Gå til innhold

Babystrikk, tips til et enkelt hentesett eller lignende?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har prøvd å google litt. Veit ikke om det blir gutt eller jente, så tenker strikke noe i lys grønn eller gul. Helst ikke så veldig avansert :) blir glad for ideer.

Anonymkode: b66ea...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sjekk på instagram, feks på emneknaggene #hentesett og #babystrikk. 

Anonymkode: f4268...17f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg holder på med et hentesett nå, fra Indiblomst i fargen Silke. Jakken strikkes ovenfra og ned, og det er bare rett, vrang, kast og 2 m. sammen. 

Fordelen med å strikke sånn som det settet, er at man strikker armene på å ikke syr de på. Blir mindre montering av det.

image.png.18a38eddb56cdae9fbeb332d84757088.png

Når det gjelder farger, så har jeg inntrykk av at gul og lys grønn er farger som ikke brukes så mye. Tror de fleste foretrekker lys grå, beige, kitt osv i den duren. Det er farger som kan brukes til begge kjønn. Mulig jeg tar feil da. Skal du strikke til noen eller til deg/ baby?

Legger ved link til settet av bildet.

https://indiblomst.com/collections/strikkepakker-knitting-kits/products/sorgenfri-hentesett

Anonymkode: 912b5...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker også jakken over her. Jeg strikker den i fargen konjakk, altså en litt dyp rødbrun farge. Farge til babyer!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg holder på med et hentesett nå, fra Indiblomst i fargen Silke. Jakken strikkes ovenfra og ned, og det er bare rett, vrang, kast og 2 m. sammen. 

Fordelen med å strikke sånn som det settet, er at man strikker armene på å ikke syr de på. Blir mindre montering av det.

image.png.18a38eddb56cdae9fbeb332d84757088.png

Når det gjelder farger, så har jeg inntrykk av at gul og lys grønn er farger som ikke brukes så mye. Tror de fleste foretrekker lys grå, beige, kitt osv i den duren. Det er farger som kan brukes til begge kjønn. Mulig jeg tar feil da. Skal du strikke til noen eller til deg/ baby?

Legger ved link til settet av bildet.

https://indiblomst.com/collections/strikkepakker-knitting-kits/products/sorgenfri-hentesett

Anonymkode: 912b5...99c

Tusen takk for tips, det sette likte jeg veldig godt og jeg tror det ikke blir for avansert :) Men jeg leste i linken at det må vaskes for hånd? Skulle helst ha begynt i dag, veit du om jeg kan kjøpe kun oppskrift på nettet og kjøpe alternativt garn i butikken idag....det er en gave. Tenkte kanskje i fargen lys støvgrønn. ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
puddles skrev (10 timer siden):

Jeg strikker også jakken over her. Jeg strikker den i fargen konjakk, altså en litt dyp rødbrun farge. Farge til babyer!

Kjøpte du oppskrift på nettet? veldig fin jakke :) ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når det gjelder babysettet, må man kjøpe en og en oppskrift? Altså bukse, jakke, lue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns generelt oppskriftene til petiteknit er veldig gode. Hun lager stort sett enkle ensfargede plagg som er uten mye mønster og sånt. Hun har også lagt til vanskelighetsgrad på alle plaggene🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Garnstudio har mange gratis oppskrifter, de har ikke så mange hentesett, men de har masse fine babyjakke, bukser og luer hvis du bare søker og filtrerer litt. 

Syns denne jakken var veldig fin (og enkel å strikke): https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=9819&cid=1

Anonymkode: 568ae...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville valgt et mykt garn som tåler vask, feks babymerino fra drops eller Sandnes garn. 

Anonymkode: 568ae...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogkløver skrev (8 minutter siden):

Jeg syns generelt oppskriftene til petiteknit er veldig gode. Hun lager stort sett enkle ensfargede plagg som er uten mye mønster og sånt. Hun har også lagt til vanskelighetsgrad på alle plaggene🤗

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjøpte du oppskrift på nettet? veldig fin jakke :) ts

Ja, det ligger i posten over min. Bare jakken er denne. :) Jeg har kjøpt den i voksenstørrelse også, så "en gang" skal jeg strikke den til meg selv. 😅

https://indiblomst.com/collections/frontpage/products/sorgenfri-jakke-sorgenfri-jacket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...