Gå til innhold

Mannen min har fått diagnose hjernesvulst!


Diamantfrik

Anbefalte innlegg

:klem:

Ikke la legene ødelegge humøret og håpet deres! Leger har tatt feil før, og selv om man skal være realistisk synes jeg det er vel så viktig å huske på at de ikke vet alt. Vær positive og tenk evt på alternativ behandling. Mannen din er ung og sterk, og dere skal klare dette sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var triste nyheter. Men er enig med Arkana i at leger har tatt feil før!

Selv om han skulle få tilbakefall, så kan det vel gå bra da også?

:klem: til deg og familien din. Skal se dere greier dette også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det var en vanskelig beskjed å få. Men det er fortsatt ingen fasit for hvordan det kommer til å bli for dere. Jeg har kjent folk som har levd med ondartede svulster i hodet i mer enn ti år, andre som har blitt friske og andre igjen som har dødd kort tid etter et tilbakefall. Jeg tror jeg vil anbefale dere å finne ut så mye som mulig om den kreftformen mannen din har. Og en ting er at legene kan ta feil, noe annet er at om de sier noe om gjennomsnittlig levetid osv så er det viktig å tenke på at gjennomsnittet ikke fanger opp hvor lenge man KAN leve med dette.

Ellers tror jeg det er litt sånn at man klarer å vende tilbake til hverdagen selv om ting er annerledes og vanskelige. Man blir nok mer bevisst på at man kanskje ikke har så lang tid, men det kan jo være noe positivt i det også; at man setter enda mer pris på det man har. Pass på å nyte det dere har, og ikke la det legge for store begrensninger på dere at mannen din kan bli syk igjen. Vent med det til han evt BLIR syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det var trist å høre :klem:

Men enige med de kloke svar over her jeg. Tenk positivt, det er jo også stor sjanse for at det går bra.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har vi 1 år sammen, skal vi ha 5 år sammen? Hvordan blir det når man evnt blir syk?

Akkurat det vet man jo aldri da - syk eller ikke. Derfor bør man leve "idag".

Det er dessverre synd at vi må oppleve "vondter" for å forstå dette.

Tenker på deg/dere - og sender mange gode tanker. Håper dere får mange gode dager og år sammen.

Som vår kjære "Carpe Diem" sa så mange ganger her inne - grip dagen - lev nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Huff da,det var leit å høre :tristbla: Men som flere her påpeker så er det fremdeles en sjanse for at han ikke får det tilbake. Og man vet aldri hvor lenge man har hverandre uansett om man er syk eller ei :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tja.. da var det meg igjen da.

Hva skal jeg si, vi har vært på sykehuset i dag og vi har fått beskjed om at det er 100% sjanse for at han får tilbakefall. Sånn er det bare med denne kreftformen.

Det der synes jeg var utrolig stygt sagt av legene :frustrert:

De vet så inderlig godt at slikt preik ikke hjelper pasienter overhodet. Det er nå engang slik , at kroppen vår innretter seg etter psyken, og at psyken faktisk kan være en avgjørende faktor for å overleve.

Jeg håper både du og mannen din greier å overse slike negative kommentarer, og ikke lar dere knekke av slikt pisspreik. Ta vare på hverandre!

Han SKAL overleve - det har vi bestemt!! :)

Postmannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg vet hvordan du har det. Før jul fikk kjæresten min på 26 år også diagnosen hjernesvulst. Histologi viste at det er verste sort, der pasienten gjennomsnittlig lever et år etter operasjon. Jeg hadde mange tunge dager i tiden etterpå, nå går det litt lettere, men det er tøft og vanskelig. Vi fikk også beskjed av legene at svulsten ville begynne å vokse igjen og at han kommer til å dø av det, eller som legene sa aldri bli frisk. Det verste jeg kan tenke på er at alle drømmene vi har for framtiden aldri vil bli noe av. Akkorat nå er jeg likevel positiv fordi operasjon, stråling og første cellegiftkuren er over og han er i god form og har ingen plager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære siste gjest.

Huff... så trist med en sånn beskjed. Jeg vet jo hva du går igjennom og hva slags tanker du har.

det er så vanvittig urettferdig hvorfor unge mennesker får slike diagnoser, og at de ikke finner noen kur for dette.

Bra at han takler cellegift og stråling, samt at han er operert. Det er jo et skritt i riktig retning! Samt at han er ung, det er visstnok også en fordel!!

Jeg har funnet noen bra støttesider på nettet, der er det masse bra faktainfo dersom du ønsker.

Ønsker dere alt godt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vil bare ønske diamantfrik og alle dere som går igjennom lignende: håp, styrke og gode og lykkelige øyeblikk imellom det tunge. :klem:

Ønsker dere alt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Hjerne operert

Hei du kvinne med syk man..

Jeg ble operert for hjerne svulst januar 04, dårlig prognose, men jeg klarte meg. Hoved årsaken tillegger jeg de rundt med. De ga aldri opp, de tvilte aldri..de heiet på meg på side linja.. Du er frisk og må nå velge for dere begge.. velg livet ikke døden. Du kommer til å bli sliten og føle at du ikke makter mer.. Hold ut du klarer altid litt til. Det er verd det.. Æ skal tenke på mannen din.. lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei Diamantfrik

Jeg har stadig vært innom siden din. Har endelig fått registrert meg og må si at jeg tenker veldig mye på dere. Hvordan går det med mannen din?

Felles skjebne er felles trøst, men jeg håper jo at ingen nyheter er gode nyheter!

Uansett må dere aldri gi opp håpet. Det gjorde ikke vi heller, før vi måtte gjøre det. Håper å høre fra deg. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Takk for alle hilsener underveis. :)

Det går greit med oss, mannen min er i fin form og skal begynne i jobb igjen nå etter å ha vært sykemeldt siden februar når dette svineriet ble oppdaget.

Jeg synes hverdagen går greit, har selv begynt i jobbe igjen og drukner meg nok litt bevisst i det samt i barna våre. Enkelte dager går veldig greit, mens andre dager sitter jeg hele kvelder og leser på nettet om hjernesvulster. det er jo til å bli gal av!! :grine:

Mannen min er faktisk i den troen at dette vil komme tilbake om en lang stund og at han får ta de problemene når de dukker opp. Han er i alle fall i fin form og trener bandy med gutta og står på ski. (når sesongen tillot det).

Håper det går bra med dere der ute som har felles skjebne også....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Diamantfrik!

Så godt å høre at både du og mannen er tilbake på jobb og at mannen er i fin form. Flott at han klarer å forholde seg til sykdommen på denne måten.

Ønsker dere en riktig god sommer. Nyt livet og hverandre og kos dere masse med barna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...