AnonymBruker Skrevet 9. april #1 Del Skrevet 9. april Jeg er ikke spesielt sykyndig, men jeg har en symaskin, og får til det som er helt basic. Så har jeg innsett at jeg ikke kommer inn i bunaden min innen konfirmasjon om 2-3 uker, og det er nok for sent å levere til sydame. Det er en rogalandsbunad. Vesten har sømmer i sidene, og det er masse ekstra stoff der, så spørsmålet er 1) når det gjelder selve vesten - holder det å sprette opp sidesømmene, legge den ut og sy sammen i sidene? eller kommer der "følgefeil" over puppene for eksempel? Det trenger ikke bli superfint, jeg er åpen for en kriseløsning, og så levere den til systue etter 17. mai for å gjøre det ordentlig. 2) hvis jeg får til vesten - da må vel stakken helt av, og foldene legges på nytt? jeg forstår hvordan jeg legger foldenen og fester med nåler, men hvordan fester jeg stakken til vesten? er det håndsøm?, eller kan jeg bare dure over med maskin? kan jeg, som en kriseløsning, nøye meg med å bare løsne stakken fra vesten i sidene, dvs der som jeg legger ut vesten? med tanke på mai,og så få det ordnet profesjonelt senere? Anonymkode: 7b6de...7e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #2 Del Skrevet 12. april svaret er ja for begge spørsmål og det er nok samme som sydame også kommer til å gjøre. Altså legge ut vesten på sidene, og løsne stakken fra vesten i sidene, åpne foldene som er der, folde på nytt for å passe med vesten, sy. Du ser jo hvordan det er sydd fra før av, men regner med at det er sydd med symaskin, og jeg ville også sydd med symaskin, hvis du har en. Det er mye fortere, og holder seg bedre. Anonymkode: d8fe4...80f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april #3 Del Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (1 time siden): svaret er ja for begge spørsmål og det er nok samme som sydame også kommer til å gjøre. Altså legge ut vesten på sidene, og løsne stakken fra vesten i sidene, åpne foldene som er der, folde på nytt for å passe med vesten, sy. Du ser jo hvordan det er sydd fra før av, men regner med at det er sydd med symaskin, og jeg ville også sydd med symaskin, hvis du har en. Det er mye fortere, og holder seg bedre. Anonymkode: d8fe4...80f takk for svar!! jeg fikk hjelp av en slektning, og vi gjorde det akkurat slik du sier, bortsett fra at var ikke nødvendig å legge om foldene i siden, for vi kunne åpne noen brede folder midt foran istedet, som kommer under forkleet. Glad for å få bekreftet at vi har gjort det riktig!!!! og en stor lettelse at det ikke var nødvendig å legge om alle foldene hele veien rundt, som var det jeg trodde før jeg studerte den litt nærmere! Anonymkode: 7b6de...7e2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå