Gå til innhold

Mister hår etter vekttap

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har siden jul gått ned rundt 10-11 kg. I det siste har jeg merket at jeg mister mye mer hår enn jeg har gjort før.  Bare jeg grer fingrene gjennom, er det masse hår i hånda. Jeg tar vitaminer, jeg spise masse grønnsaker og frukt, minimalt med usunn mat, jeg trener, drikker mye vann. Jeg var ikke veldig overvektig til å begynne med, og allerede etter disse kg, er jeg godt innenfor normalvektig. Så ikke noe dramatisk vekttap, og ikke på en usunn måte heller. Men håret faller av, og jeg har lest meg til at dette kan være vanlig. Men har ikke lest noe om dette er forbigående. Har stresset mye den siste måneden, og håper egentlig det er derfor, og at det stabiliserer seg igjen snart. Men er bare så frustrerende. Er det noen som har erfaringer og/eller tips å komme med?

Anonymkode: 0186a...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste tipset jeg har, er å teste ut Nisim shampo og balsam, fåes på apotek og enkelte frisørsalonger har og begynt å selge. Litt dyr, men meget dryg i bruk (jeg brukte først en billig shampo på vaskerunde én, deretter Nisim). Det stoppet hårtapet mitt tvert, og hjalp der vitaminer ikke gjorde noe til eller fra..

Anonymkode: fcf7c...057

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eneste tipset jeg har, er å teste ut Nisim shampo og balsam, fåes på apotek og enkelte frisørsalonger har og begynt å selge. Litt dyr, men meget dryg i bruk (jeg brukte først en billig shampo på vaskerunde én, deretter Nisim). Det stoppet hårtapet mitt tvert, og hjalp der vitaminer ikke gjorde noe til eller fra..

Anonymkode: fcf7c...057

Takk for tips!

Ts

Anonymkode: 0186a...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig med hårtap en stund etter at noe har skjedd, enten sykdom eller vekttap (villet eller av andre årsaker) eller psykisk stress. Det pleier å balansere seg for mange etter en tid. Fant en link med litt informasjon:

https://hairlust.no/blogs/blog/telogen-effluvium

Anonymkode: 263e1...439

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...