Gå til innhold

Dere som er, eller har vært, i lange forhold, har kjærligheten alltid vært der?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med, og gift med mannen i snart 10 år, og jeg tror, eller vet,  at jeg elsker han inderlig, men samtidig så lurer jeg enda på når det skal ta slutt. Om dere skjønner?🙈

Så hvordan er det for dere i lange forhold? Er det kjærlighet der? Eller er det mer hverdag og vane?😊

Anonymkode: 91447...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge deler. Livet består av hverdager, men kjærligheten er en del av hverdagen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svinger. Jeg føler såpass ofte på sterk kjærlighet at jeg ikke trenger å lure på om jeg elsker ham. 

Samtidig hender det også at jeg lurer på hvor lenge vi kan vare. Vi var så ulike i utgangspunktet at jeg egentlig ikke trodde på oss to, og det er vi på mange måter fremdeles, selv om vi er blitt mer og mer like med årene. Tar meg selv likevel i å innimellom planlegge liksom to fremtider. At vi holder sammen, og ikke. Mindre nå enn tidligere likevel, for snart 22 år nå, og det blir mindre og mindre sannsynlig at vi ryker, når vi ikke ennå har gjort det. Når jeg nå glipper ut med "Dersom jeg blir singel..." til venninner fnyser de av det. Da skulle det skjedd for lenge siden. Vi har det bare bedre og bedre sammen egentlig. Nå er vi liksom det paret folk mener klarer seg gjennom hva det skulle være. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har vært sammen med, og gift med mannen i snart 10 år, og jeg tror, eller vet,  at jeg elsker han inderlig, men samtidig så lurer jeg enda på når det skal ta slutt. Om dere skjønner?🙈

Så hvordan er det for dere i lange forhold? Er det kjærlighet der? Eller er det mer hverdag og vane?😊

Vert saman 50 år, og gift 48 år.  (5 voksne  barn / barnebarn ) 

Eit samliv/ekteskap kan deles i  3 forskjellige faser.

Forelskelsestiden:

Etableringstiden:   Inngangsbill. til egen bolig

Forsørgelsestiden :  Når 2  blir til ..3 eller 4  de blir foreldre 

Mine foreldre og deres foreldregenrasjon levde saman til døden skilde dem lag.  Ingen  tvil om at mange ungdomer gir opp altfor lett, og takler motgang i parforhold langt dårligere en tidligere.  Dei aller fleste par opplever kriser, og motgang i samlivet, men noen takler åpenbart kriser bedre en andre.  Det er idag mye fokus på  par i samlivsbrudd men , liten grad fokus på dem som har mange års fartstid innenfor samlivet.  

Det har etterhvert blitt mange såkalte  samlivseksperter fra skulebenken som  går etter læreboka, De  fleste av mangler noen elementere  fagkunnskaper  som blir igjennomskuet, og slik er det blitt   innenfor en rekke fagfelt idag. Det burde vert obligatorisk med  forhåndskunnskaper for alle som skal bli  foreldre. Eithvert samlivsbrudd koster den enkelte og storsamfunnet.    

Anonymkode: 20314...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her er det dødt etter 20 år. Begge prøver vel å pine noen år til ut av det for samvær med barna.

Vi har vært på FVK og prøvd å snakke men vi vil ha forskjellige ting ut av et forhold, og når begge blir gående ufornøyd så forsvinner også følelsene.

Anonymkode: cbe48...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kjærligheten sterkere enn noensinne etter 16 år sammen. Har også hatt samme tankene som deg, men kan virkelig ikke se at dette endrer seg til fet negative fremover heller. 

Anonymkode: 22da2...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...