AnonymBruker Skrevet 23. mars #41 Del Skrevet 23. mars 16 hours ago, Fremmed fugl said: TS har med fri vilje inngått avtalen med 3t og har samme ansvar for dette som 3t. Dette følger av avtalefriheten som er en sentral del av vår avtalerett. Dinne to eksempler vil til forskjell fra det i tråden rammes av lovens regler om diskriminering. Igjen, det 3t har som regler handler ikke om kjønn, men nå er det slikt at menn med singlet på treningssenter er noe helt annet enn kvinner med singlet. Kvinner med singlet finner du i alle aldre, former og steder. Menn med singlet finner du i fri vekt avdelingen, og er betydelig over risiko for bruk av anabole steroider i denne gruppen. Betydelig økt risiko med anabole fordi de bruker singlet? Hører du virkelig ikke hvor dum du høres ut? Jeg har planer om å konkurrere i fitness, og har aldri rørt anabole. Derimot synes jeg det er ganske fint å kunne se om jeg gjør teknikken riktig. Om jeg feks kjører bent over row, med en heldekkende t'skjorte, er det omtrent umulig å se om ryggmusklene aktiveres på rett måte eller ikke. For min del er formålet med en singlet å¨kunne se når musklene trekker seg sammen eller ikke, ikke for å flexe. Anonymkode: 10468...fac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #42 Del Skrevet 23. mars 21 hours ago, Fremmed fugl said: Hva er merkelig med at enn virksomhet ønsker å profilere seg til et spesifikt kundesegment. Er helt vanlig. Aldersgrenser på utesteder er vel et eksempel som de fleste kjenner til. På 3t kan menn bruke singlet hvis dem løper på mølla, er på gruppetimer eller spiller squash, men ikke på styrkeavdelingen. Dem forklarer kort men greit forståelig hvorfor det er en slik regel, dem ønsker at det ikke skal være fokus på kropp. Dette er et bevist valg av dette treningssenteret, og jeg tar for gitt at dem vet at det betyr at de kunder som dem ikke ønsker, velger bort dem på grunn av det. Akkurat som et hotell som har aldersgrense på 18 år, meget godt vet at det betyr at dem ikke får barnefamilier som kunder. Skjønner ikke hva du prøver å skrive. Det finnes mange typer av treningssenter, med ulik profil. Hvis det er viktig for TS å se på sine skuldre og overarmen i speilet når han løfter vekter, så velger han et treningssenter der han kan gjøre det. Vanskeligere er det ikke. ikke fokus på kropp? Damer går jo rundt med singletter som viser titsa og shortser som er trøkt langt oppi rævsprekka, og det er helt greit. Men så fort en mann vil se skuldrene sine, så er det krenkende? Hvor er logikken i det tenker du? Anonymkode: 10468...fac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #43 Del Skrevet 23. mars Fremmed fugl skrev (21 timer siden): Skjønner ikke hva du prøver å skrive. Det står på Norsk, så du får det nok til om du prøver. Du slår meg ikke som en som prøver, og da er det bortkastet tid å spille spill med deg. Anonymkode: 8eef5...af8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 23. mars #44 Del Skrevet 23. mars On 3/22/2024 at 5:13 AM, Fremmed fugl said: https://3t.no/kleskode/ Du har helt frivilig inngått en avtale med 3t. Den avtalen innebærer at du ikke har lov å bruke singlet i styrke avdelingen. Som igjen er en avtale du har valgt å inngå. Så hva er problemet ditt TS? Skjønner absolutt ikke noe av din tråd. 3t er en privat virksomhet som ønsker å posisjonere seg i et gitt markedssegment, som da opplagt ikke er menn med fokus å se musklene sine i speilet når dem trener. Du har valgt å inngå enn avtale med 3t. Forskjellsbehandling på bakgrunn av etnisitet/religion/legning/kjønn er fortsatt ikke lov. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-AA Skrevet 23. mars #45 Del Skrevet 23. mars (endret) For 3T sin del er dette smart. De avskrekker dedikerte menn som trener mye (og dermed bruker kapasitet og sliter på utstyr) og appellerer bredere til utrente som har større tendens til å ende opp som passive støttemedlemmer. Endret 23. mars av T-AA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #46 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg ser poenget ditt med at noen menn pumper muskler til det ekstreme osv, men dette gjelder langt fra alle menn. Anonymkode: b7105...425 Hva er problemet med at noen menn på treningsstudio har store muskler? Er ikke det halve poenget med å dra et slikt sted? Er det et problem om noen kvinner har stor ræv? Er det rimelig av en bedrift å si at «de som tilhører en identitet som oftere enn gjennomsnittet har en rompeomkrets på 120cm må gå med burka for ikke å støte våre andre brukere»? Anonymkode: 8eef5...af8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 23. mars #47 Del Skrevet 23. mars Just now, T-AA said: For 3T sin del er dette smart. De avskrekker dedikerte menn som trener mye (og dermed bruker kapasitet og sliter på utstyr) og appellerer bredere til utrente som har større tendens til å ende opp som passive støttemedlemmer. Samt at de får noen dekorellementer (damer med singlet og tights) helt gratis. Jepp, jeg mener det er hyklersk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-AA Skrevet 23. mars #48 Del Skrevet 23. mars 1 minutt siden, Tiuren said: Samt at de får noen dekorellementer (damer med singlet og tights) helt gratis. Jepp, jeg mener det er hyklersk. Jeg klager ikke på halvnakne damer 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #49 Del Skrevet 23. mars T-AA skrev (3 minutter siden): Jeg klager ikke på halvnakne damer 😁 Det er en asymmetri her. Menn forventes å verdsette kvinnelig hud, mens kvinner forventes å ikke verdsette mannlig hud. Jeg benekter ikke at dette ofte også er tilfelle, men jeg tror at denne forventningen kan være begrensende for både kvinner og menn. Samfunnet lærer pikebarn at menn er farlige overgripere, patetiske og verdiløse. Det samme samfunnet lærer gutter at kvinner er verdifulle, skjøre prinsesser. Til applaus fra feminister og de progressive. Men når disse skapningene kommer ut i et samfunn som ellers tilstreber seg likhet så skjærer det seg noen ganger. Anonymkode: 8eef5...af8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 23. mars #50 Del Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Betydelig økt risiko med anabole fordi de bruker singlet? Hører du virkelig ikke hvor dum du høres ut? Jeg har planer om å konkurrere i fitness, og har aldri rørt anabole. Derimot synes jeg det er ganske fint å kunne se om jeg gjør teknikken riktig. Om jeg feks kjører bent over row, med en heldekkende t'skjorte, er det omtrent umulig å se om ryggmusklene aktiveres på rett måte eller ikke. For min del er formålet med en singlet å¨kunne se når musklene trekker seg sammen eller ikke, ikke for å flexe. Anonymkode: 10468...fac Beklager, men kan du skille mellom betydelig økt risiko og at alle. Betyr ikke det samme. PS. Du får ikke bedre effekt av treningen av å se at musklene trekker seg sammen. PS2. Hvis du lurer på om du skal konkurrere i fitness så vil du skjønne godt hvorfor 3t har disse reglene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 23. mars #51 Del Skrevet 23. mars Fremmed fugl skrev (På 22.3.2024 den 6.48): Det å trene styrke i t-skjorte kan neppe bli sett på som uforholdsmessig inngreppende. Da regner jeg med at også kvinner generellt kan bytte ut tights og heller ta på seg shorts/treningsbukser når de trener? For det er vel ikke så inngripende for kvinner det? Menn trener jo i både t-skjorter og shorts. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 23. mars #52 Del Skrevet 23. mars Tiuren skrev (7 timer siden): Forskjellsbehandling på bakgrunn av etnisitet/religion/legning/kjønn er fortsatt ikke lov. Er faktisk lov. Hvis det er saklig begrunnet og ikke uforholdsmessig inngripende. PS. Forbudet mot bar mage som 3t og mange andre treningssenter har, er et forbud som i praksis kun "rammer" kvinner. Er helt normalt med klesregler på treningssenter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 23. mars #53 Del Skrevet 23. mars 9 minutter siden, Fremmed fugl said: Er faktisk lov. Hvis det er saklig begrunnet og ikke uforholdsmessig inngripende. PS. Forbudet mot bar mage som 3t og mange andre treningssenter har, er et forbud som i praksis kun "rammer" kvinner. Er helt normalt med klesregler på treningssenter. Forbudet at bar mage er ikke utformet for å "ramme" kun en gruppe, det betyr i praksis at menn ikke han trene i bar overkropp (eller magetopp). Han om det sto "kvinner kan ikke trene i tights uten at de har topp som til en hver tid dekker skrittet", ville det vært greit? Kan du vise til hvor det står at forskjellsbehandling er tillatt "om et er saklig begrunnet", og hva er den "saklige" begrunnelsen i dette tilfellet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #54 Del Skrevet 23. mars Det er jo ingen stor greie. Men - hadde det vært motsatt, at kvinner hadde strengere kleskode enn menn ville det blitt månelyst 😄 Der jeg trener er det mange unge damer som trener med kun sports-bh og en liten trang shorts. Hadde en mann gått kledd sånn ville de samme damene klikka i vinkel Anonymkode: 7d966...811 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #55 Del Skrevet 23. mars 4 hours ago, Fremmed fugl said: Beklager, men kan du skille mellom betydelig økt risiko og at alle. Betyr ikke det samme. PS. Du får ikke bedre effekt av treningen av å se at musklene trekker seg sammen. PS2. Hvis du lurer på om du skal konkurrere i fitness så vil du skjønne godt hvorfor 3t har disse reglene. Eh jo, man får bedre effekt av treningen om man kan se muskelkontraksjonene når slike ting er alfa og omega. Du kan absolutt ingenting om fitness og det er veldig tydelig. Og hvordan forstår jeg disse reglene fordi jeg vil delta i fitness? Du fremstår som ganske uintelligent akkurat nå, det må sis. Anonymkode: 10468...fac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars #56 Del Skrevet 23. mars Just now, AnonymBruker said: Eh jo, man får bedre effekt av treningen om man kan se muskelkontraksjonene når slike ting er alfa og omega. Du kan absolutt ingenting om fitness og det er veldig tydelig. Og hvordan forstår jeg disse reglene fordi jeg vil delta i fitness? Du fremstår som ganske uintelligent akkurat nå, det må sis. Anonymkode: 10468...fac At jeg har på meg en singlet, skaper absolutt null kroppspress om det er det du mener, nada. Anonymkode: 10468...fac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjuagutten Skrevet 28. mars #57 Del Skrevet 28. mars Burde vært like regler for alle. Mer opptatt av indrejustisen på renhold. Aner ikke hvor mange ganger jeg har måttet gi beskjed til folk som ikke rengjør apparatene etter seg, dessverre er menn i flertall der... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars #58 Del Skrevet 29. mars 3T - Trim, Trening, Trivsel - markedsfører seg selv som "byens triveligste treningssenter", "triveligste seniormiljø" og lignende. De sikter ikke mot bolere, kroppsbyggere, fitness- eller bikiniutøvere. Om man er blant de sistnevnte og tegner kontrakt med 3T (og attpåtil klager på klesreglementet rett etterpå) har man ikke skjønt noen ting 😁 Anonymkode: 0934b...9ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 30. mars #59 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 11.03): Så nå at 3t sjefen argumenterer for at damer blir ''skremt'' av å se store menn med muskler. Herregud så pysete folk har blitt. Er det virkelig mulig å bli redd, bare fordi noen er godt trent? Mest latterlige jeg har hørt på lenge. Anonymkode: 10468...fac Tren på et normal trenings studio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars #60 Del Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 10.59): Meldte meg nettopp inn i 3t, og la først nå merke til at det er kleskode. Hva faen er greia med at damer får gå i singlet, men ikke menn? Hvorfor er det så ''støtende'' at menn går i singlett? og hvorfor får damer det når ikke menn får det? Er jo så dobbeltmoralsk som man får det. Og ærlig talt, om du blir støta av å se litt armer, så har du ganske store problemer i livet. Anonymkode: 10468...fac Jeg hadde ikke sett problemet med at menn får gå med singlet 🤔 jeg kan skjønne den med at mage og rygg skal vere dekket, men singlet skjønner jeg ikke. Anonymkode: 03169...04d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå