Gå til innhold

Mer konflikt og endringer i personlighet rundt 40?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjenner meg også igjen, er 41. Men mitt «opprør» begynte i slutten av 30-årene, da hadde jeg fått nok av å være snill pike hele livet og la andre tråkke over meg. Så et par stykker som jeg har kuttet ut av den grunn vil sikkert se på meg som vanskelig ja. Men bryr meg ikke om det mer.
De vennene og bekjentskapene som jeg nå har er mennesker som behandler meg godt og som jeg ønsker å ha i livet mitt. Dermed ingen konflikter eller uvennskap heller.

Anonymkode: 47b8f...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Enig med flere her om at man ikke tolererer så mye bullshit lengre etter 40. Jeg er tryggere på meg selv og trenger ikke please alt og alle, bryr meg ikke lengre om at det blir 'dårlig stemning' når jeg sier i fra om ting som faktisk ikke er greit. Mindre dørmatte, mer rett på.

Kall oss Karens hvis du vil, men jeg gidder ikke ta i mot allslags tull lengre. Jeg lager aldri en konflikt, men er ikke redd for å stå i en hvis den oppstår. 

Senest i går sto jeg i kø på matbutikken. Søndagsåpne butikker er alltid stappfulle. Og så kom det ei dame seilende inn fra sidelinja og stilte seg rett foran meg i køen. I 20-årene hadde jeg latt det gå for jeg var konfliktsky, men nå sa jeg noe sånt som ' heisann, køen begynner bak oss andre fire her'. Men hun skulle jo bare ha tre ting må vite! Så jeg fjernet de tre tingene hennes fra båndet, la de til sides og la mine ting på båndet. Makan..... Hun prøvde å legge dem bak mine varer på båndet, men da sa nestemann i køen at hun pent måtte stille seg bak alle andre, og da luska hun endelig på rett plass. 

Har også kutta ut 'venner' som tror på konspirasjonsteorier av typen som ikke tror Holocaust ikke skjedde, 'venner' som tar og tar og aldri gir tilbake (både materialistisk og mentalt). Livet er for kort til å bruke tid på sånne folk. Jeg jar bedre ting å gjøre og bedre folk å være med.

Har en mindre omgangskrets enn jeg hadde i yngre dager, men alt rasket har blitt sortert ut og det passer meg utmerket.

Anonymkode: 5d676...0ef

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har begynt å gi mer faen, bryr meg ikke lengre hva folk syns om meg. 

Anonymkode: 16ab7...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjenner igjen noe. For min del, har jeg blitt tryggere på meg selv. Jeg gidder ikke bullshit.. det er bedre å miste de vennene man ikke lenger har "kjemi" med. Jeg er lei tull og tøys, og fantasier. Ikke minst bitterhet fra nyskilte! Alle mannfolk er dritt og den er dritt… bare piss. Ikke er jeg interessert å høre om hva X’n din gjorde her om dagen! Ikke bryr jeg meg om nye dama lell. 

Anonymkode: 5d636...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...