AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Del Skrevet 20. mars Hei! Jeg har trent styrketimer på SATS i 2 måneder nå, 1 måned trente jeg 1 dag i uka, 2 måned 2 ganger i uka. Nå har jeg lyst til å legge til en 3 gang i uka. Den timen jeg er mest interessert i er dagen etter en annen styrketime. Leser at det helst bør være 48 timer mellom styrkeøkter. Jeg blir sliten etter timen, men blir ikke støl. Jeg har gått fra ganske utrent til dette. Noen son har noen tanker om hvorvidt det er greit for meg å trene 2 dager på rad? Anonymkode: db055...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #2 Del Skrevet 20. mars Det er ikke noe problem å trene styrke to dager på rad, men kanskje kan du tilpasse øktene litt. Dersom du trener underkropp ene dagen kan du trene overkropp på andre feks. Anonymkode: 6dcf9...501 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Del Skrevet 20. mars Bør ikke trene samme muskelgruppe to dager, men blir det det da? Jeg kan fint trene 4-5 dager på rad etter flere år med styrketrening, men da har jeg fire forskjellige program. Anonymkode: ff127...b8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #4 Del Skrevet 20. mars Ts Det er litt samme type time hvor man går gjennom hele kroppen, de store muskelgruppene. Litt forskjell: den ene timen er bodypump med mange repetisjoner, den andre er pure strength, færre repetisjoner og tyngre vekter. Anonymkode: db055...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #5 Del Skrevet 20. mars En gang er det ikke noenproblem å trene to dager på rad, men over tid bør du la muskelgruppene få restituert godt. Å trene er å rive opp musklene, det er under restitusjonen at musklene bygger seg opp. Får ikke musklene restituert ordentlig, så vil de heller ikke bygges opp ordentlig. Anonymkode: 92d43...e83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 20. mars #6 Del Skrevet 20. mars Ikke tren for ofte iallfall, jeg fikk mye mere muskelvekst på 3 dager i uka 48-72 timer hvilen en typisk bro splitt 5-6 ganger i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #7 Del Skrevet 20. mars Blåmonster skrev (28 minutter siden): Ikke tren for ofte iallfall, jeg fikk mye mere muskelvekst på 3 dager i uka 48-72 timer hvilen en typisk bro splitt 5-6 ganger i uka. Kjørte du fullkropp da? Anonymkode: d2e17...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 20. mars #8 Del Skrevet 20. mars (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Kjørte du fullkropp da? Anonymkode: d2e17...fea Ye, har teste overkropp - underkropp - Fullkropp også., men fullkropp 3 ganger i uka med 3 baseløft per økt er det jeg kjørt nå🙂 Endret 20. mars av Blåmonster . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 21. mars #9 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ts Det er litt samme type time hvor man går gjennom hele kroppen, de store muskelgruppene. Litt forskjell: den ene timen er bodypump med mange repetisjoner, den andre er pure strength, færre repetisjoner og tyngre vekter. Anonymkode: db055...570 Jeg vil ikke si at det er noe farlig på noen måte, men det er mulig du får litt dårligere effekt av pure strength siden den faller dagen etter en økt som er tung for sentralnervesystemet. Men lavere effekt betyr ikke ingen effekt, og det er mange andre positive ting knyttet til å gjøre trening man liker Jeg tror ikke du tar skade av det, og det er ikke akkurat slik at det første som skjer er at du knekker kneleddet pga. overbelastning. Du vil nok kjenne deg tung, sliten, lei og irritabel LENGE før du får faktiske problemer knyttet til overbelastning av den treningen du skisserer her. Jeg tipper det kommer til å gå helt fint, og om ikke har du ukesvis på deg til å justere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars #10 Del Skrevet 21. mars Sandum.PT skrev (1 time siden): Jeg vil ikke si at det er noe farlig på noen måte, men det er mulig du får litt dårligere effekt av pure strength siden den faller dagen etter en økt som er tung for sentralnervesystemet. Men lavere effekt betyr ikke ingen effekt, og det er mange andre positive ting knyttet til å gjøre trening man liker Jeg tror ikke du tar skade av det, og det er ikke akkurat slik at det første som skjer er at du knekker kneleddet pga. overbelastning. Du vil nok kjenne deg tung, sliten, lei og irritabel LENGE før du får faktiske problemer knyttet til overbelastning av den treningen du skisserer her. Jeg tipper det kommer til å gå helt fint, og om ikke har du ukesvis på deg til å justere Takk for flott svar! Endte med å ta en joggetur men det blir aktuelt igjen med disse to timene etter påska, godt å vite at det er greit å prøve ut i hvert fall 👍 Anonymkode: db055...570 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 21. mars #11 Del Skrevet 21. mars (endret) Blåmonster skrev (18 timer siden): Ikke tren for ofte iallfall, jeg fikk mye mere muskelvekst på 3 dager i uka 48-72 timer hvilen en typisk bro splitt 5-6 ganger i uka. Muskelgruppe-basert ukentlig brosplitt er beregnet på folk som bruker, øh, "supplementer" som gjør at de kan 1. kjøre musklene hardere i en økt, og 2. nyte godt av muskelvekst i flere dager etter en økt. Og så brukes det mye av folk som ikke tar for mye Møllers tran, og dermed heller ikke får de relaterte fordelene. Farmasøytisk uforbedrede folk bør heller sørge for å treffe hver muskelgruppe 2-3 ganger i uka. Klassiske varianter er 3 dagers fullkropp, eller 4 dagers overkropp/underkropp. Den slags opplegg funket fint på 1950-tallet og funker fortsatt fint i dag. Endret 21. mars av Leifr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 21. mars #12 Del Skrevet 21. mars Leifr skrev (1 time siden): Muskelgruppe-basert ukentlig brosplitt er beregnet på folk som bruker, øh, "supplementer" som gjør at de kan 1. kjøre musklene hardere i en økt, og 2. nyte godt av muskelvekst i flere dager etter en økt. Og så brukes det mye av folk som ikke tar for mye Møllers tran, og dermed heller ikke får de relaterte fordelene. Farmasøytisk uforbedrede folk bør heller sørge for å treffe hver muskelgruppe 2-3 ganger i uka. Klassiske varianter er 3 dagers fullkropp, eller 4 dagers overkropp/underkropp. Den slags opplegg funket fint på 1950-tallet og funker fortsatt fint i dag. Helt enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå