Gå til innhold

Mannen min har fått diagnose hjernesvulst!


Diamantfrik

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Satt i natt og leste innleggene dine. Føler veldig med deg og din familie. Tror jeg vet akkurat hvordan dere har det nå. Jeg har en svigersønn på 32 år som i oktober 2004 ble operert for hjernesvulst. Også hans svulst viste seg å være ondartet. I den forbindelse tror jeg at vi kan ha mye å fortelle dere. Han ble også operert på Rikshospitalet og de er kjempeflinke der. Men vi har gjort oss mange erfaringer underveis som dere kan dra nytte av. Det viktigste av alt er GI ALDRI OPP!

Da jeg foreløpig ikke er registrert som bruker, kan jeg ikke få sendt deg PM. Men vi kan jo, hvis du er interessert, fortsette praten her.

Hilsen Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Alwa, og kjære Karin som har vært igjennom det samme med svigersønn!

Alwa.. jeg beundrer deg for at du har klart i denne situasjonen og tenke positivt... jeg hører mange ganger om dagen at jeg bør gjøre det, men klarer ikke helt. Mulig jeg er anlagt sånn, men det ene sekundet er jeg optimist.. det neste er alt helt svart! Jeg håper ihvertfall at alt er bra med deg!

Karin: Jeg vil gjerne utveklse erfaringer med deg.. og jeg håper at svigersønnen din har det bra?

Kom gjerne med alle ord du bare kan...

Du kan også sende meg en mail hvis du ønsker.

klem fra meg

Endret av Diamantfrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det er vanskelig, jeg vet det så alt for godt. Og for all del,du har all rett til å være lei deg,nedenfor,sint og frustrert.Du reagerer ganske så menneskelig, men selv på de tyngste dagene så forsøk å klamre deg til de gode tankene også. De som sier at alt skal gå fint,og som Karin sier; aldri gi opp. Dette klarer dere sammen :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Ja, jeg har mange ord å komme med. Men først vil jeg si kos dere masse i helga. Etter hva jeg forstår skal mannen din opereres til uka. Prøv og ikke tenk altfor mye på selve operasjonen. De er utrolig flinke på riksen, så han er i de beste hender.

Men det er jo et stort inngrep og vår erfaring er at det kan ta lang tid. I vårt tilfelle var ikke operasjonen i gang enda da vi forventet at det skulle være over. Grunnen var at det var kommet inn noen som trengte øyeblikkelig hjelp.

En annen ting som skremte oss var at etter to dager oppsto det blødninger i hjernen og de måtte igjen operere for å stoppe disse. Men dette er heller ikke uvanlig. Etter denne operasjonen var svigersønn mye kvikkere og etter ytterligere to dager var han oppe og gikk.

Jeg forstår at dere har det tungt. Og det er vanskelig å tenke positivt hele tiden. Det har ikke vi klart heller. Livet er ikke rettferdig, det er helt klart. Men det skjer forskning hele tiden og det er stadig flere som overlever hjernesvulst, heldigvis.

Håper dette var noen beroligende ord før operasjonen og nok en gang KOS dere veldig i helga og ta vare på hverandre!

Klem fra Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_linn_*

Hei!

Ønsker dere alt godt!

Som andre sier, ikke gi opp..fortsett å kjemp! Jeg vet at man kan bli fryktelig sliten, og frustrert,redd, mange tanker som svirrer i hodet, sjokkert, angst- utifra hvordan jeg følte det i hvertfall... ¨

Det eneste jeg kan komme på å si er ( selv om du sikkert vet dette allerede) , la kjærligheten du har til mannen din, og den kjærligheten han har til deg bli deres styrke, energi og mot. :dagens-rose:

Har hatt mann med svært alvorlig kreftsykdom, selv om dette ikke var snakk om en hjernesvults, så kjenner jeg meg litt igjen.

:klem:

Ønsker dere det beste, jeg ønsker dere håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia

:klem:

Jeg kan vel si at jeg har litt erfaring med akkurat dette.

Stefaren min som er noen og 40 har hjernesvulst.

Han har også epilepsi, løsemiddelskadet, astma, migrene (selvmordshodepine som det også kalles), sliter med skuldre. Det er masse som "feiler" han.

Han fikk etter hvert diagosen hjernesvulst. Etter diverse undersøkelser fant de ut at den var godartet. Det er vist ikke så mye de kan gjøre med den. Den ligger midt i hjernestammen og det er altfor farlig og operere den ut. kanskje det blir stråling? Det vet jeg ikke ennå..

Han er på regelmessige kontroller for å se om svulsten vokser. Og den har vist vokst litte grann.

Håper det går bra med han :) Håper :)

Som sagt han sliter med migrene og tar sprøyter når han får anfall. Går og legger seg innpå soverommet, der det er kaldt og mørkt.

Men han fungerer bra!Han snakker ikke så mye om det. vet ikke om han liker å snakke om det?

Da vi fikk beskjed om svulsten var det et hardt slag for oss alle! det var mange spørsmål..

Tror jeg vet hvordan du har det.. Ønsker å gi deg en klem og si lykke til videre :) Støtt mannen din og barna dine. det er ikke lett for dem..det tror jeg ikke..det var iallefall hardt for meg å få vite det der og da. Ønsker dere alt godt!

:klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår litt av det du gjennomgår..... Min kjære fikk kreft for noen år siden, og svigerfar fikk samme diagnose samtidig. Det kom som et stort sjokk, og det var ganske mange tanker...

Heldigvis gikk det bra, og det dere kan gjøre er å ta kontakt med Ungdomsgruppen til kreftforreningen på www.ug.no

Der er det folk som dere kan kontakte og snakke med, som kan oppsøke dere og de har opplevd det samme som dere gjennomgår nå.... Kreft er uheldigvis mer utbredt enn en tror.

Har flere eks på folk som har blitt friske etter hjernesvuls.

Ta godt vare på deg selv i denne tiden...du trenger å være sterk nå, og det er ikke alltid så lett når en føler at livet faller i grus..

:kose: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel legge til at operasjonen min gikk fint,uten komplikasjoner. Jeg kom meg også raskt i etterkant og var på beina allerede morgenen etter og ute av sykehuset etter 2 dager. Litt snaut med hår i bakhodet og litt sliten men ellers fin form :smilbla:

Håper dere koser dere sammen i helga :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen.

Vi har kost oss i helgen sammen med gode venner. Kjempedeilig og komme seg litt bort. Det har vært kort vei mellom latter og gråt, men alikevel fikk vi kommet oss litt "vekk" fra omstendighetene.

I morgen er vi kalt inn på sykehuset til samtale.. vi er ikke helt sikre på hva som kommer. Er redd for at flere leger har fått se på bildene og at de kommer med ny melding. Evnt at vi kanskje får en dato for operasjon. De sa jo 2-3 uker til operasjonen skulle finne sted og i morgen er det en uke siden vi fikk den forferdelige beskjeden.

Tror det værste sjokket har gitt seg, men jeg går fortsatt rundt i vakum. Kan liksom ikke tro at dette skjer og at noen må vekke meg snart og fortelle meg at dette har vært en vond drøm.

Jeg synes selv vi er ganske flinke om dagen.... flinke i den forstand at vi er hjemme begge to og koser oss med barna. Spiser lange lunsjer og tar livet helt med ro...

Håper bare nå at operasjonen kan skje snart.. slik at vi kan komme oss videre. (selv om jeg er livredd for resultatet av prøver og evnt behandling etterpå også.. )

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_marthepia_*
Hei alle sammen.

Vi har kost oss i helgen sammen med gode venner. Kjempedeilig og komme seg litt bort. Det har vært kort vei mellom latter og gråt, men alikevel fikk vi kommet oss litt "vekk" fra omstendighetene.

I morgen er vi kalt inn på sykehuset til samtale.. vi er ikke helt sikre på hva som kommer. Er redd for at flere leger har fått se på bildene og at de kommer med ny melding. Evnt at vi kanskje får en dato for operasjon. De sa jo 2-3 uker til operasjonen skulle finne sted og i morgen er det en uke siden vi fikk den forferdelige beskjeden.

Tror det værste sjokket har gitt seg, men jeg går fortsatt rundt i vakum. Kan liksom ikke tro at dette skjer og at noen må vekke meg snart og fortelle meg at dette har vært en vond drøm.

Jeg synes selv vi er ganske flinke om dagen.... flinke i den forstand at vi er hjemme begge to og koser oss med barna. Spiser lange lunsjer og tar livet helt med ro...

Håper bare nå at operasjonen kan skje snart.. slik at vi kan komme oss videre. (selv om jeg er livredd for resultatet av prøver og evnt behandling etterpå også.. )

klem fra meg

:klem: til deg og din familie! Håper alt går bra! Lykke til :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, så trist :tristbla:

Vil bare gi deg en god :klem: og signerer på de fine ordene de andre har skrevet til deg.

Jeg håper virkelig at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh

Jeg kjenner fire stykker som har hatt diagnosen hjernesvulst. De lever alle i sitt beste velgående den dag i dag. Så dette kan så absolutt gå bra! Håper det hjelper å tenke på det...

:kose::smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å vite at det går bra med folk også. Jeg har en egen tendens til å tenke negativt innimellom. :sur:

I dag traff jeg presten min på butikken. (han som viet oss og han som døpte sønnen vår). Det var veldig hyggelig... han er en fin fyr. Ikke sånn som preker i vei, men som bare er et utrolig flott menneske som er grei og snakke med.

Det er mye rart som farer rundt i hodet mitt om dagen.. den ene dagen er jeg skikkelig optimist og tenker at dette går bra, men sånn som i dag har jeg hatt en tung dag. Det startet med at jeg satt meg fast i snøen med bilen når jeg skulle levere i barnehagen.. og da begynte tankene på at: Hva hvis jeg blir alene... da må jeg klare alt alene. Skal ikke så mye til før jeg bare sitter og griner i bilen. :grine:

Huff... jeg burde kanskje ha skrevet en liten dagbok.. sånn at jeg får ut all frustrasjonen min om dagen?!

Ha en fin kveld alle sammen...

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...