Gå til innhold

drikke vin?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sluttet med p-piller i forrige måned, og er nok ikke blitt gravid enda. Har delvis bestemt meg for å ikke drikke alkohol nå som vi prøver, men jeg skal i et bryllup til lørdag, og lurer på om det kan gjøre noen skade å drikke et glass vin eller to til middag?

T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har hørt det bare er bra å drikke litt vin, at man kan bli fortere gravid da ;)

Skal ikke tro ALT man hører, men skadelig er det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos lege og det er BARE tull at man blir fortere gravid med alkohol!!!!!

MEN hun sa: kos seg med vin, med god samvittighet - men forsøk å holde deg unna fra EL til mensdag dersom du kan. Hvertfall veldig små mengder denne perioden...

Så lev livet omtrent som vanlig.. men at du blir fortere gravid med alkohol - Nei, den kjøper vi ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker vin/alkohol fra mensen og et par dager etter. Resten av perioden, da det er sjanse for graviditet, holder jeg meg unna. Alkohol reudserer faktisk litt sjansene for å bli gravid, men siden vi ikke har hastverk, har jeg valgt å gjøre det på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt som regel at jeg er totalavholden mellom el og ikm. Før el har jeg hatt et glass eller to til maten. Har sett på nært hold en som er sterkt "preget" av alkohol i svangerskapet, og for meg er vin (eller annen alkohol) på langt nær så viktig at jeg er villig til å risikere noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her drikkes det som vanlig. Har nå tatt 10 mnd uten en graviditet i sikte, og er sjeleglad for at jeg ikke hoppet på avholdsstrategien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her drikkes det som vanlig. Har nå tatt 10 mnd uten en graviditet i sikte, og er sjeleglad for at jeg ikke hoppet på avholdsstrategien.

Jeg har 3 ganger blitt gravid på første forsøk (bortsett fra to sykluser denne gangen, men da hadde jeg ikke el), så jeg er glad for at jeg har gjort det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker sjelden uansett og bestemte meg for å ikke drikke mellom EL og mens når jeg prøvde. Men etter 3 eller 4 sykluser uten treff - fant jeg ut at jeg må kunne leve som normalt frem til jeg får en positiv test. Den dagen jeg fikk det drakk jeg nturlignok ikke en dråpe til. Men jeg har ikke dårlig samvittighet for at jeg tok meg en fest her og der før jeg ble gravid nei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første 10 dagene (eller så) etter mens VET man jo at man ikke er gravid.. Så da er det jo ingen grunn til å være avholdende.

Dessuten tar det noen dager etter "befrukningen" før "klumpen" fester seg til moren.. I denne perioden vil jo ikke det begynnende fosteret kunne merke noe av din alkoholbruk heller..

Derfor ser jeg ingen grunn til å pålegge seg selv totalavhold.. Særlig ikke i en sammenheng som bryllup.

Det eneste man evt kan tenke på er å la være å drikke de siste dagen før forventet mens.. Sånn i tilfellet man er gravid..

Ha det hyggelig på bryllup! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker du i forumet her finner du en trillion tråder om tema.

Jeg vil si at du skal ta deg den vinen du har lyst på. Vi brukte 2.5 år på å bli gravide. Jeg hadde blitt gal om jeg skulle levd som om jeg var gravid i denne tiden.

Drikk vinen og kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme erfaring som snuppelure... Ser ingen grunn til å leve som gravid før jeg faktisk er det.. (hva i alle dager skulle være poenget..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man bør faktisk holde seg unna alkohol når man er prøver.

I hvilken forstand holder dere dere unna alkohol når dere "prøver"?? Noen sier dere holder dere unna alkohol når d er IKM... Men hva med etter?? Skal man da holde seg unna alkohol til neste mens? For tenk om man er blitt gravid men ik vet d... og har drukket alkohol mellom IKM til neste mens... el manglende mens.... Hva tenker dere om dette?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som older seg unna alkohol før IKM mener vel at de holder seg unna fra EL og til IKM. Når mensen kommer kan de igjen drikke i ca 2 uker før det er stopp.....til neste IKM....

Hvis man er redd for å drikke fordi man kan være gravid er det vel i realiteten egentlig kun siste uka før IKM som er farlig. Iogmed at det vanlige vel er at et befruktet egg bruker ca 8 dager fra El til det fester seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man er redd for å drikke fordi man kan være gravid er det vel i realiteten egentlig kun siste uka før IKM som er farlig. Iogmed at det vanlige vel er at et befruktet egg bruker ca 8 dager fra El til det fester seg.

Og så tar det enda litt tid før morkaken er i funksjon. Det er gjenom den eventuell alkohol kommer til barnet.

Endret av Snuppelure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så tar det enda litt tid før morkaken er i funksjon. Det er gjenom den eventuell alkohol kommer til barnet.

Ergo er det som mange av oss har sagt igjen og igjen.. Det er først når man skulle ha fått mensen (dvs at man har skjønt at man er gravid) at alkoholen kan påvirke barnet..

Du kan altså fint ha en normalt og fornuftig alkoholforbruk som prøver.. Bare pass på å følge med på datoene osv så du skjønner det med en gang du ikke får mensen..

Noe annet er å unngå "fyllefester" som faktisk kan påvirke formen din i lenger tid...

Men som sagt.. Noen glass vin i bryllupet går så fint så.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...