AnonymBruker Skrevet 17. april #1 Del Skrevet 17. april Jeg syns de er såå søte, og kunne tenkt meg en. Elsker øgler og leser masse om de. Vet at de må ha stort nok bur, riktig lys og temperatur, og en variert diett. Inkludert insekter.. Er det et koselig husdyr? Jeg ser folk på instagram har de i fanget og sånt, og de virker også som veldig lekne og nysgjerrige dyr. Og er det best å ha gutt eller jente? Har alltid hatt lyst på en øgle som skal hete Knut ❤️ Anonymkode: a7805...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #2 Del Skrevet 20. april *bump* Anonymkode: a7805...812 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #3 Del Skrevet 20. april Dette er nok litt for niche for kg. Kan være en ide å f.eks stikke innom steder som Oslo reptilpark og høre med de som har greie på det? Anonymkode: 0f529...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #4 Del Skrevet 23. april Vi har en. Jeg synes det er mer arbeid enn jeg hadde trodd. Spesielt det med oppsett, rett varme, rett fuktighet, rett lys, bading, levende insekter, rett kalking og spesielt å skaffe et skikkelig variert kosthold når det kommer til grønnsaker/salat. Og de må mates på rett tidspunkt pga de trenger varme for å fordøye mat (varmen skal skrues ned på kveld/natt) Insektene kan feks ikke bare slenges inn i buret da de kan skade skjeggagamen når den sover hvis den ikke får tak i dem. Så du må ha et egen plass for mating. I tillegg må du ha insekter som også må holdes i live, og ofte både lukter de og bråker (sirisser). Insektene må også mates korrekt for at agamen skal få de rette næringsstoffene. Skjeggagamer er lette å håndtere, og de biter sjeldent. Men de liker som regel ikke å bli håndtert selv om de ikke reagerer. De er jo reptiler, og reptiler liker ikke å bli koset med. Vi tar vår ut i blant, men de blir raskt kalde, med mindre du har 30 grader i stua, så her til lands kan de ikke gå for mye ute i stua uten at de blir for nedkjølte. Den aller største utfordringen er at det er langt mellom dyrlegene som kan noe om reptiler. Spesielt om du ikke bor nær de store byene. Likevel er de jo gøyale dyr når du får det til😊 det finnes mange reptilgrupper på Facebook der man kan få tips og råd:) Mitt beste råd til deg er å lese deg godt opp og ha alt helt klart før du skaffer deg en skjeggagam. Anonymkode: 7c03e...dae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april #5 Del Skrevet 23. april Glemte å svare på noen spørsmål. Tror ikke det er så stor forskjell på gutt og jente. Vi oppdaget etterhvert at vår er jente siden den la egg. Vår er ikke leken eller spesielt nysgjerrig. Har sett noen på YouTube som virker annerledes enn vår, men jeg tror det er mer unntaket enn regelen og de bor som regel i varmere land der de kan være mer ute. Anonymkode: 7c03e...dae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirstrimmel Skrevet 6. mai #6 Del Skrevet 6. mai Her står det mye nyttig info: https://herpetologisk.org/2017/10/08/skjeggagam/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå