Gå til innhold

Roer hunden seg når de er 3 år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mellomstor rase, høy på stress, hannhund, 2 år. Er det håp at med alderen (selvfølgelig sammen med trening) kommer han til å bli mindre stresset? 

Anonymkode: a2b89...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste gjør vel det, men ikke alle gjør det. De er jo fortsatt ganske unge. Vi har en flat og fikk beskjed på et kurs vi var på at de fleste roet seg ved 2 års alder, også pekte kurslederern på oss og så "bortsett fra den rasen dere har" 

Anonymkode: 1c15d...d58

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤣det er riktig. Flat er evig ungdom:) Hvilken rase har TS? - Det har også med ulike personligheter å gjøre. Ikke bare rase. Jeg har feks en rase som er kjent for å varsle = Bjeffe. Men den bjeffer nesten aldri - kun en sjelden gang: "kom og lek da", til andre hunder. Så det har også med eier å gjøre. Jeg stresser ikke, er rolig og hever ikke stemmen når jeg kommuniserer. Tror eiers oppførsel er med på å forme hunden. 

Anonymkode: b84ce...2d7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

🤣det er riktig. Flat er evig ungdom:) Hvilken rase har TS? - Det har også med ulike personligheter å gjøre. Ikke bare rase. Jeg har feks en rase som er kjent for å varsle = Bjeffe. Men den bjeffer nesten aldri - kun en sjelden gang: "kom og lek da", til andre hunder. Så det har også med eier å gjøre. Jeg stresser ikke, er rolig og hever ikke stemmen når jeg kommuniserer. Tror eiers oppførsel er med på å forme hunden. 

En jamthund

Anonymkode: a2b89...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja, det har jeg også hørt 😂 Men for en herlig personlighet hunden vår har, også er den alltid glad ❤️Selv når vi snakker litt hardt til henne så går halen å hun logrer også noen ganger når hun sover.

Anonymkode: 1c15d...d58

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder som har lett for å gå høyt i stress vil alltid gjøre det. Valpe/unghund-fakter roer seg stort sett rundt 2-års alder, men ikke stress. Tren og bygg selvtillit hos hunden, fokus på riktig modus og belønning, belønning, belønning…..så blir det bra til slutt😄

Anonymkode: 8cf23...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke det er sannsynlig. Noen har det lynne.

Anonymkode: 6665c...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gjør det, men ikke alle. 13-åringen min har enda ikke roet seg 😅

Anonymkode: 1dd91...d74

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, min første hund var det som å slå av en bryter når han var 1,5-2 år. Verdens roligste og bedagelige hund ble.

Han vi har nå er omtrent det samme som da han var valp, og er nå 5 år. Så der tror jeg han forblir samme "tullingen" hele livet 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste roer seg noen få prosent hvert år.

Anonymkode: bf059...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...