AnonymBruker Skrevet 31. mars #21 Del Skrevet 31. mars Tomine er søtt. Selma er gammel-dame navn i mine øyne Anonymkode: 40214...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mionaS Skrevet 31. mars #22 Del Skrevet 31. mars Selma er finest 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #23 Del Skrevet 31. mars Alle tre er mine pasienter på sykehjemmet. Hvilket vil si at det er gammel dame-navn for min generasjon, 40+. Hvilket igjen vil si at de som er yngre enn meg vil finne de aktuelle. Navn vi vurderte, som Anna, Emma, Thea og Lea er gammel dame-navn for min mors generasjon. Det er navnene til mine oldemødre. Vi gikk til slutt for et navn i mim manns slekt, som tilhører samme generasjon. Jeg ville valgt Selma av de tre. Anonymkode: a2e16...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #24 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alle tre er mine pasienter på sykehjemmet. Hvilket vil si at det er gammel dame-navn for min generasjon, 40+. Hvilket igjen vil si at de som er yngre enn meg vil finne de aktuelle. Navn vi vurderte, som Anna, Emma, Thea og Lea er gammel dame-navn for min mors generasjon. Det er navnene til mine oldemødre. Vi gikk til slutt for et navn i mim manns slekt, som tilhører samme generasjon. Jeg ville valgt Selma av de tre. Anonymkode: a2e16...a21 Føler akurat det samme. Jeg slet skikkelig med navnevalg når jeg fikk attpåklatten vår nå. Klarer ikke å like disse oldemorsnavnene som er så trendy nå. Så vi valgte Malin som navn.Hun blir nok alene i kullet om navnet iallefall🤭 Anonymkode: 7eeac...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #25 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føler akurat det samme. Jeg slet skikkelig med navnevalg når jeg fikk attpåklatten vår nå. Klarer ikke å like disse oldemorsnavnene som er så trendy nå. Så vi valgte Malin som navn.Hun blir nok alene i kullet om navnet iallefall🤭 Anonymkode: 7eeac...e88 Ts,hadde valgt Selma av disse 3. Anonymkode: 7eeac...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #26 Del Skrevet 31. mars Selma eller tomme. Anonymkode: b1b9f...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #27 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tomine er søtt. Selma er gammel-dame navn i mine øyne Anonymkode: 40214...24c Og Magda er enten en gammel dame. Eller ei feit, kontrollerende, sint kjerrinf som sitter på do hele nyttårsfeiringen i Carl og co. Anonymkode: 039b9...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #28 Del Skrevet 31. mars Magda og Selma er gode navn med historie. Tomine? Hva er det for noe? Høres ut som noe oppdiktet. Anonymkode: a73e6...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #29 Del Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Magda og Selma er gode navn med historie. Tomine? Hva er det for noe? Høres ut som noe oppdiktet. Anonymkode: a73e6...276 Det er mest gamle damer som heter det. Men ja, selvsagt er det oppdiktet. Alle navn er jo det. Anonymkode: a2e16...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars #30 Del Skrevet 31. mars Ville valgt Selma av disse. Magda er OK. Tomine synes jeg er skikkelig stygt. Anonymkode: 4d8c8...f07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #31 Del Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (På 25.3.2024 den 19.49): ? Anonymkode: cd9c3...7dc Selma helt klart Anonymkode: 6c974...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet 6. april #32 Del Skrevet 6. april Magda er jo den feite kona til Ulf i Karl & co. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #33 Del Skrevet 6. april Selma! Eneste jeg likte Anonymkode: 9cecb...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 6. april #34 Del Skrevet 6. april Selma. Men Magda gir meg gode assosiasjoner til gammeltanta mi ♥️ Tomine liker jeg ikke noe særlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #35 Del Skrevet 6. april Og her er grunnen til at de fleste svarer Selma. Anonymkode: 1bcbd...3d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #36 Del Skrevet 6. april ⬆️ Navnestatistikken til ssb.no Anonymkode: 1bcbd...3d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 6. april #37 Del Skrevet 6. april Magdalena. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #38 Del Skrevet 6. april Magda er skitkult Anonymkode: 91096...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #39 Del Skrevet 6. april Magda er tungt og trasig, hadde aldri brukt det på så mye som en hamster engang. Selma er fint, men mye brukt. Tomine er litt puslete, men kanskje ikke så verst når man blir vant. Anonymkode: a6154...6a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april #40 Del Skrevet 6. april Selma er greit nok, men veldig mye brukt som kattenavn, jeg kjenner faktisk 3 små kattefrøkner som heter det. Det står også på 11. plass over de mest populære kattenavnene for 2023. I tillegg til å altså være på full fart opp blant de mest brukte jentenavnene (på mennesker). Så for meg ville det vært uaktuelt av begge grunner. Tomine fikk jeg foreslått som navn da jeg var gravid for 10 år siden, og det eneste det fikk meg til å tenke på var "vil ikke kalle opp etter dattera til Morten Harket". Hun er vel enda mer populær nå enn dengang. Magda... jeg LIKER faktisk Magda. Og innen hun er tenåring er det vel forhåpentligvis ingen som har hørt om Hønen Agda lenger. Det er jo ikke engang det samme navnet, bare en dum tanke som falt meg inn da jeg leste navnet.. Anonymkode: 079cb...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå