Gå til innhold

Makaroni og kjøttdeig på påskeaften.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 12.57):

Hadde dere reagert på å bli invitert til makaroni og kjøttdeig på påskeaften?

Anonymkode: cfe64...eb4

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 12.59):

Som denne onkelen i denne tråden 

Anonymkode: 4aaef...18b

påskefri med lite å finne på annet enn å lage tull&tøys for å håpe på provosering på KG 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg hadde sagt nei, vi skal ha full kalkun /svinesteik middag hjemme. 

Anonymkode: ee116...0fa

Full kalkun? Jeg ville nå foretrukket en edru en… 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg lager om jeg vil ha noe tilsvarende enkelt fjordland, jeg hadde vært flau av å servere det til et selskap. Minste man kan gjøre er da å prøve å lage mat om man får gjester 

Anonymkode: 4570e...404

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 12.57):

Hadde dere reagert på å bli invitert til makaroni og kjøttdeig på påskeaften?

Hvorfor det, høres godt ut. Enkelt og godt.

Skal selv ha med meg mamma og besøke pappa på sykehjem i morgen og har bestemt oss for å bestille og få levert vår yndlingspizza fra Peppes.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 15.39):

Det er kun min bror,  han er enslig. 

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 15.49):

Lam liker jeg ikke,  men makaroni og kjøttdeig blir veldig hverdagslig.

Du misset helt poenget... inviter til deg selv, og lag den middagen du selv mener er passende hvis du er så misfornøyd med hva din enslig bror inviterer på......

Gnå skrev (14 timer siden):

Kanskje skillet mellom de sier «nei, takk» og «ja, takk» her, tilsvarer skillet mellom de som «lever for å spise», og de som «spiser for å leve»?

Jeg sier ja takk. Jeg både spiser for å leve, og lever for å spise. Jeg har jobbet med mat i 20 år og valgt utdanne meg innenfor mat, i tillegg til at jeg har mat som hobby/lidenskap. Jeg takker fortsatt ja til middagsinvitasjoner selv om det er mye enklere meny enn hva jeg selv lager.

Anonymkode: 0fd10...f14

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Helt ok hverdagsmiddag, men ikke noe man serverer til spesielle dager når man inviterer gjester. Om broren absolutt vil invitere på makaroni og kjøttdeig, kunne han valgt hvilken som helst hverdag (eventuelt en dag i helga) som ikke er høytid eller en spesiell anledning. 

Ser folk her mener at selskapet er det viktigste. Da skal i så fall være et ekstremt bra selskap ellers, om jeg hadde dratt i middagsselskapet til broren til ts på påskeaften. For så selskapssyk er jeg normalt ikke. 

Anonymkode: ee1a6...1d2

Wow. Bare wow. Er man gjest, spiser man det man får servert. Har du et dårlig forhold til broren din, er det jo bare å la være å dra på besøk. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde foretrukket makaroni og kjøttdeig før lammelår. 

Anonymkode: 67211...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt merkelig, men hvis broren din er litt spesiell eller har dårlige forutsetninger for å lage mat hadde jeg blitt glad. Hvis det var fordi han ikke gadd noe mer, og han vanligvis disker opp til andre gjester, ville jeg blitt skuffet. Det kommer altså an på. Jeg anser det med andre ord som ikke heeelt oppegående å servere makaroni og kjøttdeig til gjester på påskeaften, men så har jeg det aldri til middag ellers heller.

Anonymkode: d2666...9ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...