Gå til innhold

Livet verre etter 40, sier mine bekjente

Syter de som klager over at livet blir verre etter 40?   

158 stemmer

1. 1. Syter de som klager over at livet blir verre etter 40?

• Ja, de er noen negative sytepaver
      109
    • Nei, de er realister
      49

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 22.48):

Etter fylte 40 blir jo livet bare mindre og mindre spennende. Alle gode ting livet har å by på blir bare mer og mer utilgjengelig jo eldre man blir. Etter 40 er det egentlig bare en sakte nedbygning av livet. Bit for bit. 

Anonymkode: 34603...400

Deg om det! 40-åra for meg var mine beste år på alle måter. 

Anonymkode: c627b...d27

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Deg om det! 40-åra for meg var mine beste år på alle måter. 

Spørs vel helt hvor man står i forhold til karriere, partner og familieliv. Klar 40-årene kan være fine om alt det er på plass, økonomien er i boks og ungene er mer selvstendige. Er verre om en er ufør, ledig eller lavlønnet, evig singel og aldri fikk barna man ønsket seg. Da blir på en måte 40-årene alderen der man må akseptere at sånn ble ikke livet, og man sitter der ensom og kjeder seg.

Anonymkode: b8dcd...841

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørs vel helt hvor man står i forhold til karriere, partner og familieliv. Klar 40-årene kan være fine om alt det er på plass, økonomien er i boks og ungene er mer selvstendige. Er verre om en er ufør, ledig eller lavlønnet, evig singel og aldri fikk barna man ønsket seg. Da blir på en måte 40-årene alderen der man må akseptere at sånn ble ikke livet, og man sitter der ensom og kjeder seg.

Mine 40 år var som nyskilt og jeg kunne få hvilken mann jeg ville mellom 20 og 50, jeg var på topp utseendemessig og sprek og trente mye. Penger var det lite av og jobben var deltid men penger og karriere sto ikke i vegen for å gjøre 40-åra til mine beste år. Når man nærmer seg 60 derimot kommer knekken. 

Og for å bli enda mer saklig ; alt kommer jo an på helse og psyke, ikke hvilket tiår man er i. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er femti, og synes livet er fint. Bryr meg mindre om hvordan jeg «burde være» enn da jeg var yngre. Ingen helseplager bortsett fra merker at jeg er mer støl i kroppen om morgenen, men det går jo over. Overgangsplager har jeg fått HRT for, så søvnen er bedre igjen. 😊

Ingen av venninnene mine klager over noe heller, men nå har ingen av oss vært av den «klagete» typen noen sinne. Har flere kollegaer på samme alder, og ingen klager, bortsett fra én. Hun uffer og okker seg over sine helseplager til alle på jobb.

Anonymkode: bf362...f79

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 22.20):

Overgangsalder,  helseplager , kjip rygg. Mange av de jeg kjenner over 40 klager myr. Er selv 25, og i mitt livsform, jåper å beholde helsen til jeg er oppi åra

Anonymkode: 9e049...db6

40 høres veldig ung. Når jeg var 40, var jeg i bedre form enn når jeg var 20. Kjenner ikke mange som går i overgangsalderen rundt 40 heller. Jeg syns livet ble verre etter jeg ble.. 55.. 60 år gammel kansje. Det kan være ganske trist med familie medlemmer som dør, helse som starter å bli litt verre, etc...

Endret av NatNat
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Merket ikke noe før jeg rundet 45….. da gikk det fort nedover😆 Heldigvis ingen hetetokter, men fyameg så psyken har fått kjøre seg🙈🙈 Er omtrent like mental ustabil som en hormonell fjortis😬 og rygg og nakke bare trøbler…..jeg har aldri hatt “vondter” før, men nå har jeg så det holder…..

Anonymkode: e969c...7aa

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Merket ikke noe før jeg rundet 45….. da gikk det fort nedover😆 Heldigvis ingen hetetokter, men fyameg så psyken har fått kjøre seg🙈🙈 Er omtrent like mental ustabil som en hormonell fjortis😬 og rygg og nakke bare trøbler…..jeg har aldri hatt “vondter” før, men nå har jeg så det holder…..

Vedder alt jeg har på at du ikke trener styrketrening jevnlig, så dette har du jo lagt opp til selv.

Anonymkode: 7b3f8...839

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Da burde du trent styrke. Er nå grei muskelmasse er fint, for da slipper en problemer senere i livet. Tren damer, tren. 

Anonymkode: 6648a...765

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Da burde du trent styrke. Er nå grei muskelmasse er fint, for da slipper en problemer senere i livet. Tren damer, tren. 

Anonymkode: 6648a...765

Begynte å trene CrossFit fast 3 ganger pr uke da jeg ble 42, og yoga 2 ganger pr uke…..så jeg er ganske bra trent😄 men hormoner påvirker alt i kroppen, også muskulatur - så alt kan ikke fikses med trening dessverre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vedder alt jeg har på at du ikke trener styrketrening jevnlig, så dette har du jo lagt opp til selv.

Det gjør jeg, og har gjort det fast i flere år. Så nei, jeg har ikke lagt opp til det selv😄

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte jeg landet i 40-årene. Som 40-åring har jeg tatt en mastergrad, byttet jobb, økonomien er på stell, barna er store og har det bra, fått kjæreste og livet er bedre enn på lenge. Ja knærne er vondere enn før, og kroppen er ikke som den var når jeg var 18. Men så mye annet er bedre, jeg ville aldri vært 25 år igjen om jeg måtte byttet bort livet jeg har nå ❤️ 

Anonymkode: e1625...cfc

AnonymBruker
Skrevet

Må si meg uenig. Er 47, pre overgangsalder som jeg sliter med men livet ellers er nydelig etter å ha passert 40. 
jeg holder meg bra, barna er voksen og tenåringer og krever ikke like mye-noe som igjen får parforholdet til å blomstre oftere da man etter 23 år ilag får mere tid sammens, økonomien er mer på plass enn for 10-20 år siden og selvtiliten er høy nok til å gi blanke i hva andre mener og tror. Helt nydelig egentlig! 

Anonymkode: 9dfba...ad1

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

jeg trener styrketrening jevnlig og det hjelper mye men det hjelper ikke med alt.. tar lengre tid å komme seg etter hvert økt f.eks

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/16/2025 at 6:07 PM, AnonymBruker said:

Jeg er 40, singel, barnløs og relativt lavtlønnet. Men jeg har likevel et rikt og godt liv. Trener og tar vare på helsa og utseendet, reiser ofte og koser meg med venner og familie. Kan godt ønske meg bedre lønn og en mann, og det vet jeg at jeg kan få om jeg går inn for det. Men for tiden er jeg tilfreds og har masse spennende i vente. Er innstillt på om jeg ønsker forandring i noe, må jeg bare jobbe litt for det så er det mitt.  

Anonymkode: 6c997...e3d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...