Gå til innhold

S-Max/sharan/tiguan/etc hva kjøper dere nå?

Bokormsen

Anbefalte innlegg

Det finnes meg bekjent ikke biler i klassen s-Max/sharan lenger, 3 individuelle bakseter, integrere barneseter og skyvedører (sharan), 3. seterad, masse plass. 
Dette var jo en svært populær modell klasse for barnefamilier for bare noen få år siden, særlig 3 barn+. 
Mitt spørsmål er, hva kjøper dere nå? Noen få elektriske som enten har ekstremt dårlig rekkevidde, eller koster opp mot millionen. Ellers er resten id4/model y størrelse, men det er veldig trangt med tre barneseter. 

Tips til ny(ere)-bil rundt 4-600k med tre unger? (Vil helst ikke ha en gammel hybrid xc90 utenfor garanti)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har du sett på Skoda Kodiaq? Eller den familie versjonen til Peugot? 2007 eller noe sånt. Så har du jo tesla X (?) Med de dørrene som går opp. 

Vi har tre barn, og valgte kodiaq. Stor og romslig inni, pen utenpå. 

Anonymkode: acb6a...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du sett på Skoda Kodiaq? Eller den familie versjonen til Peugot? 2007 eller noe sånt. Så har du jo tesla X (?) Med de dørrene som går opp. 

Vi har tre barn, og valgte kodiaq. Stor og romslig inni, pen utenpå. 

Anonymkode: acb6a...9eb

Kodiaq er en mulighet ja, ville ideelt sett hatt elbil da, men ser dårlig ut der.  Model X kan ikke ha takboks så utgår litt mtp ski etc pluss at den er ganske trang i tredje rad. Får kanskje teste en kodiaq.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville også sett på kodiaq.

Ellers har jeg en forkjærlighet for Tiguan. Flott familie og vinterbil. 

Anonymkode: dcc79...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Maxus Euniq 5 om dere ikke skal på mange langturer. Svært rimelig brukt.

Ellers er dessverre smarte biler ganske ute for tiden. Folk vil ha idiotiske SUV med digre hjul som spiser opp interiørplassen og dårlig tilgang til seter, bagasjerom og mer.

Skal du ha fossil er Ford Galaxy ganske bra, og det hemmelige tipset forblir Citroën Grand Tourer. Rimelig, passe pålitelig og en generelt veldig smart designa bil.

Anonymkode: fcd4c...cd4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har lurt på det samme. Vi har en Sharan, og jeg har ikke sett noen elbil som er i nærheten av det.

Anonymkode: 7157f...ccd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Maxus Euniq 5 om dere ikke skal på mange langturer. Svært rimelig brukt.

Ellers er dessverre smarte biler ganske ute for tiden. Folk vil ha idiotiske SUV med digre hjul som spiser opp interiørplassen og dårlig tilgang til seter, bagasjerom og mer.

Skal du ha fossil er Ford Galaxy ganske bra, og det hemmelige tipset forblir Citroën Grand Tourer. Rimelig, passe pålitelig og en generelt veldig smart designa bil.

Ja den bilen hadde vært perfekt med over 40 mil rekkevidde og rask hurtiglading.
SUV-ene er digre utenpå, men knøttsmå inni, blir alltid overrasket over hvor dårlig plass det er, med et hederlig unntak av EV-9, men den koster nærmere en million. 

Skal sjekke ut en grand tourer også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mercedes EQB. Rimelig 7-seter, men ikke så god plass dessverre.

Anonymkode: d892a...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kia EV9

VW ID.buzz

Mercedes EQV

Anonymkode: 939d8...a5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje de fleste ikke har mer enn to barn slik at de bare trenger en model y eller id4 og de gamle familiebilene ikke er erstattet med noe? Kan nesten se slik ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hybrid Ford Explorer PHEV

El : Hongqi HS-9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ford Explorer er vel kjent for svært dårlig plassutnyttelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ford Explorer er vel kjent for svært dårlig plassutnyttelse?

Nei, dette er en av SUVene som har desidert mest plass. Skal en ha mer så blir det kassebil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xpeng G9.. En av de beste bilene 

Bokormsen skrev (På 23.4.2024 den 8.52):

Det finnes meg bekjent ikke biler i klassen s-Max/sharan lenger, 3 individuelle bakseter, integrere barneseter og skyvedører (sharan), 3. seterad, masse plass. 
Dette var jo en svært populær modell klasse for barnefamilier for bare noen få år siden, særlig 3 barn+. 
Mitt spørsmål er, hva kjøper dere nå? Noen få elektriske som enten har ekstremt dårlig rekkevidde, eller koster opp mot millionen. Ellers er resten id4/model y størrelse, men det er veldig trangt med tre barneseter. 

Tips til ny(ere)-bil rundt 4-600k med tre unger? (Vil helst ikke ha en gammel hybrid xc90 utenfor garanti)

Xpeng G9 uten tvil.. En av de beste bilene jeg noen gang har prøvd. Vurdert etter pris den beste tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (På 4.5.2024 den 17.14):

Xpeng G9.. En av de beste bilene 

Xpeng G9 uten tvil.. En av de beste bilene jeg noen gang har prøvd. Vurdert etter pris den beste tror jeg.

Den er grei den, men er enorm utenpå og trang inni om du skal ha tre unger med barnesete, så nok en ukurant «luksus» SUV i min bok. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hopp i det og kjøp stor nok bil. Du finner neppe noe bedre enn pent brukt Mercedes EQV når det kommer til batteribil med barnevennlig interiør... bortsett fra KIA EV 9 om du finner penger til en ny slik. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kjøpt meg en Audi A7.

Anonymkode: 83d5f...e74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kia EV9 er toppen av kransekaka, enig med @Silvia515. Men ellers slipper du fortsatt billigere unna med en Euniq 5.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi sliter med det samme. Vil ha plass til hundebur i bagasjerommet (ikke bare skillevegg) også, og da er det ikke mye å velge i. Skal vi gå for elbil er det Kia EV9 vi vurderer mest nå, men den er dyr. 
Vurderer å kjøpe ny ford galaxy i stedet, på bruktmarkedet går den til ca halveprisen av Kiaen når de er noen år gamle. 

Anonymkode: ba5f4...05e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...