Gå til innhold

Får ikke til å trene armene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er normalvektig K33 som har vært lite fysisk aktiv pga sykdom i noen år. Har hatt perioder der jeg har klart meg bedre og fått til en del trening. Er i en god periode nå og trener lett. Kroppen venner seg lett til treningen hver gang og jeg føler at kroppen blir sterkere bortsett fra når det kommer til armene. Jeg blir utrolig sliten i hverdagen pga armene ikke jobber med meg. De er så sinnsykt tunge, og alt som krever at jeg må holde de oppe eller holde noe føles umulig. Det er null styrke i de. Det er ikke noe problem å løfte ting lavt. Flere tunge handleposer går greit så lenge jeg bærer med lave armer. Men oppvask, maling, henge opp klær, style hår og slikt er umulig. Prøver å trene med de letteste vektene men kroppen samarbeider ikke. Det gjør så vondt, motstanden fra armene er så stor og det svikter. Noen råd?

Anonymkode: 6e335...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva trener du for armene da? 

Har du snakket med en fysioterapeut? 

Anonymkode: ff572...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er normalvektig K33 som har vært lite fysisk aktiv pga sykdom i noen år. Har hatt perioder der jeg har klart meg bedre og fått til en del trening. Er i en god periode nå og trener lett. Kroppen venner seg lett til treningen hver gang og jeg føler at kroppen blir sterkere bortsett fra når det kommer til armene. Jeg blir utrolig sliten i hverdagen pga armene ikke jobber med meg. De er så sinnsykt tunge, og alt som krever at jeg må holde de oppe eller holde noe føles umulig. Det er null styrke i de. Det er ikke noe problem å løfte ting lavt. Flere tunge handleposer går greit så lenge jeg bærer med lave armer. Men oppvask, maling, henge opp klær, style hår og slikt er umulig. Prøver å trene med de letteste vektene men kroppen samarbeider ikke. Det gjør så vondt, motstanden fra armene er så stor og det svikter. Noen råd?

Anonymkode: 6e335...150

Høres litt ut som det kanskje er skulderleddet som svikter deg? Eller er det albueleddet? Eller bare alt?

Kanskje denne kan hjelpe deg:

Dumbbell Lateral Raise (Side-Lying) | A Strength Exercise

Eller muligens disse:

De siste her er myke og gode øvelser for generell styrke og stabilitet i rotatorcuffen som gjør at armene dine henger fast i kroppen. Jeg vil tro du har mye å hente her :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det menneskelige skulderleddet er noe stort forbanna tull som lager masse problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...