Gå til innhold

Diskusjon med ei venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og ei venninne kom i en diskusjon i dag. Hun ville at vi skulle dra ut i kveld. Jeg takket nei. Sa at jeg var sliten etter en uke med jobb og dugnad og kamper med sønnen. Hun skjønte det ikke helt. Hun var sliten også. Hun er sykemeldt nå og flyttet for 3 uker side. Så hun var iallefall like sliten som meg. Hun hadde fått ting på plass i leiligheten hver dag denne uken og det er slitsomt 

Jeg mener at man blir ikke like sliten av å gjøre arbeid hjemme som man blir på jobb. Er mann hjemme så kan man sove litt lengere. Jeg står opp kl 5 når jeg jobber. Man kan ta seg pause når man vil når man er hjemme. Og man kan avslutte når man vil og utsette å pakke ut den esken til i morgen. På jobb så står og går jeg hele dagen uten mulighet for å hvile utenom en pause på 30 minutter 

Hva mener dere? 

Anonymkode: e4530...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det er helt irrelevant hvis du ikke har ork og lyst til å gå ut.

Anonymkode: 11750...ef5

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At det er helt irrelevant hvis du ikke har ork og lyst til å gå ut.

Anonymkode: 11750...ef5

Det var liksom den kommentaren at hun orket selv om hun også hadde gjort mye den uken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hennes kommentar er uvesentlig, om du ikke orker orker du ikke..

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde dere ikke stor takhøyde for hverandre....

For sannheten er at det handler ikke om hvem som har "rett" og "galt". Men at man forstår hverandre. Ingen av dere har det verre enn den andre.....

Idiotisk diskusjon. Teit av dere å lage så mye greier ut av ingenting

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal vi ha en mening om dette? Helt irrelevant problemstilling, du er sliten og du ønsker ikke å dra ut. 

For øvrig veldig passende å bli sykemeldt i det man flytter fra a til b... Det vil jeg også bli neste gang jeg skal flytte. 

Anonymkode: 736f0...772

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slitenhet er subjektivt og henger ikke nødvendigvis sammen med aktivitetsnivå. Uansett er det vel irrelevant hvem av dere som er mest sliten - du ville ikke ut, og det skal det ikke være nødvendig å forsvare. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor skal vi ha en mening om dette? Helt irrelevant problemstilling, du er sliten og du ønsker ikke å dra ut. 

For øvrig veldig passende å bli sykemeldt i det man flytter fra a til b... Det vil jeg også bli neste gang jeg skal flytte. 

Anonymkode: 736f0...772

Hmm 🤔. Ett tantebarn av min venninne hadde en kommentar på det. Hun er for syk til å jobbe, men står på med flytting fra morgen til kveld i flere uker. Hun jobber 50% til vanlig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at dere har et vennskap hvor det ikke holder å si at man ikke orker, men at det må analyseres i forhold til ukas oppgaver og hvem som har mest rett i slitenhet. 

Anonymkode: ffbde...9b3

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hmm 🤔. Ett tantebarn av min venninne hadde en kommentar på det. Hun er for syk til å jobbe, men står på med flytting fra morgen til kveld i flere uker. Hun jobber 50% til vanlig.  

Driver du å snakker rundt til andre om hun venninnen din som er sykemeldt? Synes ikke det er et sympatisk trekk av deg. 

Husker jeg hadde ei venninne når jeg var yngre. Hun var/ er ufør, jeg jobbet i en veldig slitsom jobb. Når jeg var på jobb så fikk hun gjort de tingene hun skulle, mens jeg måtte gjøre de tingene etter jobb. Hun ringte meg flere ganger i uken og ville at vi skulle finne på noe på kveldene, men jeg var sliten - noe hun ikke hadde forståelse for siden hun aldri hadde jobbet. Vi sklei fra hverandre etterhvert. Men man kan nok fort glemme hvor sliten man kan bli etter en arbeidsdag når man ikke har vært på jobb på en stund.

Anonymkode: 2b43d...e1d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke vite om hun føler at hun orker. Det er umulig å sammenligne. Stol på det hun sier og ønsk henne god bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er slitsomt for deg, trenger ikke å være slitsomt for henne. Og motsatt. 

Dritt nå i det. Du ville ikke, det er god nok grunn. 

Anonymkode: 5a5a8...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Driver du å snakker rundt til andre om hun venninnen din som er sykemeldt? Synes ikke det er et sympatisk trekk av deg. 

Husker jeg hadde ei venninne når jeg var yngre. Hun var/ er ufør, jeg jobbet i en veldig slitsom jobb. Når jeg var på jobb så fikk hun gjort de tingene hun skulle, mens jeg måtte gjøre de tingene etter jobb. Hun ringte meg flere ganger i uken og ville at vi skulle finne på noe på kveldene, men jeg var sliten - noe hun ikke hadde forståelse for siden hun aldri hadde jobbet. Vi sklei fra hverandre etterhvert. Men man kan nok fort glemme hvor sliten man kan bli etter en arbeidsdag når man ikke har vært på jobb på en stund.

Anonymkode: 2b43d...e1d

Nei. Jeg sa ikke noe. Når hun sa det så sa jeg at det har jeg ingen mening om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at diskusjonen om hvem som er mest sliten er tullete, særlig når poenget er at du ikke kan bli med ut i kveld, det er da ingenting å krangle på. Hva da skal jeg liksom bli overbevist "nei, du har rett du er nok like sliten som meg og du orker, så jeg blir med ut likevel jeg" ... nei. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjoner om hvem som er mest sliten, traumatisert, syk osv, er helt bortkastet. Jeg jobbet hjemme i går i 10 timer, og er ekstremt sliten i dag, mer sliten enn jeg blir etter en arbeidsdag 😅 Samtidig ville jeg aldri påstått ovenfor noen andre, at jeg er mer sliten, eller at det jeg har gjort er mer krevende, på noe som helst vis. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen konkurranse..  dette er bare unødvendig å bruke kalorier på å diskutere!! Det dere heller burde diskutere er hvorfor dere ikke respekterer hverandre?

Anonymkode: e6bdd...c3c

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud, hvor mange ganger skal du egentlig surve over denne sykmeldte venninnen din som akkurat har flyttet da? Det er helt tydelig at dere ikke har noen som helst forståelse for hverandre begge veier. Hvordan kan du klage på at hun ikke skjønner at du er sliten, når du ikke viser et fnugg av forståelse for at hun er sliten?

Ærlig talt, dere høres ut som to jenter tidlig i tenårene!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en konkurranse. Det er høyst subjektivt når man føler at man er så sliten at man har nådd grensen sin. Orker man ikke, så burde det være et svar den andre godtar uten å begynne å diskutere og sammenlikne.

Anonymkode: ec402...eed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang man begynner å vurdere andre ut i fra sin egen situasjon går det stort sett galt, fordi vi er forskjellige.

Jeg kan bli mer sliten av å daffe rundt hjemme en dag enn du er etter en hektisk arbeidsdag. Det ser man hver dag, noen sprudler etter jobb og drar på trening, andre kommer seg knapt på butikken, selv om førstnevntes jobb på papiret ser mest slitsom ut. Vi er forskjellige. Ulik helse, ulike dager, ulike belastninger, ulike liv. Sånn er det å være menneske. Å vurdere andre ut i fra egen vinkel fungerer aldri. Jeg har hadd mer energi etter lange arbeidsdager og mye verv, enn jeg i andre perioder av livet har hatt uten å gjort mer enn å rydda litt hjemme. 

Uansett da, i denne energipraten, så virker det som dette vennskapet er et energisluk, så kan jo begynne der. Hvis man bruker så mye tid på å analysere venners energiregnskap og sykemelding/aktiviteter så kan det jo frigis litt der. 

Anonymkode: ffbde...9b3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det var liksom den kommentaren at hun orket selv om hun også hadde gjort mye den uken 

Hadde hun vært så voldsomt sliten, hadde hun aldri orket å gå ut! Denne venninnen din klarer ikke å sette seg inn i andres situasjoner og tror garantert at alle har det som henne! Hvis hun ikke er sliten, så kan ikke andre være det heller…. 

Anonymkode: d0cb9...b62

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...