Gå til innhold

Har du noen gang gjort noe dumt i trafikken? Eller ødelagt en bil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Klarte forrige uke å rygge og treffe noe bak på bilen så den ble litt bulka og oppskrapet. Følte meg så dum etterpå. Er jo greit å få fikset og ikke så dyrt heldigvis, men gud hvor jeg klandrer meg selv og føler meg SÅ TEIT, men jeg så rett og slett ikke det som var bak når jeg kikka i i speilene. For å gjøre det enda verre var det såklart på en offentlig plass hvor det sto en gjeng med folk å glodde etterpå. Hadde lyst til å synke ned i jorda og forsvinne fordi det var så flaut 🤣

Så ja, har du noen gang også gjort noe dumt? Vil gjerne høre så jeg føler meg mindre alene med denne tabben min. 😅😂

Anonymkode: 2206a...02d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klarte å rygge inn i noe engang som traff bakruta så den sprakk. Det var kjipt.

Anonymkode: 2206a...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjørte på en bil på en parkeringsplass og laget bulk i siden på den. La ikke igjen lapp da jeg ikke hadde penger for å reparere skaden. Men i ettertid har jeg angret på valget. 

Anonymkode: 11fde...959

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg ganske nylig hadde fått lappen skulle jeg parkere mamma sin bil i garasjen. Man må ta en litt brå sving for å greie det. Jeg hadde for høy fart og skrapte opp hele siden på bilen. 🤯

Dette er 20 år siden og har ikke nærmet meg en garasje siden. 😂

Anonymkode: 7f958...a98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rygget på en bil første dagen jeg hadde lappen.

Har kantkjørt et par felger. Har opplevd havari på eldre biler. Ble påkjørt bakfra engang så bilen som kom bak ble kondemdert.

Ellers har det stort sett gått bra. Husk at uhell skjer og biler er bare en ting. Så lenge du kjører trygt og tar læring av feil så går det stort sett bra. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har gjort mye dumt, men heldigvis har det som regel gått bra. Og så lenge det ikke går ut over andre enn meg selv tenker jeg at det er greit. Jeg har ripet opp siden på min fars bil (jeg hadde hatt lappen i 3 måneder). «Straffen» var å betale for å få det fikset. Og utrolig nok klarte jeg å gjøre det samme med min egen bil for ikke så lenge siden. Da var jeg skikkelig irritert på meg selv.

Mitt søsken klarte å rygge på den samme lyktestolpen (midt på en stor parkeringsplass) to ganger samme uka…

Anonymkode: 52918...d6a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som helt ny sjåfør svingte jeg for tidlig ut fra en parkeringsplass og skrapte opp hele siden på min bil og en del av naboens. 

Rødmer når jeg tenker på det nå, men ingen mennesker kom til skade og jeg lærte noe av det. 

La selvfølgelig igjen lapp og gjorde opp for meg. 

Anonymkode: ca92c...3f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fersk sjåfør og skulle ta med meg noen venner inn til byen. Rygget ut av garasjen og rett på bilen til min Onkel og Tante som var på besøk. Det var en lang gåtur inn til stua der alle satt og drakk kaffe for å si hva jeg hadde gjort...

Anonymkode: c9467...17b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rygget på en bil som stod parkert. La igjen lapp og ble kontaktet etterpå.

Det teite var jo at jeg hadde ryggesensor som peip. Men stoppa jeg? Neeeeida.

Anonymkode: c0323...c2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Rygget på en bil som stod parkert. La igjen lapp og ble kontaktet etterpå.

Det teite var jo at jeg hadde ryggesensor som peip. Men stoppa jeg? Neeeeida.

Forresten...jeg var bare veldig letta for at det var en bil jeg rygga på, og ikke en smårolling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min mann rygget på en metallsøyle på en parkeringsplass, stor bulk i bakskjermen. Noen uker etterpå rygget han inn i portstolpen vår hjemme, utvidet bulken en smule. :D 

Anonymkode: 2bb68...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gjort tre dumme ting, som bare har gitt èn stor skade.

Jeg jobbet i hjemmesykepleien og to av tingene skjedde på jobb. Kjørte inn i en innkjørsel og så ikke at det var en murkant langs med innkjøringen, for det var grus på både oppsiden og nedsiden av den. Ødela bilen totalt!! Tror det kostet over 50 000 kr å reparere, og jeg var veldig glad for at jeg startet ferie den dagen det skjedde 🙊 

Neste gang rygget jeg rett inn i en bil som sto parkert bak meg. Det var ordentlig tåpelig, for jeg sto lukeparkert og rygget bare rett bakover 🙈 Jeg fikk en tlf fra skolen til barnet mitt om at barnet var skadet og ble stresset, så da skjedde det. Det var en gammel bil bak meg, jeg la igjen lapp og alt gikk fint. 

Siste gangen var ordentlig pinlig! Jeg hadde klart å gå fra bilen i fri og den hadde trillet mot en annen bil på parkeringsplassen. Jeg var borte fra kl 11-17 😩😳 SÅ mange har sett den store bilen (kassebil) med snuten mot den lille. Jeg kom likevel før den andre eieren og la igjen lapp. Det regnet og jeg hadde heldigvis teip i bilen så jeg satt der og teipet og teipet for å få lappen tett. Ble aldri kontaktet, men det var bare skilt mot skilt så jeg mener også at alt gikk fint. Den var likevel det flaueste tror jeg. Bare tanken på hvor mange som har ledd av det der. 

Anonymkode: ac50f...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La over for tidlig og var borti et gjerde når jeg skulle svinge ut. Klarte å ripe opp hele siden på foreldrene mine sin bil… Var ikke bare ripe i lakken, det ble en skikkelig flenge! Var en fersk sjåfør, fatter ikke at jeg fortsatte å kjøre når jeg så bilen var borti gjerdet, men den gang ei… 

Anonymkode: 4c9d2...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har ved et par anledninger lagt over for tidlig så jeg har havnet på kantsteinen. Alltid gøy. 

Kjørte en bobil inn på et område hvor det på ingen måte var lov å kjøre inn (gågate opplegg der det var en skokk med turister fra et cruiseskip). Jeg fikk helt hetta så samboeren min måtte ta over 😂 jeg løp baki bilen og gjemte meg. 

Anonymkode: e6cbf...be5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dagen med lappen - lånte bilen til mamma og pappa for å kjøre på sykebesøk til søskenbarnet mitt som hadde vært med i ei trafikkulykk noen uker før. Da vi skulle dra, så fokuserte jeg så vanvittig på en stor stein ved parkeringsplassen, at jeg ikke fulgte med når jeg la over for å svinge ut. Tok omtrent hele sia på tantes bil når jeg rygge ut 🙈.

Lånte bilen til pappas kompis for å kjøre flyttelass på vinteren, da han hadde 4x4. I en foholdsvis krapp sving i 80 sona var det vanvittig glatt, og til tross for at jeg kjørte i 50 km/t så mista jeg kontroll på bilen og kjørte ut. Bilen ble såpass skadd at den ble kondemnert. 

Hadde en arbeidsbil en gang, ombygd sådan. Så der varslet nesten alltid ryggesensorene for at det var noe bak, selv om det ikke var noe der. Fikk oppringning fra sentralen om noe, som egentlig andre kollegaer skulle ha beskjed, men siden jeg hadde glemt å varsle at jeg skulle en helt annen plass den dagen, så ringte de meg. I det lettere kaoset som oppsto, så endte jeg med å rygge rett bak i en bygning, så hele lykta på ene siden gikk i stykker.

Har kantkjørt en felg...

ja, det var vell alt, tror jeg😅🤷‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har kjørt av veien i høy hastighet og totalvraket en bil.

Anonymkode: ca2ed...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kom på noe dumt pappa gjorde en gang. Han rygget ut av garasjen med bildøra på vidt gap... Det gikk ikke så bra. 🙈

Anonymkode: 7f958...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kræsjet med en elg, med pappas nye demobil. Dette er mange år siden. Elgen kom ut av det blå. Tidlig morgen. Kræsjet pappas nye bil. Nå gikk dette bra. Ingen personskade. Da jeg ringte far for å fortelle sa han, går det bra med dere. Han brydde seg ikke om bilen, bare at vi hadde det bra. Jeg var redd for bilen dengang. Min far var redd for oss inni bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kantkjørte svær dyr merkefelg for ex’en like etter jeg fikk lappen 🙄

Rygget på en stolpe i parkeringshus som var i blindsone, fikk en bulk på siden bak. Var før ryggesensor-tiden…

Har to ganger av ren ubetenksomhet kjørt på rødt i kryss som er så hektiske at det ikke burde gått bra. Fikk hjertebank etterpå og kjørte som en prest hjem 😵‍💫

Ellers er jeg pendler, og har opplevd den klassiske følelsen at man ikke husker deler av kjøreturen. Jeg var ved «fulle fem» og er sikker på jeg hadde reagert på hendelser, at det bare er hjernen som ikke gidder lagre info om en kjent kjøretur. Men det er en rar følelse å plutselig merke en etappe av kjøreturen er borte fra minnet. Kjører aldri stuptrøtt og kikker ikke på mobilen, men kan nok være jeg sitter og tenker litt.

Har aldri kjørt på noen eller vært borti bilen til noen, bank i bordet.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nesten helt fersk fører, skulle rygge inn på en parkeringsplass og vred ikke rattet godt nok. Laget en liten ripe i en annens bil støtfanger. Som måtte lakkeres helt om og det kostet 4k kr 😮 Gjorde aldri noe slikt mer noensinne.

Én utforkjøring med samboers daværende bil. Kjørte i 40 i 50-sone fordi jeg kjente det var glatt. I en sving så bare skled bilen, med piggdekk, rett inn i en grøft. Måtte ringe etter bergingsbil. 

Anonymkode: 9d609...f97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...