AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #161 Skrevet 23. mars 2024 Så på et matkupongprogram fra usa for noen år siden og der var det folk som handla med kuponger og lagde seg lager i kjelleren med mange hyller som så ut som et butikklager. Kupongene var sånne ting som man fint klarer å leve uten så jeg skjønner ikke poenger med å kjøpe 20+ stk av hver vare. Sånn 20 glass marinert chili, 15 bokser kandisert hvitløk (bare fant på noen varer da jeg ikke husker hva de kjøpte men det var virkelig sære greier, ikke melk og brød og sånn. Sikkert bra holdbarhet, men minst like ille som nordmenn som hamstrer egg og dopapir Anonymkode: 953d4...a26 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #162 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg bestilte 120 på Reko, hentet tidlig mars. Det vil bli spist opp innen vi kommer til 2.påskedag. Den muligheten hadde du også. Da alle aviser varslet om eggmangel inn i påsken. For meg er det uaktuelt å rasjonere egg i egen familie, bare fordi enkelte ikke evner annet enn å gå på butikken rett før stengetid onsdag, og forvente at de har akkurat det de trenger der og da. Anonymkode: d6ac3...04f Jeg bestilte 30 egg på Rekoring, men de gikk tom og de fikk bare levert til 1/4 av de som bestilte. Hadde alle bestilt kun 30 egg og ikke 120 hver, så hadde vi alle fått hvert vårt brett. Mulig leverandøren burde gått inn og begrenset salget, slik som Rema nå gjør. Da hadde det kanskje blitt nok til alle, når der er knapphet på varer. (nå høres jeg kanskje ut som en sytpeis som sitter uten egg til påske, men dette er jo et prinsipp å diskutere på generell basis). Anonymkode: bff1a...c06 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #163 Skrevet 23. mars 2024 Blåttvann skrev (15 timer siden): Jeg snakker om hamstring. Ingen som er fattig kjøper marsipan for hundrevis av kroner. kan være derfor de er fattige Anonymkode: c9cef...436 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #164 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg bestilte 30 egg på Rekoring, men de gikk tom og de fikk bare levert til 1/4 av de som bestilte. Hadde alle bestilt kun 30 egg og ikke 120 hver, så hadde vi alle fått hvert vårt brett. Mulig leverandøren burde gått inn og begrenset salget, slik som Rema nå gjør. Da hadde det kanskje blitt nok til alle, når der er knapphet på varer. (nå høres jeg kanskje ut som en sytpeis som sitter uten egg til påske, men dette er jo et prinsipp å diskutere på generell basis). Anonymkode: bff1a...c06 Jeg bestilte 120, som vanlig. Hadde vi bestilt 30 måtte jeg tatt 4 turer til ut og handle for å ha nok til hele mars. Hadde leverandøren sagt de kun ville levere ut 30 til hver, så hadde jeg jo bare bestilt hos noen andre i stedet - en måned før var det mange som tilbød. Jeg er ikke tankeleser. Og jeg bestiller i alle fall ikke 30, bare i tilfelle det går tomt og andre ikke får. Ja, du er en sytepeis, og inntar offerrollen. På alle måter. Anonymkode: d6ac3...04f 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #165 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bestilte 120, som vanlig. Hadde vi bestilt 30 måtte jeg tatt 4 turer til ut og handle for å ha nok til hele mars. Hadde leverandøren sagt de kun ville levere ut 30 til hver, så hadde jeg jo bare bestilt hos noen andre i stedet - en måned før var det mange som tilbød. Jeg er ikke tankeleser. Og jeg bestiller i alle fall ikke 30, bare i tilfelle det går tomt og andre ikke får. Ja, du er en sytepeis, og inntar offerrollen. På alle måter. Anonymkode: d6ac3...04f Hvorfor 4 turer til ut? Har du maxbegrensning på egghandel pr tur? Anonymkode: b9f47...8e4 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #166 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor 4 turer til ut? Har du maxbegrensning på egghandel pr tur? Anonymkode: b9f47...8e4 Nei. Derfor jeg bestiller 120 på en tur, som varer ca 5-6 uker. I stedet for å dra ut og handle hver uke. Det er brukeren jeg siterer som mener jeg bør ha maksbegrensning på en handel. Anonymkode: d6ac3...04f 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #167 Skrevet 23. mars 2024 Blåttvann skrev (3 timer siden): Jeg snakker om en del av den hamstringen som pågår. Du vet man ikke må svare 100% på bare det som står i HI? Å hamstringen består også sv å kjøpe mye pålegg Anonymkode: 046ec...4d0
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #168 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Så på et matkupongprogram fra usa for noen år siden og der var det folk som handla med kuponger og lagde seg lager i kjelleren med mange hyller som så ut som et butikklager. Kupongene var sånne ting som man fint klarer å leve uten så jeg skjønner ikke poenger med å kjøpe 20+ stk av hver vare. Sånn 20 glass marinert chili, 15 bokser kandisert hvitløk (bare fant på noen varer da jeg ikke husker hva de kjøpte men det var virkelig sære greier, ikke melk og brød og sånn. Sikkert bra holdbarhet, men minst like ille som nordmenn som hamstrer egg og dopapir Anonymkode: 953d4...a26 Men du Skjlnner det er forskjell på folk? At du klarer deg fint uten og ikke bruker betyr ikke at det er likt for andre Anonymkode: 046ec...4d0
Mamma_Mor Skrevet 23. mars 2024 #169 Skrevet 23. mars 2024 Helt utrolig egoistisk. Ikke greit! Reagerer på det samme. Men tviler på at det kun gjelde nordmenn da. Håper de i kassen sa ifra da. Men tviler litt på det. 3
PURE/HONEY Skrevet 23. mars 2024 #170 Skrevet 23. mars 2024 Jeg er enig med deg, TS. Det hadde aldri falt meg inn å kjøpe mer enn 3 enheter av påskegodte ved nedsatt pris. Jeg tenker at hamstring ofte er et resultat av manglende sosiale antenner, der folk kun tenker "meg, meg, meg". Det spiller ingen rolle om det gjelder trivielle luksusgoder som kolibriegg, eller nødvendighetsgoder som toalettpapir under en pandemi. Man skal ikke hamstre. Man skal ikke fylle vogna si med varer man vet at de andre rundt seg også enten vil ha eller trenger. - Person som elsker Nidar kolibriegg og ligger på respirator grunnet kolibrieggmangel 3 1
PURE/HONEY Skrevet 23. mars 2024 #171 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 19.51): Jeg hadde forestått det mer hvis det feks var melk, brød eller egg som ble kjøpt i store kvantum. Men når 1 person velger å kjøpe 50 pakker med popcorn.. Eller 60 marsipanegg.. Da er det jo trolig ikke grunnet dyrtid, men at man skal hamstre fordi det er nesten gratis.. Anonymkode: 9c01f...a8a Jeg hadde fortsatt ikke forstått det om det f.eks. var melk, brød eller egg som ble kjøpt i store kvantum. Om du hamstrer slike varer, så burde det være fordi du har en helt gigantisk, svær familie. Hvis ikke, legg fra deg 80% av de varene du nettopp puttet i vogna de og la de stå i hylla for andre som også trenger dem. Verken pandemi eller dyrtid er en unnskyldning for hamstring, fordi til syvende og sist, så er ikke du og din familie de eneste som trenger nødvendighetsgoder i dette samfunnet. Noen må lære seg å slappe av! Butikkene får inn nye varer. Kjøp kun de varene du trenger, litt etter litt. Da går ikke butikkene tomme. Alle får med seg et lite kvantum av det de trenger av varer med seg hjem, samt at mange slipper å gå hjem tomhendt. 2 1
Blåttvann Skrevet 23. mars 2024 #172 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Å hamstringen består også sv å kjøpe mye pålegg Anonymkode: 046ec...4d0 Ikke den hamstringen jeg snakker om.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #173 Skrevet 23. mars 2024 Slik som prisene generelt er i samfunnet nå, renter, strøm, mat osv, så forstår jeg at noen hamstrer enkelte varer med gode tilbud. Da tenker jeg ikke på kolibriegg, men feks pølser og tilbehør, rundstykker, rømme, fløte (kan fryses), brunost osv. Anonymkode: fe0de...afe 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #174 Skrevet 23. mars 2024 Blåttvann skrev (9 minutter siden): Ikke den hamstringen jeg snakker om. Neivel, Anonymkode: 046ec...4d0
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #175 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 6.52): Hamstrer hele tiden jeg. På noen produkter. Bor litt unna butikken og vil helst innom der minst mulig. Så ved hver lønning handler jeg inn alt av lang holdbarhet jeg begynner å bli tom for. Ellers kjøper jeg intil ettårs forbruk på enkelte varer når det er på tilbud og kan fylle opp på ny når det begynner å bli tomt og nye tilbud dukker opp. Feks når min shanpoo og balsam var på tilbud til 10kr. Kjøpte jeg 20stk av hver. Det ble 400kr. Nå så jeg såpa vi bruker i vaskenaskinen til 50%. Dessverre eneste jeg tåler og kiwi skal slutte å selge. Da kjøpte jeg alt jeg fant i tilbuds kurven. Ca 20stk. Går vel ca en i mnd. Anonymkode: a5c74...8eb Det er å preppe det og det er selvsagt lov. Da kjøper du slik du alltid har bruk for, slik gjør jeg og. Anonymkode: 4c5be...347
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #176 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 7.10): Blir dere ikke flaue? Anonymkode: 174ea...f98 H*n sier ikke noe om hvor mye som var igjen. Kanskje var det to pk igjen da h*n kom. Anonymkode: 4c5be...347
Fru Uperfekt Skrevet 23. mars 2024 #177 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 0.27): Det burde vært max 1 pr kunde slik at alle kan få benyttet seg av priskrigen .Spesielt nå i dyrtid. Anonymkode: 70f3b...a22 Helt greit det om det ikke forhindrer meg i å handle det antallet som jeg faktisk skal ha
Fru Uperfekt Skrevet 23. mars 2024 #178 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 6.49): For å unngå tomme hyller bør vi har tilbud på sunne varer for det spiser ikke normenn .Tenk om løk og agurk kostet 2 kr,eller brokkoli til 3,50 ?Da hadde alle fått. Anonymkode: 9dedd...f14 Jeg hadde hamstret, løk og agurk kan en sylte og broccoli kan brukes til så mangt
Gjest5656 Skrevet 23. mars 2024 #179 Skrevet 23. mars 2024 Ser ut som prisdumpingen fungerte bra På grunn av at butikken ikke hadde noen Freia Påskeegg Fylte eller marsipanstenger så ble det ikke noe påskegodt på meg likevel. Da får jeg spise normalt.
Pawn Hearts Skrevet 23. mars 2024 #180 Skrevet 23. mars 2024 Jeg hamstret litt selv i dag. Coop hadde datotilbud på parmesansticks, så jeg fortet meg å kjøpe fire stykker før andre kom meg i forkjøpet (det går fint å fryse dem ned – en italiener jeg bodde i kollektiv med, frøs ned parmesan hun fikk tilsendt hjemmefra). For øvrig kan jeg skrive under på at nordmenn ikke er alene om å hamstre når det dukker opp gode tilbud: Jeg har sett grekere gå av skaftet for å sikre seg kassevis med billig ouzo fra Lidl. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå