Gå til innhold

Kalorier og vektnedgang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en dame på 34 år. Aktiv jobb, normalvektig på 67 kg, vil gjerne ned til 60-62 kg ca. Hvor mange kcal må jeg legge meg på for å gå ned? 1500? 

Sikkert dumt spørsmål, hvor langt er et tau osv. men er litt frustrert av å ikke gå ned noe selv om jeg spiser normal sunn mat og unngår snop. Vet det er mengdene jeg sliter med, og ikke småspising. 

Anonymkode: c2a9b...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du legger deg på 1500 vil jeg tippe du går ned ca 0,5 kg i uka. Om du går tur eller trener kan du spise litt til.

Anonymkode: b0ad7...8c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Må nesten vite hvor høy du er også da, men om du er 155cm og du trener litt så kan du spise 1300 kalorier for dag om du vil ned 0,5kg i uken.

https://www.calculator.net/calorie-calculator.html

Anonymkode: a7f10...4ae

Er 163 cm.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må nesten vite hvor høy du er også da, men om du er 155cm og du trener litt så kan du spise 1300 kalorier for dag om du vil ned 0,5kg i uken.

https://www.calculator.net/calorie-calculator.html

Anonymkode: a7f10...4ae

Denne kalkulatoren var jo kjekk! Er den til å stole på?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp frokost eller kvelds hver dag, eller ta to dager i uken med faste/allevo/tynnsuppe. 

Da går du ned i vekt. 

Anonymkode: 4f71c...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Last ned lifesum og få deg en kjøkkenvekt. Legg inn alt du spiser en periode så du får en feeling på hva ting inneholder. Legg deg på 1500 kalorier og se hva som skjer. Går det for fort eller sakte, eller eventuelt står bom stille justerer du. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orchideae skrev (3 minutter siden):

Last ned lifesum og få deg en kjøkkenvekt. Legg inn alt du spiser en periode så du får en feeling på hva ting inneholder. Legg deg på 1500 kalorier og se hva som skjer. Går det for fort eller sakte, eller eventuelt står bom stille justerer du. 🙂

Hvor lenge skal jeg vente og se om det skjer noe? 1 uke? 1 mnd? Jeg blir så utålmodig. 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hva er deres beste tips mot kjedespising?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kalkulatoren det ble linket til føler jeg er ganske representativ. Dessverre, holdt jeg på å si, fordi jeg alltid hørte at som kvinne så trengte du 2000 kcal per dag. De fleste som er lave som deg, og du er allerede normalvektig, vil legge på seg av det med mindre du er veldig aktiv. 

Når det er mengdene du sliter med så må du enkelt redusere porsjonene litt, og venne kroppen din til å bli tilfredstilt uten at du må være kjempemett etter et måltid. 

Jeg tenker alltid at jeg blir sulten etter 3-4 timer uansett hvor mye jeg har spist, så da kan jeg likegodt spise meg 80% mett til et måltid. Slanking og vektregulering har alt med vaner og innstilling å gjøre. Jeg er en gjennomsnittlig høy kvinne på 40 år som ikke trener hardt, jeg er nødt til å innse at jeg må være obs på inntaket til hvert måltid, hver dag, uten å legge på meg, 

Noen vil gjerne si at da lever man restriktivt og kjedelig, men alternativet er overvekt. Enkelt. Og det orker jeg ikke.

Anonymkode: 494f2...a2c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er en dame på 34 år. Aktiv jobb, normalvektig på 67 kg, vil gjerne ned til 60-62 kg ca. Hvor mange kcal må jeg legge meg på for å gå ned? 1500? 

Sikkert dumt spørsmål, hvor langt er et tau osv. men er litt frustrert av å ikke gå ned noe selv om jeg spiser normal sunn mat og unngår snop. Vet det er mengdene jeg sliter med, og ikke småspising. 

Spis 3 gode og næringsrike måltider om dagen. Ingen småspising mellom måltiden. Ingen frukt utenom måltidet. Dropp ultraprosessert mat.

Gå en halv time hver dag.

Anonymkode: 8ca42...e2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for oppfordring til lovbrudd. 

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...