AnonymBruker Skrevet 10. april #1 Del Skrevet 10. april Er det noen som vil dele sine erfaringer med wegovy og/eller saxenda? Skal til fastlege på fredag for å prate om dette, og forhåpentlig starte på en av de. Hva funker best? Hvordan er deres erfaringer? Anonymkode: bcc80...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #2 Del Skrevet 10. april Skal du krympe? Du må nesten teste det selv. Noen opplever et helt fortryllende himmelrike,andre et helvete med håravfall,utslett,forstoppelse,sløvhet,tap av sexlysst og depresjon. Anonymkode: 3835c...2d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #3 Del Skrevet 10. april Kun erfaring med Wegovy, og er veldig fornøyd ☺️ lite bivirkninger, og de jeg har er helt overkommelige. Anonymkode: a10e4...ad0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #4 Del Skrevet 10. april Jeg har selv gått på Wegovy i ett år nå. For meg har det vært helt topp, har mistet 30 kg og er nå i gang med nedtrapping på medisinen. Hadde en del bivirkninger som kvalme, hodeverk, halsbrann og forstoppelse til å begynne med. Fikk etterhvert også ganske stort håravfall. Føler likevel det har vært verdt det. Min løsning ble å ikke trappe opp mer en to ganger, det holdt bivirkningene i sjakk. Hadde og god effekt på lav dose så trengte ikke gå høyere på dose. Anonymkode: 6ca19...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #5 Del Skrevet 10. april Samboeren min har prøvd begge, og opplevde potensproblemer. Nå har han sluttet og vi har fått sexlivet tilbake igjen. For han hjalp heller ikke medisinene særlig lenge, kun de første månedene, så det var ikke verdt det i lengden. Anonymkode: cd40a...9f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sprellefant Skrevet 10. april #6 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har selv gått på Wegovy i ett år nå. For meg har det vært helt topp, har mistet 30 kg og er nå i gang med nedtrapping på medisinen. Hadde en del bivirkninger som kvalme, hodeverk, halsbrann og forstoppelse til å begynne med. Fikk etterhvert også ganske stort håravfall. Føler likevel det har vært verdt det. Min løsning ble å ikke trappe opp mer en to ganger, det holdt bivirkningene i sjakk. Hadde og god effekt på lav dose så trengte ikke gå høyere på dose. Anonymkode: 6ca19...d90 Hvordan opplever du virkningen? Mindre sult? Mindre cravings / sug etter spesifikk mat? Jeg sliter veldig med cravings og sug etter spesifikk mat, som kommer helt plutselig - og som regel klarer jeg ikke motstå det. Funker wegovy på det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #7 Del Skrevet 10. april Ja, den første tiden virka det veldig bra. Merker mot slutten av uka at det blir litt mer sug etter noe, men om jeg spiser noe, så er det kanskje 1/4 av det jeg spiste før. Blir fort kvalm av for mye søtt og får kan få skikkelig dårlig mage av for mye fett. Anonymkode: 6ca19...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #8 Del Skrevet 10. april Har gått på Wegovy i et år nå, og tatt av 32 kg. Gikk ned jevnt og trutt frem til jul, etter det har jeg gått ned 2 kg og vekta vil nok stabilisere seg der. Nå har jeg trappet ned på doseringen, men kommer nok til å stå på en lav vedlikeholdsdose en god stund. Jeg elsker Wegovy. Det er dyrt, men den har forandret livet mitt. Fra å ha lyst på mat hele tiden, ikke kjenne metthetsfølelse, tenke på mat og godteri hele tiden til å faktisk bli mett, ikke ha lyst på noe hele tiden, det ble en ny verden for meg. Så lenge jeg ikke har spist for mye har jeg ikke hatt noe særlig med bivirkninger. Anonymkode: 32f45...0e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #9 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Har gått på Wegovy i et år nå, og tatt av 32 kg. Gikk ned jevnt og trutt frem til jul, etter det har jeg gått ned 2 kg og vekta vil nok stabilisere seg der. Nå har jeg trappet ned på doseringen, men kommer nok til å stå på en lav vedlikeholdsdose en god stund. Jeg elsker Wegovy. Det er dyrt, men den har forandret livet mitt. Fra å ha lyst på mat hele tiden, ikke kjenne metthetsfølelse, tenke på mat og godteri hele tiden til å faktisk bli mett, ikke ha lyst på noe hele tiden, det ble en ny verden for meg. Så lenge jeg ikke har spist for mye har jeg ikke hatt noe særlig med bivirkninger. Anonymkode: 32f45...0e4 Har cravings og sug etter mat gått helt bort? Hvor fort merket du virkning etter du startet? Anonymkode: bcc80...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 10. april #10 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har cravings og sug etter mat gått helt bort? Hvor fort merket du virkning etter du startet? Anonymkode: bcc80...d9d Dagen etter første sprøyte var sult og all cravings borte. Startet i juni og er på nedtrapping nå. Har ikke vært veldig plaget med bivirkninger annet enn forstoppelse/treg mage som jeg har løst med å innta duphalac omtrent daglig (begynte ikke før jeg var oppe i 1 g sprøyte). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april #11 Del Skrevet 10. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Har cravings og sug etter mat gått helt bort? Hvor fort merket du virkning etter du startet? Anonymkode: bcc80...d9d Husker ikke nøyaktig hvor lenge det tok, men ihvertfall like etter første sprøyte. Cravings og sug etter mat, godteri og snacks er borte. Kan ha litt lyst på ting, men ikke slik som sjokolade som jeg kunne sluke tidligere. Har av og til lyst på noe godteri en lørdagskveld feks, men da er det nok med noen få biter. Ble faktisk en overgang å ikke gå å snoke i skapene på kvelden. Nå blir jeg stappmett av en tacolefse til middag, og da holder jeg meg ut dagen, tidligere spiste jeg minst to + skjell eller nachos. Nyter mer det jeg spiser, og jeg blir mett og tilfreds av mer normale porsjoner. Så er jeg, nå som jeg nesten kan bli kvalm at for mye søtt og usunt, litt sjokkert over den matkulturen vi har, hvor mye usunn mat som nærmest pushes på oss. Eneste som er kjedelig er at jeg er ganske treg i magen, men det er ikke så ille at jeg har tatt noe mot det. Anonymkode: 32f45...0e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #12 Del Skrevet 8 timer siden Jeg har slitt med overvekt store deler av livet. Da jeg begynte på sprøyten, følte jeg meg normal for første gang. Matstøyen og søtsuget forsvant. Jeg spiste nærmest barneporsjoner, uten behov for mellommåltider. Jeg opplever også at den gjør meg kvalm, noe som reduserer sultfølelsen enda mer. Før ble jeg aldri ordentlig mett og følte ofte sult kort tid etter måltidene. Jeg pleide også å drikke mye iskaffe og usunne drinker. Selv om jeg ikke er spesielt glad i å trene, har jeg gått jevnt ned i vekt siden 2022 takket være sprøyten Familien min er fra Marokko og har lagt press på at jeg må gå ned i vekt de to siste årene. Jeg har Binge Eating Disorder og BDD. På skolen fikk jeg mye kommentarer på vekten min, og jeg sliter med det enda i dag. Føler verdien min ligger i vekten min, og jeg kan veie meg flere ganger daglig for å sjekke at jeg ikke har gått opp. Legen min har anbefalt meg å gå på vedlikeholdsdose fast. De aller fleste som slutter på sprøyten går opp igjen kjapt. Jeg skal kun slutte på den når jeg skal få barn. Overvekt blir sett på som som en kronisk tilstand. For min del er det sånn, siden jeg var overvektig i ungdomsårene, noe som førte til utvikling av flere fettceller. I tillegg har jeg lav forbrenning, og en ubalanse i metthets- og sulthormonene. Anonymkode: 1b206...58b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #13 Del Skrevet 8 timer siden Overvekt er noe som ligger i familien min. Jeg har to søstre. Der en av dem er overvektig, mens hun andre driver med idrett og er slank. Broren min er normalvektig, men har en høyere forbrenning enn resten av oss. Flere slektninger i familien vår sliter også med overvekt. Jeg har merket at matstøyen gradvis har kommet tilbake, og jeg føler meg ikke like mett som før. Effekten av medisinen har avtatt, og vektnedgangen har stoppet opp. Spesielt der jeg ønsket å gå ned. I tillegg merker jeg at trening øker både matlysten og søtsuget. Er det noen andre som har opplevd noe lignende? Anonymkode: 1b206...58b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yarab Skrevet 8 timer siden #14 Del Skrevet 8 timer siden (endret) . Endret 7 timer siden av Yarab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå