Gå til innhold

Ord eller symboler som irriterer deg i skriftlig dialog med andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg noe helt sinnsykt over disse ordene i samtale med andre i melding og sosiale medier. Har du dine?

- Jada.

- Ok 

Eller bare en tommel opp 👍

Det kan irritere meg om mennesker skriver mye ala: feks. Det vet jeg ikke.. 

Legger på to prikker.

For meg så virker slike ord lett irritere i luften. Ikke helt enig eller bare en sånn care holdning.

Anonymkode: adfb3...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok.

Anonymkode: eda77...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok.

Anonymkode: eda77...c0a

Off ja den er verre enn bare ok 😅

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på konteksten😊men jeg er begynt å irritere meg litt over en venn som svarer veldig arrogant/latterliggjørende(?). Feks:

Det går sikkert… altså går det bra eller ikke? halvparten av alle setningene avsluttes med… I mange sammenhenger ser det helt latterlig ut. Og veldig mye👍Og mye tull jeg ikke skal ramse opp. Vi mennesker har ulike måter å kommunisere på; sånn er det bare😄

Anonymkode: 1f5ee...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Kommer an på konteksten😊men jeg er begynt å irritere meg litt over en venn som svarer veldig arrogant/latterliggjørende(?). Feks:

Det går sikkert… altså går det bra eller ikke? halvparten av alle setningene avsluttes med… I mange sammenhenger ser det helt latterlig ut. Og veldig mye👍Og mye tull jeg ikke skal ramse opp. Vi mennesker har ulike måter å kommunisere på; sånn er det bare😄

Ja,det er arrogant. Det går sikkert ... Går det bra eller ikke? 😅 Spør du meg så går d ikke sånn veldig bra slik jeg tolker ett slikt svar 😅

Joda vi har alle våre ulike måter å kommunisere på, men jeg tror (flere) bruker sånne svar for å ta litt kontroll! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja,det er arrogant. Det går sikkert ... Går det bra eller ikke? 😅 Spør du meg så går d ikke sånn veldig bra slik jeg tolker ett slikt svar 😅

Joda vi har alle våre ulike måter å kommunisere på, men jeg tror (flere) bruker sånne svar for å ta litt kontroll! 

Jeg føler ofte at denne vennen jeg nevnte hele tiden skal ha kontroll, og det er begynt å plage meg. Hva er greia egentlig? Uansett hva jeg foreslår, så skal ting alltid endres. Eller kveruleres på. Skikkelig irriterende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er litt sånn: jeg er altfor kul, Stakkers meg. 

Anonymkode: 2ebaf...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommel opp gjør meg irrasjonelt sint. Ellers er det lite som plager meg. Men den forbanna tommelen altså 🤬😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok og tommel opp er irriterende og samtalestopper for min del. Samt å bare svare med en emoji. Det er så lite interessert og en samtalestopper for min del  . Gidder man ikke svare med ord så gidder ikke jeg å kommunisere mer !

Anonymkode: 475fd...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommel opp som reaksjon på en melding er i mine øyne bare greit hvis det er snakk om ren informasjon, som f.eks hvis noen etterspør busstider/flytider/hotellinfo ved reise. I alle andre tilfeller fremstår tommel opp-reaksjon som litt "whatever"/oppgitt/irritert og ufint synes jeg 😊😊 Det koster så lite å reagere med et smil e.l. isteden 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...