Gjest Blåmonster Skrevet 7. april #1 Del Skrevet 7. april Hva løfter du i militærpress, og hvordan programmering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #2 Del Skrevet 7. april Blåmonster skrev (40 minutter siden): Hva løfter du i militærpress, og hvordan programmering? Stående med stang eller manualer? Hva mener du med programmering? Anonymkode: 51777...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #3 Del Skrevet 7. april Tok et repp med 60 kg og omtrent 50 kg for 5 reposisjonere etter jeg hadde følgt 5x5 programmet i en stund. Jeg er bare en vanlig hobby lifter 😇 Anonymkode: fe683...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #4 Del Skrevet 7. april 5 repetisjoner Anonymkode: fe683...d16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #5 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tok et repp med 60 kg og omtrent 50 kg for 5 reposisjonere etter jeg hadde følgt 5x5 programmet i en stund. Jeg er bare en vanlig hobby lifter 😇 Anonymkode: fe683...d16 Kvinne eller mann? Anonymkode: 40b9b...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 7. april #6 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Stående med stang eller manualer? Hva mener du med programmering? Anonymkode: 51777...b24 Militærpress er vel egentlig kun med stang, programmering er trenings protokoll eller program. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 7. april #7 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Tok et repp med 60 kg og omtrent 50 kg for 5 reposisjonere etter jeg hadde følgt 5x5 programmet i en stund. Jeg er bare en vanlig hobby lifter 😇 Anonymkode: fe683...d16 Takker for utfyllende svar, jeg har tenkt litt på 5x5 som volum dag for militærpress 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #8 Del Skrevet 7. april Jeg synes den er en øvelse som det tar lang tid på å bli sterk på. Jeg er kvinne da. Jeg har klart Max 40 kg. Og da hadde jeg trenet ei god stund. Anonymkode: fa949...e30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #9 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg synes den er en øvelse som det tar lang tid på å bli sterk på. Jeg er kvinne da. Jeg har klart Max 40 kg. Og da hadde jeg trenet ei god stund. Anonymkode: fa949...e30 Hvordan program kjørte du da? Anonymkode: 10e73...c58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april #10 Del Skrevet 7. april Jeg foretrekker å bruke manualer, fordi jeg kan har mer fri bane, og unngår skuldervondt. 16kgs manualer bruker jeg da som arbeidssett, 5-10 reps. Jeg liker best å gjøre det stående, siden det blir mer en helkroppsøvelse, der man må aktivere core osv. Militærpress med stang har jeg sluttet med pga, som nevnt, det ga meg smerter som jeg ikke klarte å finne ut av. Anonymkode: 40b9b...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 7. april #11 Del Skrevet 7. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg foretrekker å bruke manualer, fordi jeg kan har mer fri bane, og unngår skuldervondt. 16kgs manualer bruker jeg da som arbeidssett, 5-10 reps. Jeg liker best å gjøre det stående, siden det blir mer en helkroppsøvelse, der man må aktivere core osv. Militærpress med stang har jeg sluttet med pga, som nevnt, det ga meg smerter som jeg ikke klarte å finne ut av. Anonymkode: 40b9b...cc5 Det du beskriver høres greit ut, men blir litt som støtteløft for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 7. april #12 Del Skrevet 7. april Nå kjører jeg på militærpress med knærne i bakken glemte å skrive det.. men vil uansett ha tips for kan bruke samme tilnærming som stående. må ha en tilnærming videre , startet med stangen 3x5 og ser ut som jeg starte å misse reps nå på 60 kg. Har lyst på 1RM på 100 kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 8. april #13 Del Skrevet 8. april Blåmonster skrev (6 timer siden): Nå kjører jeg på militærpress med knærne i bakken glemte å skrive det.. men vil uansett ha tips for kan bruke samme tilnærming som stående. må ha en tilnærming videre , startet med stangen 3x5 og ser ut som jeg starte å misse reps nå på 60 kg. Har lyst på 1RM på 100 kg. 100 kg er et rimelig hårete nivå - her snakker vi eliteløfter (kommer litt an på kroppsvekt). Jobb lenge og målrettet, så ønsker jeg deg lykke til! Kanskje du nå må begynne å eksperimentere med repetisjonsområder, frekvens, mikroloading, støtteøvelser etc. for å komme over kneika på 60 kg? Ta en periode med litt flere reps og senk deretter repetisjonsområdet igjen for å se om det har hjulpet? Kan være noe koordinasjon eller antagonistaktivering her som kanskje smoother seg ut da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 10. april #14 Del Skrevet 10. april Det er en notorisk gjenstridig øvelse å bli bedre på, man kan holde på i årevis for å innkassere en liten økning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 10. april #15 Del Skrevet 10. april Leifr skrev (48 minutter siden): Det er en notorisk gjenstridig øvelse å bli bedre på, man kan holde på i årevis for å innkassere en liten økning. Trene jo større øvelse som bøy og mark så får en betydelig økning der, man må jo trene en press øvelse også, benkpress er utrolig litt stimulerende for hodet mitt, kjedelig øvelse 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 11. april #16 Del Skrevet 11. april 1rm på 40kg i vinter, varierer treningen mellom 26-32 kg nå, 4-8 reps pr sett og 3-5 sett avhengig av dag i treningsplanen. Målet mitt en gang er 50kg i militærpress, er kvinne, så det er langt unna fortsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 11. april #17 Del Skrevet 11. april Kicki_90 skrev (1 time siden): 1rm på 40kg i vinter, varierer treningen mellom 26-32 kg nå, 4-8 reps pr sett og 3-5 sett avhengig av dag i treningsplanen. Målet mitt en gang er 50kg i militærpress, er kvinne, så det er langt unna fortsatt. Blir bra det der💪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå