Gå til innhold

Vi gleder oss til sommeren men vi får ikke privatliv når alle andre er ute.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som irriterer seg?  Jeg leier leilighet i samme hus som hudeierne og har gjort det før og.  Jeg opplever at jeg ikke får noe privatliv på uteplassen. Huseierne har veranda rett ved min uteplass. Ja jeg vet at mange leietakere ikke engsn har uteplass. Og jeg er sikkert heldig. Men jeg fodeer nesten aldri å sitte ute noen av de Stedene jeg har leid slik. Føler jeg alltid sitter på utstilling. Barna dems flyr rundt nede hos meg dorwm leiligheten ellers skal de ned i boden å hente ting på min side av huset. Ellers er de alltid hjemme når jeg er hjemme og sitter ute hele tiden når det er fint vær. Så jeg gidder ikke å være hjemme og stikker heller ut å camper ved ett vann på fjellet eller i Skogen og fisker. 

Så jeg gidder ikke lenger å pynte så mye på uteplassen. Biddwrer å selge utemøblene mine selv om jeg har stor og fin uteplass med hage. De har også boblebad som bråker på bersndern over min uteplass. Og når jeg har familien eller venner på grilling så er de rett over på verandaen som er tak over min uteplass.

Så jeg gidder rett og slett ikke å bruke uteplassen.. det blir til at vi setter oss inne til slutt for å kunne snakke om personlige og intime ting. Blir litt kjedelig å bare snakke om været hele tiden.

Jeg vet at det ikke utgjør forskjell om man eier eller leier. Det er mange som sliter med at naboene er for tett på når man skal kose seg ute på uteplassen. 

Jeg kunne ønske jeg kunne leie ett anneks ute i skogen for meg selv mange ganger.

Anonymkode: ff876...f6f

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ZarahSweet

Kan du ikke sette opp noe skjerming så får de iallefall mindre innsyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MillA666
Skrevet (endret)
ZarahSweet skrev (6 minutter siden):

Endret av MillA666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne selv aldri valgt å bo et sted hvor jeg ikke kunne vært i fred eller nogenlunde usjenert. Noe å tenke på før man bosetter seg tenker jeg…..

Anonymkode: c4bdf...0c1

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZarahSweet skrev (7 minutter siden):

Kan du ikke sette opp noe skjerming så får de iallefall mindre innsyn?

De har veranda over min platting der jeg har utemøblene. Der er det skygge helt til sent på ettermiddagen. Jeg jobber ettermiddag og kveld hver dag. Derfor må jeg sette meg lengre ut på plen for å få sol før jeg skal på jobb. Ikke vits å sette levegg der når de sitter oppe på verandaen og ser ned til min hage 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kunne selv aldri valgt å bo et sted hvor jeg ikke kunne vært i fred eller nogenlunde usjenert. Noe å tenke på før man bosetter seg tenker jeg…..

Anonymkode: c4bdf...0c1

Sant.. men det hasta å flytte også. Vanskelig å få perfekt Sted å bo i dag som er billig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du samme dama som er så sint på alle "vennene" dine og har hundre tråder om dem?

Anonymkode: 3cc37...315

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedda-78 skrev (1 minutt siden):

Der så det koselig ut :) ❤️ men jeg er litt avhengig av strøm og innlagt vann sånn til hverdags :) og å ikke bo for langt unna jobb. Men hadde jeg vunnet nok penger til å ta meg ett friår skulle jeg gjerne bodd i en slik hytte for en stund.. bare lade mobilen mens jeg kjørte om det bare var mobilnett der eller i nærheten sånn at jeg fikk sjekka mobilen i ny og ne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du samme dama som er så sint på alle "vennene" dine og har hundre tråder om dem?

Anonymkode: 3cc37...315

Nei tror ikke det? Pleier ikke å være sint på vennene mine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du er litt oversensitiv og kanskje ikke egner deg til å bo i tettbebygd strøk i det hele tatt. Huseier er neppe veldig opptatt av at du sitter ute i fint vær. 

Går det an å plassere en stor parasoll så den skygger fra innsyn ovenfra uten å ta solen? Da vil du føle deg litt skjermer. 

Anonymkode: ddc05...ad8

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser du i det hele tatt gjennom før du poster? Fullt av feiltrykking på tastene. 

Anonymkode: b38df...e72

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå en tur ut i skauen hvis du trenger alenetid?

Anonymkode: cf505...659

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leser du i det hele tatt gjennom før du poster? Fullt av feiltrykking på tastene. 

Jeg glemmer det. Regner med at mobilen min skriker riktig men det gjør den ikke 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blåmonster
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Flere enn meg som irriterer seg?  Jeg leier leilighet i samme hus som hudeierne og har gjort det før og.  Jeg opplever at jeg ikke får noe privatliv på uteplassen. Huseierne har veranda rett ved min uteplass. Ja jeg vet at mange leietakere ikke engsn har uteplass. Og jeg er sikkert heldig. Men jeg fodeer nesten aldri å sitte ute noen av de Stedene jeg har leid slik. Føler jeg alltid sitter på utstilling. Barna dems flyr rundt nede hos meg dorwm leiligheten ellers skal de ned i boden å hente ting på min side av huset. Ellers er de alltid hjemme når jeg er hjemme og sitter ute hele tiden når det er fint vær. Så jeg gidder ikke å være hjemme og stikker heller ut å camper ved ett vann på fjellet eller i Skogen og fisker. 

Så jeg gidder ikke lenger å pynte så mye på uteplassen. Biddwrer å selge utemøblene mine selv om jeg har stor og fin uteplass med hage. De har også boblebad som bråker på bersndern over min uteplass. Og når jeg har familien eller venner på grilling så er de rett over på verandaen som er tak over min uteplass.

Så jeg gidder rett og slett ikke å bruke uteplassen.. det blir til at vi setter oss inne til slutt for å kunne snakke om personlige og intime ting. Blir litt kjedelig å bare snakke om været hele tiden.

Jeg vet at det ikke utgjør forskjell om man eier eller leier. Det er mange som sliter med at naboene er for tett på når man skal kose seg ute på uteplassen. 

Jeg kunne ønske jeg kunne leie ett anneks ute i skogen for meg selv mange ganger.

Skal være litt sånn så blir det stats når du kjøper ditt eget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker du er litt oversensitiv og kanskje ikke egner deg til å bo i tettbebygd strøk i det hele tatt. Huseier er neppe veldig opptatt av at du sitter ute i fint vær. 

Går det an å plassere en stor parasoll så den skygger fra innsyn ovenfra uten å ta solen? Da vil du føle deg litt skjermer. 

Anonymkode: ddc05...ad8

Jeg er ikke vokst opp i tettbebyggelse så jeg er vant til å bo skjermet fra naboer fra barndommen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leier del av sokkel, og har inngang på siden av huset og mot hagen. De har hage på 3 sider av huset. Jeg er også så heldig at jeg har en liten uteplass som er «min», men barna leker jo rundt meg. Ofte tar barna over min uteplass. For meg gjør det ikke noe da, og barna må bare leke og bruke plassen. 

Utrolig fine folk jeg leier av, og veldig fin hage også, men jeg kjenner jo på at jeg føler jeg sitter oppi deres familie når jeg er ute. Ikke er jeg noe glad i å sitte sånn ute heller. Da foretrekker jeg å gå meg en tur til noe sted. Hender jeg spiser middagen min der ute, men ikke ofte. Jeg føler nesten jeg invaderer dem når de er ute og jeg kommer ut, men jeg tror ikke de føler på det da. Det kan til tider være en god del barn i hagen, og de har masse å holde på med. Var faktisk en besøkende (til utleier, familie av dem) som kommenterte en gang at barna hadde jo helt tatt over både hagen og min uteplass. Da var det masse leker og greier ute hos meg, og leveggen min brukte de til å klatre på (noe de ofte gjør). Jeg bare smiler og sier lite. Er glad barna leker og koser seg 😊 

Jeg føler at når en leier hos noen så må en tåle å bo litt tettere på og at de rundt en lever også. Altså de må få gå i boden sin osv. At folk kan se en på uteplassen er jo sånn det er for veldig mange, både de som leier og eier, som du også sier. Jeg kjenner på det da, og jeg liker å se på noe mens jeg spiser middag og jeg føler ikke for å se på noe med lyd ute. Telefoner tar jeg heller ikke på uteplassen. For meg er det nesten litt godt at barna tar litt over, for da trenger ikke jeg å ha dårlig samvittighet fordi jeg ikke bruker den fine uteplassen de har laget. 

Jeg foretrekker nok heller å være i aktivitet enn å slikke meg i sola når jeg er ute, så en privat uteplass er ikke så viktig for meg. Du kan jo prøve å gjøre den mer privat da, om du har et veldig avklart område som er «ditt»? Naboer vil nok likevel kunne se, men det kan føles mer skjermet. Kun en tanke. 

Anonymkode: 2f951...7cd

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er viktig for deg med privatliv når du skal sitte ute, så er jo dette noe du må tenke på før du flytter inn. Sånn er livet som leietaker, spesielt når man leier i samme hus som eier. 

Anonymkode: 336ff...cbe

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig å forvente å ikke se naboene, når du leier bolig fra naboene i deres hus... 

Anonymkode: 564db...418

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Re ekki tierg å eræv tieg.....

Ikke TS altså.....

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...