Gå til innhold

Hvorfor selges det ikke strupehalsbånd noe sted?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det skal enorme krefter til for å gi skader på en såpass stor hund som min ved bruk av strupehalsbånd. Aldri i verden om jeg klarer det på min straks 40 kilo hannhund når jeg veier litt over 50 selv. Skjønner bekymringen hadde det vært en dachs, men nei, han er stor og sterk. 💙

Jeg skal teste feste foran på selen nå straks når vi skal ut og gå. Har ikke noe feste der, men får vel til noe.

Ts

Anonymkode: a795b...3b7

Sånn til orientering bruker førerhundskolene det også, k tennåringsperioden før hundene lærer gå i sele

Anonymkode: 8a98a...b8c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Du har ikke lest noe av det jeg har skrevet tidligere her, har du? Gjør det, så får du svar på alt du skriver.

Det finnes ikke mishandling å bruke strupehalsbånd på en hund på nær 40 kilo, og å sammenligne en menneskehals med en hundehals som noen over her gjør, vitner bare om at dere ikke har peiling på hva dere snakker om. Jeg blir helt matt over enkelte påstander som blir servert. 

Tøys. Vas. Ikke sjans at jeg klarer å skade en så stor, sterk hund som min er, med mine litt over femti kilo. Ikke nubbsjans.

Halsen er svært utsatt og det er svært lett å skade den. Kan du ikke kjøpe en hundegrime i stedet for? Det er bedre enn å kvele hunden og dessuten vil ikke et strupebånd hindre den i å ville jage, så du får begynne å være mer aktiv med å oppdra dyret ditt samt å sosialisere det.

Det er rart at vi som har såpass store hunder faktisk har klart å trene, oppdra og sosialisere disse slik at de ikke jager eller er aggressive mot andre dyr.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sånn til orientering bruker førerhundskolene det også, k tennåringsperioden før hundene lærer gå i sele

Anonymkode: 8a98a...b8c

Enkelte førerhundskoler driver jo med mye utdatert og uvettig praksis, så det er på ingen måte noen garanti for at ting er bra.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke min erfaring fra tidligere. Den klarte ikke å dra med strupehalsbånd.

Hva gjør man da når man har vært igjennom flerfoldige kurs, men hunden trekker likevel? Stressnivået er høyt uansett, den tar ikke godbiter eller leker. Den bryr seg ikke om meg eller klikker. Når vi da møter på noe spennende, som en katt eller et rådyr, hva gjør man da for å ha kontroll på situasjonen?

Fordi det hjelper lite med utallige kurs hvis ikke du øver på dette med hunden hver eneste tur hele tiden.... Det er et vedlikeholds prosjekt også.....

Anonymkode: 7ff13...c8e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Google så ser du. Tipper det kommer opp bilder og beskrivelser i bøtter og spann. Da har du noe å gjøre i kveld vettu. 

Jeg ser ingen vesentlige forskjeller (jeg har omfattende kunnskap om menneskets anatomi i kraft av utdannelsen min), men du kan kanskje forklare meg det, siden du er så kunnskapsrik?

Anonymkode: 5cf34...073

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Summeer skrev (13 minutter siden):

Vi har hund med lang tynn hals, så vi må ha halvstrup så han ikke smetter ut. Han enser ikke eier hvis han har los, og vi har tatt han inn fra omplassering så det har vært mye annet å trene inn da vi fikk den store sterke trekkhunden inn i familien.

du får kjøpt på Felleskjøpet.

Jøss går sånn her og over halsen?

https://hobbyhund.no/produkt/antitrekk-hundesele/?attribute_pa_stoerrelse=l&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwiYOxBhC5ARIsAIvdH5176hbr6UQ6DJYs8B7fWchhD7CZ-5PSOX_bddfqA5AhlH1ykkje1rYaAj-GEALw_wcB

Anonymkode: 9315e...350

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Er du helt bak mål? Pigghalsbånd ja. Jeg har da aldri nevnt at jeg skal bruke pigghalsbånd! Jeg gjentar for sjuende gang; jeg veier 52 kilo ish. Hunden er nesten 40. Jeg har ikke sjans med et strupehalsbånd å skade hunden. Ferdig snakka. 

Linken handler om begge. Utdraget over var bare om choke collars. Jeg skjønner at det er vanskelig når hunden nesten er like tung som deg, absolutt, men det er hunden som drar, ikke du. Uansett hvor lett du er, vil hunden kvele seg selv.

Anonymkode: c48d7...f86

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke min erfaring fra tidligere. Den klarte ikke å dra med strupehalsbånd.

Hva gjør man da når man har vært igjennom flerfoldige kurs, men hunden trekker likevel? Stressnivået er høyt uansett, den tar ikke godbiter eller leker. Den bryr seg ikke om meg eller klikker. Når vi da møter på noe spennende, som en katt eller et rådyr, hva gjør man da for å ha kontroll på situasjonen?

Hvis hunden din ikke gjør noe av frykt for smerte, ikke rart den er stressa. Og hvis den "uansett" har høyt stressnivå, ikke tar imot godbiter, da er ikke noe som skal påføre smerte løsninger. Det blir enda mer stress for den. Den er vel stressa av en grunn? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Du har ikke lest noe av det jeg har skrevet tidligere her, har du? Gjør det, så får du svar på alt du skriver.

Det finnes ikke mishandling å bruke strupehalsbånd på en hund på nær 40 kilo, og å sammenligne en menneskehals med en hundehals som noen over her gjør, vitner bare om at dere ikke har peiling på hva dere snakker om. Jeg blir helt matt over enkelte påstander som blir servert. 

Tøys. Vas. Ikke sjans at jeg klarer å skade en så stor, sterk hund som min er, med mine litt over femti kilo. Ikke nubbsjans.

Det er ikke du som drar, det er hunden. Og den er sterk nok til å påføre seg selv skade! Hvis du uansett ikke er sterk nok til å påføre hunden skade, vil jeg anta du ikke klarer å holde den tilbake uansett? Når du holder den tilbake og den stopper med strupehalsbånd, så er det fordi presset på halsen er så sterkt at den må stoppe. Hvis du sier du ikke er sterk nok til å skade den, er du heller ikke sterk nok til å holde den igjen. Prøv hundegrime u stedet

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...