Gå til innhold

Dere som har konfrontert partner som har vært utro, hvilke reaksjoner fikk dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvde de å lyve, la de seg flat, eller snudde de til dere at det var deres feil - gashligtet dere?

Og hvordan oppdaget du det?

Anonymkode: 6d82b...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han hadde sagt til elskerinnen at han var singel og holdt på å flytte ut. Pga det, røpte elskerinnen seg. Han sa til meg at hun blandet datoer. Han benektet det uansett hva jeg sa. Gadd ikke mase mer, utro var han uansett om han nekter. Så også på bilder at han hadde begynt å gå uten gifteringen ca 3 måneder før bruddet. Og det hadde også vært noen merkelige hendelser og tvilsomme alibi, som etter at hun røpte seg, forklarte seg selv.

Jeg var nå glad jeg var kvitt han. Så får elskerinnen se hvor lenge de er sammen før han vil ha noe annet på si

Anonymkode: b2211...138

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han hadde sagt til elskerinnen at han var singel og holdt på å flytte ut. Pga det, røpte elskerinnen seg. Han sa til meg at hun blandet datoer. Han benektet det uansett hva jeg sa. Gadd ikke mase mer, utro var han uansett om han nekter. Så også på bilder at han hadde begynt å gå uten gifteringen ca 3 måneder før bruddet. Og det hadde også vært noen merkelige hendelser og tvilsomme alibi, som etter at hun røpte seg, forklarte seg selv.

Jeg var nå glad jeg var kvitt han. Så får elskerinnen se hvor lenge de er sammen før han vil ha noe annet på si

Han var nok mer glad for å bli kvitt deg, hvorfor ellers finne seg noen bedre. Greit nok å kunne le sist - men her er det ikke du som gjør det. 

Anonymkode: 4b67a...5b0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han var nok mer glad for å bli kvitt deg, hvorfor ellers finne seg noen bedre. Greit nok å kunne le sist - men her er det ikke du som gjør det. 

Det er ingen som ler. Det å ikke evne å ha respekt for sine relasjoner går ut over alle involvert. Jeg aner ikke hvorfor du mener at dette er en akseptabel måte å diskutere på? Om han var så gira på å bli kvitt henne, kunne han gått i stedet for å lyve. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 008aa...afd

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hatt en magefølelse lenge, da han var mildt sagt j***** mot meg hele tiden. Skriking/roping/banning etc. Sjekket tlf hans, noe jeg aldri gjorde; der var det masse bilder av han og en dame kyssende/og i intime stillinger (ikke sex). 

Klikket i vinkler med en gang. Husker knapt noen ting. 

Han la seg først helt flat og beklaget. Deretter slettet han alle bildene og sa at jeg så feil og at det ikke var slik jeg trodde (gaslighting deluxe). 

Klarte og manipulere meg til å bli. 1 år senere fikk jeg nok. Da han begynte i samme spor igjen med å være grusom osv. Dette er nå 1 år siden. Vi hadde vært sammen/gift i 16 år. Barn sammen. Hele verden raste for meg, men ennå mer for han.

Han har det skikkelig dritt i dag. Jeg har gått videre og funnet verdens fineste, mest støttende mann. Er så glad for at jeg sto i det, da det stormet som mest. Tøffeste og det beste året jeg har vært igjennom noen gang.

Anonymkode: 6a6af...ead

• Liker 3
  • Hjerte 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøvde de å lyve, la de seg flat, eller snudde de til dere at det var deres feil - gashligtet dere?

Ja begge deler. Lyving. Nekting og inbille meg ting. Jeg biter ikke så lett på 

Anonymkode: 947b6...b3d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg konfronterte etter at ei venninne hadde sett ham være utro og varslet meg. Han nektet først, så anklaget han meg for å være kontrollerende og sjalu, så innrømmet han etter en ganske lang diskusjon. Etterpå fulgte sorg og anger fra hans side. Vi forsøkte i et år før jeg skjønte at tilliten aldri kom tilbake og at jeg aldri ville elske ham på samme måte igjen (han var jo ikke lenger den mannen jeg ble forelsket i). 10 år etterpå tar han fortsatt kontakt for å beklage seg og forsøke å få meg tilbake. Jeg er gift på nytt og ønsker ikke å ha noe med ham å gjøre. Vi var samboere, men hadde heldigvis ikke fått barn sammen enda. 

Anonymkode: 5047a...a33

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I 90% av tilfellene handler ikke utroskapen om at man finner seg noe bedre. Det handler om at man finner seg noe annet, har dårlig selvbilde og må øke dette uten å evne å gjøre det på en voksen måte, at man har behov for bekreftelse, at man ønsker spenning, at man er en dårlig elsker og ikke evner å opprettholde spenning og lidenskap i et forhold, at man har behov for mer sex enn hva partner gir, at man har kinks man ikke får levd ut hjemme eller at man rett og slett er rasshøl. De fleste ville heller ikke ha byttet ut partner med elskeren/elskerinnen. 

Anonymkode: 5047a...a33

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For en tåpelig og evneveik kommentar. Du aner jo ingenting om hvem han var utro med, om det var en 10 år yngre men 100 kilo tyngre dame, eller en gammel og rynkete sexavhengig hurpe. Du aner faktisk ingenting om den han var utro med var "bedre" eller verre enn den partneren han kom fra. 

Anonymkode: 179f1...c04

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han nektet, og gashligtet meg så mye at jeg begynte å tro at jeg var gal i hodet. Men så viste det seg at jeg hadde rett.

Tror egentlig det var det verste sviket, at han ikke kunne være mann nok til å være ærlig med meg, spesielt siden vi hadde vært sammen i 12 år og hadde små barn sammen. Det hadde vært et mye bedre brudd om han innrømmet det med en gang.

Anonymkode: d4071...615

• Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Han løy til den nye dama, så uansett hvor bra han synes ei dame er, så er han ikke ærlig mot henne heller. 

Anonymkode: 287dc...63b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg oppdaget at min samboer var utro med en kollega, fordi en felles venn av meg fortalte meg det. Denne  vennen er også en bekjent av hennes kollega. Så gikk han igjennom litt diverse for meg som ikke overlot noe tvil.

Hvordan hun reagerte vet jeg ikke. Jeg sendte henne (og kollegaen hennes) en sms da hun var på jobb om at hun hadde 2 dager på å hente alle tingene sine, som jeg hadde satt ut i oppkjørselen. Etter dette ble det lagt ut på Finn.no mot henting. Sa i fra i samme melding at hun ikke skulle ta kontakt med meg, heller ikke via venner/kjente.

Deretter blokkerte og slettet jeg henne i alle «kanaler». Så hvordan hun reagerte aner jeg ikke.

Anonymkode: 058d3...d50

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det kan godt hende at han ler. Ja, hun er slankere og 6 år yngre enn meg. Jeg har det mye bedre nå uten han, så kanskje vi alle ler og koser oss 😊

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For en tåpelig og evneveik kommentar. Du aner jo ingenting om hvem han var utro med, om det var en 10 år yngre men 100 kilo tyngre dame, eller en gammel og rynkete sexavhengig hurpe. Du aner faktisk ingenting om den han var utro med var "bedre" eller verre enn den partneren han kom fra. 

Anonymkode: 179f1...c04

Så hvorvidt en person er "bedre" har i dine øyne med vekt og/eller alder å gjøre? Haha 😂

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen innrømmet han det,  vi flytter fra hverandre, fant sammen igjen. Hadde ikke barn. 

Andre gangen innrømmet han det, var sjokka over at jeg visste det. Vi jobbet oss gjennom det. Hadde barn. 

Tredje gangen nektet han først, innrømmet det etter hvert, jeg flyttet ut og valgte å gå fra ham etter å ha sovet litt på det. 

Jeg misunner ikke hans nye samboer, for å si det sånn. Tror ikke mannen evner å være trofast. 

Anonymkode: 59e1a...309

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Første gangen innrømmet han det,  vi flytter fra hverandre, fant sammen igjen. Hadde ikke barn. 

Andre gangen innrømmet han det, var sjokka over at jeg visste det. Vi jobbet oss gjennom det. Hadde barn. 

Tredje gangen nektet han først, innrømmet det etter hvert, jeg flyttet ut og valgte å gå fra ham etter å ha sovet litt på det. 

Jeg misunner ikke hans nye samboer, for å si det sånn. Tror ikke mannen evner å være trofast. 

Og hvordan jeg oppdaget det. Både første og andre gangen merker jeg det og gjettet med hvem, uten konkrete bevis. Det var kvinner jeg visste om (men ikke kjente). Magefølelsen sa noe var galt. Endringer i oppførsel. 

Tredje gangen mistenkte jeg det, men hadde null peiling på hvem det var. Han nektet selv, men innrømmet det til slutt etter mye om og men. Var ingen jeg visste hvem var. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en som var utro delux mot kona si. Det som gjorde mest vondt sa hun var at han var utro mens hun var gravid med hans barn. Han kom med masse dårlige unnskyldninger for utroskapen. Veldig stakkars meg. Utro mennesker er eksperter på å synes synd på seg selv. De er ikke sammen lenger heldigvis. De bor i liten by. Han sliter med å få seg ny dame 😆 alle vet han er en manne hore. 

Anonymkode: 41ce1...079

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konfronterte han og fikk hele historien. Litt for mange detaljer, egentlig. 
Utroskapen såret. Men det verste var at han svikter når det virkelig gjaldt hvor barnet vårt gikk gjennom en vanskelig periode hvor hen ble mobbet og jeg samtidig tok meg av alvorlig, syke foreldre. Mens han «jobbet» hele tiden istedenfor å være der for barnet og meg. 
Vi skilte lag. Vi fungerer godt som foreldre nå. Han ble en mye bedre forelder etter at han måtte ta ansvaret med delt foreldreansvar. 

Anonymkode: a4214...459

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...