Gå til innhold

Hjelp - er helt håpløs!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har oppkjøring om en uke og jeg kjenner nervene kommer. Jeg hadde oppkjøring for et år siden, men strøyk. Da var jeg ikke klar, nå er jeg både tryggere bak rattet og kjører bedre, MEN jeg er heelt håpløs på rygging og parkering. Jeg skjønner seriøst ikke hva jeg skal gjøre. Det er kjørelæreren min som har bestilt oppkjøringen for meg, og sier at dette kommer til å gå fint. Men jeg er nødt til å øve på ryggingen og parkeringen for det er jo helt mørkt hos meg, bare surrer 🙆‍♀️😩 

Skal øve masse på dette i dagene fremover, men er så redd for at jeg skal stryke pga det. Og at nervene tar overhånd generelt. 

Anonymkode: 9cc98...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke mye annet enn øvelse du kan gjøre. Husk at omtrent alle klarer dette; ingenting tilsier at du er annerledes. Prøv litt mindfulness øvelser innimellom. 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørelæreren din har vurdert at dette klarer du! Dette fikser du!

Fint at du har mulighet til å trene på rygging og parkering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det viktigste er at du viser at du er en trygg sjåfør, og ikke at du er verdens raskest og mest effektive sjåfør. Så når du skal rygge og parkere vil jeg råde deg til å heller bruke litt for lang tid men gjøre det på en trygg måte, i stedet for å skyndte deg og dermed miste oversikten og bli stresset. Og det er lov å rygge halvveis inn på en parkeringsplass for så å se at dette ble litt feil, kjøre fremover igjen, rette opp og prøve på nytt. 

Det hjelper også å se noen videoer på YouTube med praktiske tips til rygging og parkering, så lenge du velger deg ut en metode du føler fungerer og øver litt på den.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...