Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga pausen vår (45 min) er betalt, får vi ikke overtidstillegg før etter 8 timer og 45 minutter. 
Blir dette riktig? 

Hilsen nyansatt som ikke kan forlate arbeidsplassen i pausen. 

Anonymkode: 577da...c01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pga pausen vår (45 min) er betalt, får vi ikke overtidstillegg før etter 8 timer og 45 minutter. 
Blir dette riktig? 

Det høres riktig ut om du jobber 40 timers uke ja. Det var jo litt spesielt med den lange pausen. Hva som blir riktig kommer an på mye du ikke opplyser om, men det høres ikke ut som noe og klage over. Er du pålagt denne lange pausen ? Det er vel det som er rart her. Jobber du noe i pausen siden du ikke kan forlate arbeidsplassen ? 

Anonymkode: 838f5...6a3

Skrevet

Jeg jobber 8 timer hver dag, men får kun betalt for 7.5. 45min pause?!

AnonymBruker
Skrevet

Wow. Heldig som har så leng pause. Ikke vanlig å få betalt pause. Så nyt det. 

Anonymkode: 39797...e6a

AnonymBruker
Skrevet
VetAlt skrev (5 minutter siden):

Jeg jobber 8 timer hver dag, men får kun betalt for 7.5. 45min pause?!

Det mest vanlige er jo og være på jobb i 8 timer, men jobbe og få betalt for 7,5 og ha en halvtime pause en kan gjøre hva en vil. Det er vel det du gjør, altså har en halvtime fri midt på dagen ? Hvis du ikke kan forlate arbeidsplassen i pausen har en krav på betalt pause ja

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også betalt pauser, men 30 min. Vi får overtid minuttet etter vanlig arbeidstid er slutt. Vi legger ikke på pausen etter arbeidstiden før man kan få overtid.

Anonymkode: 1928b...568

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som kommenterer "heldig" mtp. lønnet lunsj, husk at vi som får betalt lunsj, må være tilgjengelig for å jobbe i pausen vår. 

Anonymkode: be29b...d89

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det høres riktig ut om du jobber 40 timers uke ja. Det var jo litt spesielt med den lange pausen. Hva som blir riktig kommer an på mye du ikke opplyser om, men det høres ikke ut som noe og klage over. Er du pålagt denne lange pausen ? Det er vel det som er rart her. Jobber du noe i pausen siden du ikke kan forlate arbeidsplassen ? 

Ts kan ikke forlate arbeidsplassen siden pausen er betalt. Hadde ikke de fått betalt for den kunne de gjort hva de ville. 

Anonymkode: c9c04...246

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Blir dette riktig? 

Det høres jo litt rart ut. Vanligvis får nan vel overtid minuttet etter arbeidsdagen egentlig skulle vert ferdig.  Du får betalt pause så selfølgelig er det ikke en selvfølge at du kan forlate arbeidsplassen da. Jeg har 30 min betalt pause, jeg kan ikke forlate arbeidsplassen jeg heller. Det er helt normalt. 

Anonymkode: c9c04...246

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

De 45 min kan deles opp i 15+30 min, det er pålagt pga regler om kjøre og hviletid gjennom Vegvesenet. 
Jeg kjører farlig gods og må holde bilen under oppsyn i pausen. 

Jeg leser i AML at man ikke trenger betale overtid før etter 9 timer. 

8 timer og 45 min blir jo nesten 44 timer i uken. Det står ikke noe om arbeidstid i kontrakten, men maks på en uke er 54 timer og det balanseres over 12 uker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Wow. Heldig som har så leng pause. Ikke vanlig å få betalt pause. Så nyt det. 

Anonymkode: 39797...e6a

Betalt bause er ikke noe å misunne. Jeg har det, i praksis har jeg ALDRI pause. Får kanskje 5 minutter her og der hvis jeg er heldig 

Anonymkode: 4f7e6...708

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...