Gå til innhold

Gåte - Ulveham , tidenes beste norske eurovision-bidrag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. Rybak var tidenes beste norske. Og en av de beste internasjonalt også. 

Anonymkode: 3a7c4...2ef

Det er korrekt!

Anonymkode: a5907...101

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gåte er jo et ordentlig band som lager ordentlig musikk. De har ingenting i Grand Prix å gjøre.

Anonymkode: 87da9...4fd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alexandrine
minienthe skrev (1 time siden):

Har hørt låta en gang og det er absolutt ikke noe jeg ønsker å høre igjen for å si det slik.

Håper for artistenes del at min oppfatning ikke er førende under avstemningen for det er jo sjelden gøy å få lite stemmer etter hva jeg har hørt men jeg innrømmer jeg er skeptisk. Den er temmelig sær og litt "brutal" og det er sjeldent jeg ser den kominasjonen score høyt.

Hver sin smak. 

Noen liker mora, andre liker datteren. Jeg er sjeleglad for at det er Tåke sitt bidrag som blir sendt istedet for Keiino sitt som etter min mening var helt grusomt.

Ser sjeldent på Eurovision - men i år skal jeg se for jeg elsker Tåke sitt bidrag og jeg er stolt av at vi sender noe som oser av kvalitet fremfor noe som lages kun med tanke på å passe inn i Eurovision-konseptet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen er grusom og langt fra ett godt bidrag fra Norge.

Anonymkode: 15164...a31

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så langt fra. Det var bare 3 minutters skriking.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes låta er 100% drit. Hører jeg den et sted der jeg ikke kan komme meg vekk, så klikker det nesten for meg. 

Anonymkode: b7e55...104

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er det bidraget jeg har vært mest stolt av noensinne. En av de mange youtuberne jeg har sett reaksjoner fra sa at selv om han likte de tidligere bidragene fra Norge så føltes de litt Halloween-aktige, mens dette er mer autentisk.

Gunnhild Sundli er dyrebar, samme hva som skjer så står det enorm respekt av dette. Jeg er oppriktig glad for at vi sender disse personene av gårde.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Den er det bidraget jeg har vært mest stolt av noensinne. En av de mange youtuberne jeg har sett reaksjoner fra sa at selv om han likte de tidligere bidragene fra Norge så føltes de litt Halloween-aktige, mens dette er mer autentisk.

Gunnhild Sundli er dyrebar, samme hva som skjer så står det enorm respekt av dette. Jeg er oppriktig glad for at vi sender disse personene av gårde.

Jeg er kjempestolt av dem og bidraget deres, både musikalsk og på scenen. :hoppe: Et levende band som leverer! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Jeg er kjempestolt av dem og bidraget deres, både musikalsk og på scenen. :hoppe: Et levende band som leverer! 

Ja, det de framstår som på scenen ER dem. Det er ikke en fasade de tar på fordi det er Eurovision. Det er stilen de har hatt i årevis. Og det er et virkelig norsk bidrag uten at det blir gammeldags eller klisje.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den, og den skiller seg heldigvis ut fra alle andre typiske "skrike"-bidrag som GP er befengt med. Den har en fin oppbygning og jeg liker intensiteten og det lille trommefillet i stillheten som kommer rett før refrenget kicker inn. I tillegg har refrenget en litt uventet tvist som gjør at ikke alt er så god damn forutsigbart som så mye annet i GP. Er glad vi ikke sendte plastikk-keino enda en gang. Hvis den kommer seg gjennom semi-finalen (som jeg tror den gjør), så er dette en låt som vil vokse på publikum. 

Endret av ElectricScum
  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulveham er egentlig for bra for Eurovision og det er dessverre ingen fordel. Tror det blir for seriøst for eurovisionfansen, de foretrekker glitter, fjas, sirkus og teite tekster.

Foreslår at vi sender Ylvisbrødrene til neste år, de hadde nok kommet langt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er det ikke bare det beste i MGP men også i Eurovision, egentlig er den for bra for Eurovision og måten de blander alternativ rock, metal og folkemusikk på er genial, må jo si jeg ble mildt sagt overrasket da jeg så Gåte skulle være med i MGP.
Har også hørt  den 6 minutter lange fullversjonen av Ulveham og at de klarte få den ned i ESC-format og likevel få den så bra er imponerende, jeg vil anbefale at dere hører på den, ta også med konserten fra Storås-festivalen i 2005 som ligger på Lydverket i NRK.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bvp skrev (2 timer siden):

Etter min mening er det ikke bare det beste i MGP men også i Eurovision, egentlig er den for bra for Eurovision og måten de blander alternativ rock, metal og folkemusikk på er genial, må jo si jeg ble mildt sagt overrasket da jeg så Gåte skulle være med i MGP.
Har også hørt  den 6 minutter lange fullversjonen av Ulveham og at de klarte få den ned i ESC-format og likevel få den så bra er imponerende, jeg vil anbefale at dere hører på den, ta også med konserten fra Storås-festivalen i 2005 som ligger på Lydverket i NRK.

Vi har jo hørt på den og det gjorde ikke godt i ørene, for å si det slik.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting slår Sami Ædnan ❤️

Anonymkode: c8073...e9a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 7.19):

Hva synes dere? Har vi tidenes beste norske bidrag i Eurovision i år? Har vi en vinnerlåt? 

Hvilke formening har dere? :)

Anonymkode: ec84c...b57

Heilt grusomt, skal love deg at den blir bunnnotering

Anonymkode: e9fea...03c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes den er fryktelig. Setter på mute. 

Anonymkode: f8b46...f7c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Heilt grusomt, skal love deg at den blir bunnnotering

Anonymkode: e9fea...03c

Det er bra. Det koster å holde grand prix.

Anonymkode: d96c1...39a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingenting slår Sami Ædnan ❤️

Anonymkode: c8073...e9a

Det der var jo ikke joik engang. Det var en kvasijoik.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bra. Det koster å holde grand prix.

Anonymkode: d96c1...39a

ESC, ikke MGP..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gåte ulveham er en mektig låt. Teksten bygger på et sagn fra viking tidene. Syntes det representerer Norge godt. Bedre enn europop digg dammi dam eller hva den nå heter fra Keinu. Slike sanger er helt meningsløse i sitt budskap. Man kan kjenne urkraften i ulveham. Låten er nok ikke for alle, det er en låt man elsker eller hater, men man kommer ikke uberørt fra den. Den oser av kvalitet og mystikk. Tror ikke Norge vinner, men kommer kanskje i topp 10. 

Anonymkode: 8bdb0...b98

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...