billig husleie så hjelper ikke det om man bor i tomannsbolig enten man leier eller eier. Jeg sparer til å kjøpe men må ha mye mere egenkapital før jeg kan kjøpe enda. 

Drømmer om å leie ett anneks eller hos en utleier som er lite hjemme og kanskje har reisende jobb eller noe sånt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det kan føles som lite privatliv, men hva ville alternativet vært? At huseierne ikke skulle brukt uteplassen sin?

Anonymkode: 52e1a...9f0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partytelt hindrer innsyn ovenfra.

Anonymkode: ca8b6...c6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde i leilighet brukte jeg parker i nærheten til å kose meg ute. Hadde med teppe, snacks, drikke, bok, musikk osv. har du valgt å bo uten en uteplass du trives med må du se hvilke muligheter du har i nærområdet. 

(det var veldig vanskelig å lese innlegget ditt når det var så mange ord som var uforståelige.)

Anonymkode: 32232...6c1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da jeg bodde i leilighet brukte jeg parker i nærheten til å kose meg ute. Hadde med teppe, snacks, drikke, bok, musikk osv. har du valgt å bo uten en uteplass du trives med må du se hvilke muligheter du har i nærområdet. 

(det var veldig vanskelig å lese innlegget ditt når det var så mange ord som var uforståelige.)

Anonymkode: 32232...6c1

Så mange muligheter, ts virker deprimert

Anonymkode: cf505...659

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det kan føles som lite privatliv, men hva ville alternativet vært? At huseierne ikke skulle brukt uteplassen sin?

Anonymkode: 52e1a...9f0

Nei det synes jeg ikke. Men jeg pleier ikke å sette meg ut når de sitter ute for eksempel. Noen ganger kunne jeg kanskje ønske jeg kunne få sitte litt ute i fred. Men men jeg kan selfølgelig ikke nekte de å sette seg ut når de er hjemme. Jeg har liksom tenkt at de jobber på fshen og jeg jobber kveld så da kan jeg sitte ute i fred på dagen men ofte er de hjemme på dagen likevel. På lørdager og søndager er de der hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Flere enn meg som irriterer seg?  Jeg leier leilighet i samme hus som hudeierne og har gjort det før og.  Jeg opplever at jeg ikke får noe privatliv på uteplassen. Huseierne har veranda rett ved min uteplass. Ja jeg vet at mange leietakere ikke engsn har uteplass. Og jeg er sikkert heldig. Men jeg fodeer nesten aldri å sitte ute noen av de Stedene jeg har leid slik. Føler jeg alltid sitter på utstilling. Barna dems flyr rundt nede hos meg dorwm leiligheten ellers skal de ned i boden å hente ting på min side av huset. Ellers er de alltid hjemme når jeg er hjemme og sitter ute hele tiden når det er fint vær. Så jeg gidder ikke å være hjemme og stikker heller ut å camper ved ett vann på fjellet eller i Skogen og fisker. 

Så jeg gidder ikke lenger å pynte så mye på uteplassen. Biddwrer å selge utemøblene mine selv om jeg har stor og fin uteplass med hage. De har også boblebad som bråker på bersndern over min uteplass. Og når jeg har familien eller venner på grilling så er de rett over på verandaen som er tak over min uteplass.

Så jeg gidder rett og slett ikke å bruke uteplassen.. det blir til at vi setter oss inne til slutt for å kunne snakke om personlige og intime ting. Blir litt kjedelig å bare snakke om været hele tiden.

Jeg vet at det ikke utgjør forskjell om man eier eller leier. Det er mange som sliter med at naboene er for tett på når man skal kose seg ute på uteplassen. 

Jeg kunne ønske jeg kunne leie ett anneks ute i skogen for meg selv mange ganger.

Sånn er det. Du leier av dem og da kan du ikke klage over at de har veranda ved din uteplass og at barna leker i hagen. Det er mange som ikke har uteplass i det hele tatt og som må gå i parken/skogen osv.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med deg. Men uansett om en bor landlig til og har billig husleie så hjelper ikke det om man bor i tomannsbolig enten man leier eller eier. Jeg sparer til å kjøpe men må ha mye mere egenkapital før jeg kan kjøpe enda. 

Drømmer om å leie ett anneks eller hos en utleier som er lite hjemme og kanskje har reisende jobb eller noe sånt 

Nå vet jeg ikke akkurat hvor du bor. Men jeg tenker at her har du jo gode muligheter til å få litt begge deler. Om du gjør livet litt annerledes. 

Det ene er jo at di nevner at du kinne tenktvå bodd i en liten hytte i skogen  ett års tid. Men du ønsker også å spare penger til egen bolig også. 

Nå vet jeg ikke hva du  jobber med. Men det er fullt mulig å be om permisjon fra jobben. Flytte til en liten bygd med mye natur. Leie billig og spare mye. 

Her kan du få leid et helt hus i enkel standard med egen hage. For 6-7000kr. I mnd. Og det er som regel jobber å få. Spesielt om du er i helsevesenet. 

Da kan du kombinere både sparing og bo i skogen for deg selvfor en periode. Og fu kan velge å flytte tilbake igjen når du har nådd dine mål. Ofte er det ikke noe problem å få ekstra helgevakter osv også om du feks har to jobber. Eller få ekstra vakter på jobben du har. 

To søndags jobber på bensin stasjon feks  pr mnd gir ekstra penger til sparing 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (31 minutter siden):

Sånn er det. Du leier av dem og da kan du ikke klage over at de har veranda ved din uteplass og at barna leker i hagen. Det er mange som ikke har uteplass i det hele tatt og som må gå i parken/skogen osv.

Jepp, sånn er det bare. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg glemmer det. Regner med at mobilen min skriker riktig men det gjør den ikke 

Ikke engang her sjekket du🤣

Anonymkode: b38df...e72

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg absolutt. Jeg eier leilighet i blokk, og liker ikke å bli "observert" av naboer når jeg sitter ute på verandaen. Har plassert en liten flyttbar levegg på ene siden hvor naboene kunne se meg. Føles straks bedre når man da får sin egen lille oase i fred. Men når det gjelder lyder, så må man nok bare avfinne seg med at naboen kan høre når du prater på verandaen i en blokk. Jeg bor jo alene også, så ikke redd for at de hører meg. Bare noen få ganger jeg opplever forstyrrende prating fra naboen.

Jeg tenker at du nok bor på feil sted, både med tanke på barna som svinser rundt, og at du ikke kan være skjult under taket på tidspunkt du bruker uteplassen. Finn deg noe mer privat. Det kan være lurt å se etter et sted hvor deres uteplass er på annen side av huset enn huseierens, og at huseier ikke har barn. 

Anonymkode: 4914e...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...